Tengah hari td aku dapat info dlm FB aku, tentang artis Amyza Adnan yang telah dimasukkan ke Hospital kerana mengalami jangkitan kuman gara-gara memakai bulu mata palsu...huhuhu...seram juga dengar berita2 macam nie..sebab ianya melibatkan pancaindera yang digunakan seharian..kalu berlaku sesuatu kt mata ni kan ker susah...huhuhu..
cuma xdapat nak di pastikan sebab apa mata palsu tuh leh jadi jangkitan...same ada dia recyle balik bulu mata tu ker..or pakai bulu mata murahan ker...gam bulu mata tu ker yg beri kesan...cuma bila jadi macam nie..membuat aku terfikir..kekadang benda ni berlaku sebab diri kita sendiri..xreti nak bersyukur dengan nikmat yang telah diberikan oleh yang Maha Esa..dah ade bulu elok2 nk tambah bulu mata palsu..kekadang tu mata palsu(contact lens) semua nie kita pkai untuk nampak cantik..so benda nie kire cam ingat tuk diri aku sendri la..xyah nk nasihatkan orang lain..sebab..aku pn pkai benda2 tu sume...hihihi..bulu mata tuh..sekali je aku pkai..time raye dlu..pastu xpenah pkai lagi...serabut je aku rase...time just perasaan ingin mencuba jelah...
for me..kalu nk nampak cantik tu biarlah berpada-pada..jangan sampai memakan diri sendiri or memalukan diri sendri..ade gak manusia yang terlebih bergaya nie..smpai dh xkena gaya pn die nk pakai gak...xsalah nk nampak cantik tp biarlah kena pada waktu dan tempat..betul x? better pakai barangan yang berkualiti..bukan ape lebih menjaminkan kesihatan...sebabnye aku dah terkena..aku nie pengguna tegar product Natasha..skali krim muka aku habes..selalunyer aku beli barangan dia nie kat Kg aku sebab memang terjamin Kedai tu adelah Stokis Natasha..sebab aku penah tgk name kedainya dalam list Natasha..so aku pn pie la beli kt kedai berdekatan dgn rumah sewa aku..makin hari pakai makin teruk muka aku..dah macam zaman selepas aku abes SPM dlu dah muka aku skrg nie...
dan sejak dari itu memang aku cari barang original jer...sume benda la..skarang ni aku fikir..biar mahal asalkan muka aku xjahanam..kalu yang melibatkan fizikal aku memang aku xberkira dah..kalu baju ker..beg tangan ker..kasut ker..leh tahan lagi nk beli yg murah..bab2 muka..badan..memang xleh dh..1 lagi makan..hahaha..mane x bulat...taste tinggi skrg..hampir sume kedai ternama aku nk cuma..yg charge 1 pinggan rm20++ tuh..mcm chili's, TGI Fridays, Tony Romas..hahaha..nie sume aku dh masuk dh..cmne pon mesti nk cuba...
btul la orang kate kan..bila kita dah bergaji besar nie..kita punye taste pon same besar..semua tu bukan ape..itu adelah suatu kepuasan..bila kita dah keje penat2 dapat gaji..so enjoy la..tp jangan la boros...nk berbelanja pon kena berpada-pada...Aku pinjam kata-kata housemate aku...Memang benda tu mahal, tp itu satu kpuasan..dan itu adalah hasil titik peluh sendiri..dah keje penat..dapat duit..gunakan sebaik mungkin..hurm..btul jugakkan...now..baru la aku paham nape orang suke barang branded nie..sebab satu kepuasan..at least ko nk tayang kt orang pon xmalu kan..sebab ko beli Original..biarlah org igt ko beli ciplak ker...tp bila org tgk gaya n style seseorg tu..bleh tau ciplak atau x..kalu dh student sekolah..pkai baju selekeh jer...berjalan bawa beg tgn LV sah2 la beg tgn ciplak btul x??
ape2 pon benda nie semua terpulang pada individu tuh..jenis aku plak..dua2 aku pkai..means..barang murah pon aku pkai..barang branded pn aku beli gak..kalu branded nie xla selalu...cuma adela satu dua barang yang aku rasa perlu tuh..aku beli la...sesekali nk gak bergaya barang branded kan..barang murah nie..aku suke cari barang yang sebenarnyer murah..tp bila kite pakai nampak benda tu mahal..so kena pandai memilih la...kan..hehehehe~~


4 comments:
x seteruk kes aku habis lebur duit kat New York Skin Solution, konon2 nak kulit halus cam baby he3.. last2 rosak muke aku.penipu jer diorg tu.
Pas jmpa doktor, die ade suggest ubat T-tree oil + aku pki product sabun madu AMWAY Alhamdulillah muke dah ok balik skrang.
huhu..mak aih..yg tu lg la..bribu tuh...moralnyer..xsemestinye produk tu mahal..ia sesuai dgn kulit muka kite kan..yg bribu pn blum tentu sesuai ngan kulit muka kita..jauh lg seram dr aku nie...huhu..Owh..Amway punye product eh..leh pie survey nnt..hihihi~
syiqin : ko x kena paw menda lai ke kat sane??? aku dgr diorg pun kaki paw and ugut2 customer... gerun aku.... huhuhu...
huda : pape pun kawen aku kena gak pakai eye lash ni... bulu mate aku pendek woo.. huhuhu
aiseyman..x perasan lak komen2 kome ni..
Imma: mau x kene paw..mmng teruk NYSS tu punye service..Da amik duit aku suggest produk itu ini last teruk giler muka aku smpi kene pi jmpa Dr. nasib aku x saman diorg..benci aku.
Post a Comment