Pages

ChaPteR TwO HunDrEd 90: ChInTA

Salam Alaik',

aktiviti di petang hari selepas balik keje...duk layan drama CHINTA di Slot Akasia TV3...layan wooo citer nie...Aku bukan la peminat Fasha Sanda...Tapi jalan cerita nie same mcm kesah realiti kehidupan die...huhu...sowwy...bkn nak mengata fasha..tp pape pn crite nie memang best..aku xlayan dari awal..cume sejak dua menjak balik keje awal nie...leh la nk follow cerita nie..memula tuh xdela minat..dah balik keje sampai kul 6 tuh xde citer benar nk tengok..tengok jelah Chinta..sehari layan ok..dua hari duk borink2 tgk lagi..lelame terlayan habes..haih..penangan Fasha Sanda punye pasal...kekeke....

review drama nie:

Drama Chinta TV3 mengisahkan perjalanan perit seorang gadis baik dengan imej bertudung di sebuah kampung.

Namun hidupnya mula dikaburi seribu satu dugaan yang datang menghimpit apabila abang kandungnya Kamal (lakonan Azhar Sulaiman) sanggup merogol dan menjualnya. Bukan itu saja, sahabat karibnya, Mustika (lakonan Zarynn Min) pula menikam dirinya di sebalik kelembutan sebagai teman hanya kerana cemburu akan sayang seorang jejaka, Fakri (lakonan Ezany Nizariff) yang mencintai Chinta.

Meskipun tidak sesekali ingkar akan tanggungjawab kepada agama dan dirinya, Chinta terus dilanda dugaan yang datang bukan sekali, sebaliknya bertimpa-timpa hingga menyebabkan dirinya lemas dalam suratan yang tertulis buatnya.

Chinta mula mempersoalkan nasibnya dan merasakan Tuhan tidak adil padanya. Justeru, Chinta tekad dan bangkit menentang takdirnya hingga mengambil keputusan meninggalkan kampung halamannya untuk berhijrah ke bandar raya bagi mengecapi satu impian di luar imaginasinya.

Chinta pergi meninggalkan zaman silam yang membunuh jiwanya di kampung. Dia tidak percaya dengan lelaki dan istilah cinta lagi. Fakri ditinggalkan tanpa amaran.

Hidup barunya di KL menemukan Chinta dengan Mayang (lakonan Natasha Hudson). Diarinya mula berubah dan Chinta berdiri sebagai peragawati jelita, seksi dan menarik hingga menyebabkan banyak pihak datang mendekatinya. Kecantikan dan personalitinya yang penuh dengan dendam itu bagaimanapun mengundang rasa kurang selesa di kalangan wanita lain.

Di sebalik kerjayanya, Chinta menyimpan rahsia yang sebenarnya dia pelacur kelas atasan. Namun Chinta kekal dengan misinya bagi melangsaikan rasa dendam di hati yang kian menebal.

Akhirnya, hidup bertopengkan kepura-puraan itu membuka pintu hati Chinta dengan nilai sayang sejati dengan pengawal peribadi kepada seorang Tan Sri yang membelanya, Amar (lakonan Ady Putra).

Ehsan dr: http://www.azuanrazi.com/sinopsis-drama-chinta-slot-akasia-tv3/



hokeh...ini lagu tema untuk drama nie...ade 1 lg lagu yg aku suke..duk cari xjumpe...so layan jelah eh lagu nie...

2 comments:

Imma Yusri said...

owhhh aku x suke cite ni.. nak lagi fasha sandha tu.. sape suke?? hahaha...

dan paling x suke, kadang2 tu diorg cam perli prinsip yg dipegang oleh org Islam yg beriman... bengang gak...

C'chanteque Manes said...

hihihi..aku pn xsuke..tp dh tlayan..syok la plak..

dh nk abes dh pn..hihi