Pages

Red Velvet CupCakes...

Salam Alaik,

Haaaaaaaa....akhirnye berjaya jugak Cik Cantik manis ni membuat Red Velvet with Cream Cheese...bertungkus lumus tau kita membuatnye..sebelum tuh kite pegi bershoping sakan kt kedai bahan kek kt Chow Kit..hohoho...Giler rambang mata kita duk tgk bahan2 & Alat2 bwat kek, biskut n cekelat nih...kalah la rambang tengok tudung kt Jalan TAR tuh..kekeke..smpai gitu sekali..Teringat plak kt Haderah..ank buah ai..yg rambang mata tengok pelbagai jenis Belon kt Toyrus..kejap amek..belek then letak balik..then amek yg lain..belek2 lg buh balik...aku pun mengalami masalah yg sama smpai kena gelak dengan En.Baby la..huhu..ahhh...ade aku kesah! die gelak pn aku bwat xtau jeh..sebab dah khusyuk sangat tengok barang kek..keke..tangan duk tergapai-gapai dibwatnye..ahaha~ lawak gak..

Kek ni menjadi...tp aku rase terlalu manis & terlebih colouring...bese la 1st time bwat..nobody perfect..cuma ade rs terkilan sedikit la..sebab aku amek resepi ni dari owner yg aku beli RV dia..tp RV die sgt sdp..manis pn sedang elok je..tp bila follow resepi jd lain plak..so next time kalu bwat lg..kena kurangkn gula n kaler...time panas2 tu aku makan pun dh terasa manis..inikan kalu dah sejuk..xpe.jangan putus asa! Chaiyok Huda..!!

Nak resepi?? klik disini.... hehe..sape-sape mintak je aku bagi jelah link yang aku guna pakai...tu jelah cara nk tolong korang kan...nk bagi rase kek sendri mcm susah je..so same2 bwat eh...Jangan kedekut ilmu..sharing is caring..sekurang-kurangnye kita pn dapat pahala gak..kn? .kita same2 nk belajar kan..so selamat mencuba kawan-kawan ;))



2 comments:

Imma Yusri said...

jeles sungguh aku ngan ko ni.... bile lar aku nak blajo wat kek ni??? uhuuu

C'chanteque Manes said...

ko bwat je..cuma tuk permulaan cari la resepi yg simple2 jer..yg xcomplicated nk bancuh..klu yg bnyk ragam nih...mula keknye pun jd mrapu..memula bwat failed..itu adat..aku dlu pn xdela trus pro..hehe..Gudluck kwan! untung MIL dpt mrasa kek Imma tahun nihh..asyik cekelat jer..;p