Pages

ChaPteR TwO HunDrEd 53: SeNTaP!!!

Salam Alaik',
Sentap??? Ape kebenda alahnye tuh??? Sentap tuh mcm kecik ati la...Terasa hati...gitu2 la...now..Sape lak yang SENTAP??? hurm...aku ler...aku yang sentap sekarang nie..ntah la...dalam bulan baik hari baik...lagi2 nak raye nie...patutnye aku happy...nie daq...sentap2 plak..ape kes lu...jiwa sadis lak sekarang nie...

actually...aku dah buat keputusan untuk meninggalkan Company pertama yang aku kerja..bukan pertama gak la..tapi dorang nie satu company jeh sume...xtau la hape yang membezakan...buat keje same gak...tapi minggu nie memang aku sentap la dengan semua orang...sebenarnya agak berbelah bagi jugak nak buat keputusan untuk meletakkan jawatan nie...bukan mudah nak buat sesuatu keputusan...tapi dengan apa yang berlaku...sekarang nie...aku memang yakin sesangat la...

aku xtau la ape yang dorang fikir...sedey giler aku rase..nak nangis pun ader...bkn nak..memang dh nangis pon...orang sebut raye jeh aku sedey...nk2 bila teringat kat assistant aku sorang nie..dah la die baru keje kt cni..tiba2 gaji masuk lambat lak..dah nk dekat2 raya..Ya Allah..aku xtau la nak kate ape...nak tolong dia pon aku pun tgh sangap...huhu~~

tapi semenjak dah tender resign letter nie...pandai lak aku nk sentap2...hahaha~~ kenapa aku jadi mcam nie...penat dah buat baik dengan orang...ade orang amek kesah ke??aku tengok duk memburukkan keadaan lagi...lagi kita xberbunyi lagi die pijak2nyer kita...padahal segala berpunca dari DIA!!!!!!!! perangai huduh die tuh...harap jeh tua...tapi sedikit pon xmatang....hadoi..betul la orang kate satu jari tunding kt orang...4 jari tala pada kita blek...sblom nk mgata orang tgk diri sendiri dlu...hurm..so paham2 la yeh...aku pon mcm tuh jugakk..sedar diri..bukan bagus sangat...kadang2 muhasabah la ckit...jangan nampak salah orang jeh...ksalahan sendiri??? xpernah nk amek tau...

so...utk memula khidupan baru selepas raya nie...aku akan cuba buang sifat2 buruk aku dtempat keja lama...bawa yang owkeh jeh kt tempat keja baru...dah list down segalanya dah...trutama..perangai leka..cuai...yang nie suma nk kena jaga ckit..huhu~~

No comments: