weekend aritu balik kampung bertemu bonda yang tercinta..Alhamdulillah..bonda pon semakin sehat sampai dah masuk kebun la die..huhu...Ligat betul Cik Ct nie...huhuhu...So balik aritu langkah kanan..sampai2 jer..Abng Long buat BBQ...perghh..mmg mantop la...Rajin plak Anak buah aku nie duk membakarnye..aku la paling bijak...dtg makan jer...hihihi...time bakar membakar tuh..aku duk rileks lg kt umah...kekeke...last skali aku just tolong bakar daging burger n hotdog...huhu...bukn stakat hotdog je berasap..aku pn brasap..panas gak duk mmbakar nie...huhuhu...
siap jer membakar...hujan pn turun dengan selebat-lebatnye...hape lg..di ketika dan saat itu...Ajib pun datang mengendeng...anak Ude aku yg kecik skali...Duk ngadu gatal kaki...aku pn tolong garu2...last2 die tertido kt beranda tuh...huuisshhh...mmg syokla..aku, k.Long n ajib baring kt beranda tuh...dengan anginnye dan hujan nye...menambahkn lagi kengantukan yg disebabkan oleh kekenyangan td...wah...hape lg join sekaki dgn ajib tido kt beranda tuh...siyes memang nikmat...itulah kelebihan rumah kampung...kekadang tuh..aku lebih suke umah Along dr umah aku sendiri...Rumah Along tuh sejuk jer..kul 2 3 pagi kalu xtarik selimut...memang tipu la...sejuk giler...huhuhu
hokeh...dh lepas maghrib baru blek umah...haih..aku blek nie nk tgk mak aku ker along aku..dh terlebih lepak umah along lak...huhuhu...so malam tuh..anak along yg bongsu tido rumah nenek die..aka bonda aku...melayan la dorang nie..siap buat sarapan malam..makan jemput2 bilis..ha..aku siap ade assistant tolong kt dapur lg...sape lg kalu bukan Si Ajib...sedia membantu...nk tau die tolong ape...tolong tengok...beriye duduk dekat tepi dapur semata-mata nk tengok aku masak..siap tarik kerusi..haih la..anak2...sorry la..utk BBQ n Assitant tiada gambar di ambil..xberkesempatan..hehehe...hari ujan..makan Jemput2 panas..mmg asyik la kn..kena dgn Teh 0..igt nk uat kopi..xjumpe lak..lau x..lg besh hidup...
malam tuh..dorang bentang tilam dlm bilik aku...kami tido ramai2...haha..aku n ank2 buah aku yg ppuan...layan...seskali melayan kerenah dorang nie..hehehe...pagi esoknyer...yg nie paling best...ayat didi" ucu...ucu dh nk balik kn?? biar kiteorang masak nasi goreng kt ucu" wah,marbeles...korang baru nk msuk darjah 5 thun depan siap masakkan untuk aku...ape nk rehan kn...aku dlu..darjah 1 dh pegang kuali sendiri...minat terhadap masakan tuh agak cenderung ckit...sbb tuh aku bulat...huhuhu..
nasi goreng nie name die...Nasi Goreng X Mandi..hahaha..sebab korang tgk jelah gmbar..masing2 dengan baju tido lg..bukan stakat tuh..yg tukang snap gambar pon same...hahaha...memang mantop..anak dara pinggitan jementah yg masak...Kepada Bakal Mak mertua yg terbaca blog sy nie...kalu rse2 nk booking...sila PM sy..kekeke...boleh di harap Anak-anak dara kesayangan aku nie..termasuk anak buah yang sulung...tahun nie SPM...huhu
:: Sesi Menumis Bawang ::Sedap gak bau die...
=)
:: Okeh..!! Cik Na..turn kamu lak kaco nasi tuh,...::
:: Dh nk siap masak kena la basuh pinggan...::bnyk cantik nk tinggal2 gtu jer...
mmg dua2 kena cepuk ngan aku...
haih garang mak ucu nie...
hihihi...
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
::
Taaaaarrrrraaaaaa.....!!!!!
:: Done ::
:: Yang nie my Pinggan ::Me Komen:
masakkan dorang nie okey la..xpedas sesuai dengan diri dorang..then sebenarnye xdela fully 100% dorang masak..tapi ade sedikit bantuan Mak Usu kesayangan dorang nie...Kalu aku xcampur tangan...xtau la brape lame dorang nk siap Nasi Goreng nie...Pape pn..korang mmg terbaek...Ucu Chayunk Korang...muuuaaahhhh...
Ucu bagi 5 bintang atas kegigihan korang...ngeh3...dh mcm blog makan2 Imma lak...hik3..
masakkan dorang nie okey la..xpedas sesuai dengan diri dorang..then sebenarnye xdela fully 100% dorang masak..tapi ade sedikit bantuan Mak Usu kesayangan dorang nie...Kalu aku xcampur tangan...xtau la brape lame dorang nk siap Nasi Goreng nie...Pape pn..korang mmg terbaek...Ucu Chayunk Korang...muuuaaahhhh...
Ucu bagi 5 bintang atas kegigihan korang...ngeh3...dh mcm blog makan2 Imma lak...hik3..
.jpg)

.jpg)

2 comments:
wahhh jeles lar.. aku yg xde anak buah ni bile lar nak merasa nasi goreng cam ko tu??? huk3
hihihi...suh abg ko kawen cpt2..then suh die bwat baby cpt2..so dpt la ko ank buah..xpon ko je kawen cpt..suh ank ko sendri uat ns grg..kekeke
Post a Comment