sedih bila duk teringatkan Anak-anak Rabbit aku...hanya mampu hidup selama 4 hari jer...rase give up pon ade gak...rase penat aku ni sia-sia je bila tengok dorang sume mati...disebabkan Mommy Snow xmo jage anak die sendri...aku plak terpaksa jadi Mommy instant pada Anak-anak Rabbit..terpaksa la sepanjang 4hari tu aku bagi Susu menggunakan syringe..maybe dia xpuas minum kot or kesejukan...sebab aku asingkan dieorang dengan ibu...gara-gara xnak anak-anaknye mati kena pijak dengan ibu dia...last-last mati ditangan aku sendiri...
actually aku rase bersalah kt Mommy Snow...walaupun die xtau jaga anak die sendiri...tapi naluri seekor ibu, die tau die ada anak...sepanjang aku separatekan Snow n Anak-anak die...aku tengok Mommy Snow mcm marah je...tp bila aku letak anak-ank die..die bwat xtau je...maybe sebab dah bau tangan aku..so die rase terancam..yang aku tau..Rabbit bila beranak manusia xleh kacau..kena biarkan die ditempat gelap...tp aku plak hari-hari duk tgk...mane la Si Snow nak senang hati...mungkin jugak kalu die mampu bercakap..die kata "aku tau la nk jage anak aku sendiri..kau manusia xpayah nk sebok2..huhuhu~"
Pagi-pagi sabtu lagi aku dah menangis..bagitau kt En.Baby..anak-anak rabbit sume mati...huhu~ die kata jangan sedih...nanti mintak Snow cuba lagi..kali ni prepare siap2...ikut procedure yang sepatutnye...die kata biarla anak-anak die mati ditangan ibunye dari mati di tangan kita sendiri..sebab memang sah2 aku xreti jage baby arnab...mulut kecik nk bg minum pn susah...kang tbagi banyak takut tercekik or tersedak...xpun terlebih minum..betul la cakap bela Arnab ni xsemudah yang disangka..especially anaknye...
buat masa ni, aku rase nk biarkan Baby n Snow berasingan...bila aku dah bersedia nk menjaga balik baby rabbit baru aku satukan dieorang..jom tengok Anak-anak Rabbit aku...
2 comments:
xper.... pengalaman pertama camtu lar.. hik3.... pasni cari aquarium yer.. idak ler anak dia jatuh tersepit....
hehehe...pgalaman kedua da nie...xpe..pasni aku beli aquarium plak..try test tgk bjaya ke x...huhu
Post a Comment