Pages

ToMI Si Suggies...

Salam Alaik',

Hello my fwen...hehe..kita bertemu kembali...short entri je..sebab curik-curik masa kerja sementara nak tunggu masa pulang...hehe..nak pulang cepat nih..sebab ada anak menanti diRumah...hehehe...ok la ni la Pet baru aku...orang lain duk kelek anak aku duk kelek binatang kecik..Sugar Glider...tak terlintas pun nk membela..orang bagi..kita jaga jelah...hihihi...TQ En.Yayang...

1st Day taking care Si Tomi ni..memang horror giler..Tomi ni takut orang...abis aku n en.yayang kena gigit..dia la paling surrender..hahaha..malam tu jgk die nak pulang kt Tuan yg asal..tak tahan punya hal...bagi mereka yang kata binatang ni penyayang..jinak..& manja..time ni kalu ko jaga..mesti korang rasa dia la binatang paling ganas dan liar..siyes cakap memang aku sendiri surrender pada hari pertama & kedua..huhuhu...hoiii..sape tahan kena cakar dengan kuku die & kena gigit dengan gigi die yang tajam ni...rasa nak menangis pon ada...rase nk marah tu xdela..sbb kesian kt dia..sebab dibuang..Tuan dia sendiri taknak kat Dia..huhu..kesian kan...Masa aku amik tu..dengan Cage Kotor dan busuk..die pun bau xhengat punya la...pastu die pun suke mjerit bila kita pegang..yerla..xkenal kan..kesian giler...

Now sudah 6 hari menjaga si kecik ni..Alhamdulillah...sudah semakin baik..die dah kenal aku as Tuan Dia..dah xde gigit-gigit ganas lg..kuku dia 2nd day jaga aku dah potong..haha..padan muka! try la mcakar lg kalau boleh kan...tangan aku kiri dan kanan dah tak rupa tangan dah..abis calar balar...time mandi la paling myiksakan...pedih wooo kena air..huhu...tp sekarang dah ok..tinggal bekas2 jer..Tomi pun dah reti bahasa..bila panggil tergedik-gedik kuar dari tempat tido dia..hehehe...comel giler..





ni sebahagian gambar tomi..separuhnya ade dalam FB aku..hehehe




No comments: