Pages

Surveying...

Salam Alaik',

 herm..nampak gayanye..aku dah kena start buat surveying utk kain nih.. survey kena bwat before aku ke Bandung...orang kata beli kat Bandung lagi murah dari Malaysia..hurm..aku sendiri pun tak sure...maka tahun ni baju raya aku made in bandung la..kain ja..nk tempah...nanti dlu...kalu ikut hati memang nk tempah skali...tp kena kuruskan badan dlu..haha..so beli kain saje la...kekeke


target to be achieve aku..adalah kain lace & kain chiffon...tp aku nk pie cek rege kt Jakel & Gulati dlu...mane lg ok..then sampai Bandung nanti baru buat perbandingan...sepupu aku kawen 3 tahun lepas bajunya made in Bandung sebab kat sane jauh lagi murah..tapi aku tgk baju dia biasa jer...tp yela..kain lace and chiffon ni bleh tahan rege die...especially dekat Jakel...huhu..


tema yang diingini adalah Soft Yellow...dicombinationkan dengan lace pink soft..same cm diatas la..hohoho...rasenye combination yg cantik...tp lace ni bukan nk buh satu baju pun..cuma jadikan kaki-kaki jer..mean buh kt hujung tangan..hujung kaki kain..hujung baju...haaa gitu..kalu satu baju buh lace dh macam baju tunang or nikah plak..over glam plak kan...


tapi cmner pun aku tetap bwat back up...kena ade..mane tau cari2 kaler xbkenan plak...huhu...so back up adelah seperti yang dibawah...Turqouise...Peach or Pink Soft..yer..aku nk kaler2 soft ajer...kalu xde kuning nih...aku amik turqouise..then baru Peach..Pink tu yg terakhir skali..sebab pink ni dalam gambor xmyerlah sangat sebb tu die last skali..huhu









 Design baju plak...cmgini...memang sjibik dengan apa yang aku impikan...cuma lace tu taknak la menyenget kat badan cmgitu..aku nk letak kat kaki baju...and lengan...simple2 aje..but still nice...kate jer tak excited nk pie bandung..tengok baju ni..teruja jugak la..hahaha..


 


 p/s:Pkhabaran terbaru..lepas Raya pergi Goldcoast plak...aiseh! mcm xnak jer...huhuhu

No comments: