Pages

ChaPteR TwO HunDrEd 50: FaCeBoOk...

Salam Alaik',

Camat pagi sume...sehatkah anda sume?? Pose x arini?hehehe...okeh..sejak kebelakangan ini..aku tengok banyak sangat penyalahgunaan Facebook nie...pendek kata bukan setakat FB nie..ade bermacam-macam lagi laman sosial yang lain macam tagged,Friendster, myspace dll...

tempat kerja yang bakal aku jejaki nanti nie...awal2 lagi telah diberitahu..bahawa laman sosial FB telah di block...kenapa?? sebab Admin Exectnye gatai mulut pie kutuk boss dalam FB..adoiyai..memang la FB tu kite personal profile tp xsemestinya kite bleh luahkan segalanya disitu..sometimes kena beringat gak..Fb nie dh mcm satu platform media. ape yang korang tulih boleh mendatangkan kontroversi pd diri korang sendiri. terutama bila kite post status kita...nk bcakap xleh ikut sedap mulut jeh..kena pk orang lain gak...kalu pasal status nie..dh mcm2 status dh yg mdatangkn kontroversi mcm entri kt bawah nie pasal pose...

lepas status..Gambar korang tuh..terbaru nie name ppuan tuh xsilap aku maziah yusof...memang sengal la ppuan nie...die hanya letak pic die pakai bra jeh...hu3..tau body ko cantik tp xperlu tayang kat org...simpan tuk diri ko n pakwe ko sudah...pempuan cam nie memang xde akhlak dh..apabila rakan-rakan FB tegur..die plak marah...mmg giler la die...tp boleh jadi gak orang sabotaj die...untuk mengaibkn diri orang yang sebenar..sape sangka kan...huhu..ini yang bahaya..moralnye..kalu nak buat pic terlarang tuh pk la bebaik dlu pro n cons die..ade pro keh..rsenye lebih cons..xde keje sgt keh nk bwat pic mcm tuh...

then dalam Fb nie la..isu curang...huhu..banyak jeh berlaku cam nie..ade sorang sahabat tuh..sampai putus tunang..sebab terjumpa Tunang die bwat FB lain dengan perempuan lain...selain itu ade gak yg dah kawen tuh terjumpe kekasih lama..then bwat scandal...yg nie mmg berlaku disekeliling aku..aku pun pernah terkena..tp bukan dalam FB la..laman sosial yang lain.die bwat akaun lain untuk bersama dengan perempuan lain..maybe memang tujuan die ade laman sosial ini untuk mencari pasangan yang lbh baik dari aku..so xpela...go ahead...sejauh mane la ko bleh dpt yang baik tu kan akhirnye terkandas jgk...

pastu pasal group or fan..pantang yang clap post status jeh...mula la timbul group2 anti nie...group anti nie kononnye nk timbulkan kesedaran bagi yang buat..tp bila ditengok balik bukan kesedaran tetapi duk xabes hina & kutuk orang yang dh buat salah.betul ker cara korang tuh...keadaan ini lebih mengaibkan orang tersebut ade tuh...sampai edit2 pic n conteng2 muka orang tuh...aku rase itu agak melampau..cuba kalu muka korang orang buat cm tuh..ape korang rase...malu x...huhu

tp FB nie ade gak la kebaikannye...nak2 bila dapat kawan2 yang islamic..seronok bace ape yg mereka post kan,banyak ilmu2 yg kite terlupa & xtau..djdkn knowlegde tuk kita...selain itu kt cni la port nk cari kwan2 lame yang telah tpisah..



0k..korang enjoy la utube barack obama memberi pesanan nie..."Think before u Post"


No comments: