Salam Alaik',
arini aku pergi 2 sesi temuduga kerja..satu atas usaha aku sendiri..satu lagi atas pertolongan kawan...so experience yang aku pelajari arini..aku lebih suke dengan usaha aku sendiri kot..memang memenatkan..kena plak sekarang nie bulan puasa...sebenarnya tempat interview aku tuh bukan la kawan yang familiar dengan aku...huhu..aku main redah jeh pagi td...
alhamdulillah..bersyukur aku jumpe gak tempat tuh...orang kate malu bertanye sesat jalan..so xnk sesat aku pun tanye la orang2 kat ctu...menyedihkan dan cuak apabila orang yang ditanye xtau tmpt tuh..bukan setakat orang di kawasan tuh xtau..drebar bus pon cm curious jeh...aiseh..time tuh..mmg berdebar2 dah...terpk la jgk..cmne kalu xjumpe tmpat yg dtuju..xkn nk patah balik...aiseh...so aku pun melangkah jelah ikut langkah kaki..jalan punya jalan..jumpe la company yang dituju...
aku rase pagi nie punye interview paling lama la..hampir 2 jam..dari kul 10 sampai kul 12..dah la kul 12 tuh aku ade interview kat tempat lain plak..aiseh...yang membuatkn interview tuh lama..die suh aku bwat task..wah..lain drpd yang lain nie..so die bg task so aku kena bwat mgunakn excel dn microsoft word...mujur mase die interview aku dh bgtau..aku terer excel jeh...kena plak guna window 98...hurm, bnyk function aku dh lupe...kalu window 2000 tuh laju la aku nk bwat...yg pasti aku xsempat siap pun yg wordnye...sebab bnyk function aku xjumpe...ha3..spoil btul la..tp aku advice kt bahar..kalu nak amek clerk nnt...cara interview nie boleh dipraktikkan..best siot..hehe..
then balik kul 12 lbh rushing plak pie interview kt 2nd place...cess..aku sikit punye bdebar datang company nie..dorang interview mcm xinterview jeh...adoiyai..sembang mcm kawan2 jeh..cuma kat sni aku suke bila berlakunya negotiate...haha..aku tersilap hantar resume sebenarnye...aku pie letak expected salary rm2500..ha3..dorang pun terkejut..keh3...aku cakap la..dun't worry u still can nego with me...hehe..so memang bnyak kite deal berkenaan gaji jelah...duk main counter offer td...ha3..best jugak..deal plak ngan ceo nye..adoiyai..die siap tnye aku lg..what's ur qualifications that u think suitable if pay with what u want?? lor..sah2 a korg nie xbace resume aku..hape yg korg tgk aku pun xtau...tp expected salary tuh nmpk plak...kekeke...
so deal punye deal..akhirnye dapat la jugak expected salary yang aku nak..Alhamdulillah..so akan start bkerja pada 1 October 2010..wah..padahal aku xdecide pape lagi..maybe aku pegi maybe jugak x...keh3...tp inilah satu2 interview yang aku trus berjaya dapat...so tgk jelah..maybe jugak aku menantikan sumthing yg lebih dr apa yang aku bakal dapat wallahualam...berdoa jelah..resume dh banyak aku edarkan...setakat nie dah 3 interview aku pie..pergh..gile kentang la..bila dh ade experience berkobar-kobar ckit dpt interview..kalu dulu kuar as fresh graduate..sebulan skali pun payah..hu3..alhamdulillah..rezeki..
so wish me luck for another or incoming interview kalu ade lagi...(^_^)v

No comments:
Post a Comment