Pages

Oven & Pizza with Love...

Salam Alaik',

Ooowwwh...gediks sungguh title entri kali nih...kite memang da lame mgidamkn Oven nih...hampir tiap kali awal bulan..kita mesti cakap kt En.Baby kite nk beli Oven..then pastu berangan2 nanti kite bwat kek & kueh tuk En.Baby..walaupun kite tau die kureng suke kek..tp kite nk bwat jugak..(Padahal tuk tekak sendri..kekeke) tapi apa kan daya...ade je halangan yang menyebabkn hajat kite tuh tak kesampaian..hukhuk..sedey taw..;((

namun begitu akhirnye hajat kita kesampaian 2minggu yang lepas..Yeaaa!! memang kite happy sangat2..hehehe..walaupon bukan Oven mahal..seperti yang diidam2kan..tapi kite sangat2 bersyukur dan terharu dengan pemberian beliau...tapi Kesian En.Baby..Niat awalnye nk bwat surprise kt kite..tapi Kak Long die dah bocor rahsie tanpa sengaja...yerla..K.Long die call kite cakap ade promotion Oven..sementara awal bulan ni..pie la beli..K.Long die kata dah bgtau kt En.Baby..tp En.Baby memg xde bgtau pun..Kecik ati tau..time tu lah..huhu..then malam tu baru die ckp actually nk bwat surprise tp along dah pecah rahsia...hehehe...

Ni la oven baru kita..kita siap bawa balik kampung tayang kt mak kite...hehehe
++padahal sebab duk umah flat malas nk bw naek..hangkut trus pie kg++

Oleh disebabkan En.Baby dah belikan Oven nih..maka sebagai tanda penghargaan..kita bwatkan la Pizza di atas permintaan yang tersayang..walaupun niat dihati nak bwat Red Velvet..tapi xpela..kita bwat Pizza dulu..Masalah Red Velvet ni..bahan-bahan kek tak abes beli..so bwat jelah pizza dlu..hehehe...

Story morry pasal pizza plak..memula skali buat doh...actually kite xde la pndai sgt nk guna penyukat2 moden nih..selalu pakai sudu kecik yang orang bwat kaco air tuh..xpn sudu makan..al-maklum ler..kite nih orang kampung..style pn orang kampung la..kekeke...awal je dh terkonpius antara TeaSpoon & TableSpoon...huhuhu..dah kita tersalah sukat Yis & Garam..aisyeh..mau masin kite punye Doh ni kang..maka terpaksa la menderhaka dengan resepi..hahaha...kita tambah lagi tepung ikut suke sendri..dalam hati..abes la roti pizza aku..xmjd la ni...rugi-rugi..yerla..kos nk bwat pizza nih tggi tau..bukan ckit..kite gie beli bahan je perabih rm80++ kalu tak jadi..x ke haru,....huhu..

dan gambar di bwah ni adalah hasil doh kite..time ni die tak mengembang lagi..bila die kembang..penuh satu mangkok tuh..mak aik..dh la dulang nk bwat pizza xckup..huhu~ then..kite terlupa sesuatu..huhu..lupa beli kayu uli..ahahaha...aiseh..nak tau..kite guna gelas panjang je..tuk uli die...hentam saje la labu..xkan nk trun pie kedai semata-mata nk cari kayu tuh..



lepas tuh..kita buh dalam dulang kek..actually dulang bawah tu dulang kek yg bleh tanggal2 tuh..Kelassss kau Maria..mak beli tau..tuk Oven baru mak..ahahaha...kite xde dulang tuk pizza tlupa beli..pkai jelah hape yang ade kan..nk bwat cmner lg..pasrah jelah...pastu kita pun buh topping kt ats roti pizza..la ni tau dah..1 adunan roti ni bleh dapat berkeping pizza rasenye..tp kite ni terlalu rajin orangnye..kita bwat 2biji je..1 yg kecik punya satu lg..Besaaaarrr giler...yg ni xsempat nk snap gambar..sebab yang tu hantar pie umah En.Baby..tp yg tu lg sedap..(ouuuu..mak puji diri sendri lak..kekeke)

maka..inilah hasilnyer...;))

Ni lepas buh topping...

Kita buh dalam oven..bakar die...hehe

Dah Siap...
 Haaa..nampak tak bekas hitam tuh..2nd pizza kita bwat dalam tuh..hambek ko..lg besar dr dominos..isi banyak kita..melimpah ruah cheese kita bubuh..ntah kenapa.kite malas nk snap gmbr time ni..maybe dah kepenatan duk mengemas dan menyediakn pizza kot..huhuhu..

cantik x pemotong pizza kita..kite beli kat Daiso..kedai Japan..syok oooo masuk kedai tuh..hehehe..maka terhasil la pizza kita...

Okeh..next dishes yang kita nk bwat...dah siap senaraikan tau...

  • Red Velvet Cakes
  • Rainbow Cakes
  • Macaroon
  • Pavlova
  • Tart Nenas & Kueh Raye
  • Macaroni Cheese
  • Bread Pudding
  • Lasagna
Doa2kan kite berjaya membuat semua tu yer..takot kite ni hot-hot taik ayam jeh..hehehe

wasalam...

2 comments:

Imma Yusri said...

ko kate x bagi pun en baby rase... beria jer kate nak wat utk yang tersayang.... hahaha...

ni oven ade kat umah KL or kg??? kompius aku...

C'chanteque Manes said...

Hish ko nie..ni mesti kes xbace abes nih..kn lepas tu aku komen lg..bgtau aku bwat kt En.Baby..naya kt aku je kalu bwat xkasi dier..

mau mrajuk 14 hari kang..sape nk mujuk?? aku jgk..;p

ade kt KL..aku beli malam jumaat..pas beli tu aku biar je dlm kete..sbb sabtu tu aku nk blek kg..mls nk bw naek mlm tu...hehe