Pages

Bior Pape asal BerGayer...

Salam Alaik',

Herm...dalam zaman serba maju ni..ade lagi manusia macam ni...ni kisah budak ofis aku...budak ni bergaya loaded...mana tak loadednye...pakai hp Samsung Note 2...Baju semua branded...makan nak mewah jer...nasi lauk kampung dengan sambal belacan memang tak pandang la...ape klas...klu bleh makannye western aje...huiii..memang xleh blah...erm..memang tak kisah la kan..tapi yang mnjadi kisah sekarang ni..dia keje duk pinjam duit orang...

Oh maiii...now semua tabiat buruk dia terbungkar...actually dia tak penah la pinjam duit aku...die duk pinjam duit kawan aku...aku bukan ape..kesian kt akak ni..die bukannya orang senang...tapi sekarang ni dah jd terbalik...orang yg ade rumah besar..kereta besar..hp besar..gaji besar...orangnye pun besar...hisshh...geram aku...ni duk pinjam duit dengan orang yg gaji xcukup2 makan...tak patut betul...dan juga tak tau malu...malam tadi kakak tu ngadu..kate kawan ni nk pinjam Rm1ribu...

Mak aih...bukan sikit..dulu dia penah pinjam dengan akak ni rm100 pn tak bayar..die nak bayar tp siap mintak num akaun..nak bank in padahal duk 1 ofis..perlu ke sampai nk kena transfer duit...??? Tu pun tak ganti lg..pyudahnye akak tu halalkn je..skang 1k...then bila akak tu kata tak bleh sbb nak beli motor..dengan tak malunye tanya bleh bg pinjam rm250 x? Akak ni plak baik ati ckp bleh...aku plak cakap kt akak tu jangan bagi pinjam..

Sebab? Minah ni bkemampuan...ade hp samsung tu..jual la..nape nk susahkan orang lain..weekend lepas siap bawa family makan besar lagi..sedangkan orang yg dia nak pinjam ni tak mampu nk mkan besar mcm dia...aku tau sbb aku tgk FB dia...mentang2 la akak yg die nk pinjm duit ni takde FB...so aku rasa tak patut...

Tapi apa daya aku..aku ckp kt akak tu aku cuma bleh nasihat je..bkn nasihat dah..mmg aku hasut xkasi dia bg pinjam..orang mcmnie cuma pk ksenangan dia je..tp akak tu dah tlepas ckp nk bg..so dia tak berani nk tarik balik kata2 dia...huhu

1 comment:

Imma Yusri said...

memula aku ingat lelaki... rupenyer perempuan.... susah klu dpt kawan camni...