Pages

ChaPteR HunDrEd 99: ThInGs To Do in JuLy...

Salam Alaik,

herm..ape yang aku na bwat ek..hurm..kalu korang na tau..aku nie da lame xmemegang periuk n kuali dirumah...So Azam tuk bulan July nie...ingat nak kembali ke zaman kegemilangan la..kekeke..yer la..dulu ade Mida...Bff aku..rajin la jugak nak pegang kuali..masak pn simple2 jer..Smbal bilis kicap n telur dadar pun da sedap...nie duk dengan Ceplos..barang aku di habehknnye..tension jew...huhu

so untuk itu..dapat gaji nnt na beli ckit barang dapur and nak bwat....

1st
Asam Pedas Ikan


nie makanan faveret aku nie. dat's y la pandai masak...bile bjauhan dengan Mak xde la nanges kepingin nak makan asam pedas.hehe~~. nak sedap letak daun kesum lebey ckit n nak lagi best buh Bunga Kantan. Comfirm tiptop..hihi.

2nd
Speghetti

huhuhu~~ yg nie lame giler xbwat..dlu times malas2..aku ngan ida..masak bende nie jelah..nie yg paling simple n mudah nk bwat..Aritu try mkn Tomyam Speghetti kt Secret Recepi best la plak...so rasenye bleh mempelbagaikan cite rase pasni seperti MeatBall speghetti ker..kan2..(terliur la plak)

3rd.
Laksa Johor/ Laksa Asam.
na..dua2 nie..aku xpenah uat sendiri lagi..hehe..kire berani mati la nie nak belajar bwat sendri..Laksa Johor nie disebabkan aku bace Novel Cinta k.Ta menjadikan aku terikut-ikut..kalu x..xdenye aku nak bwat...tp biler lagi kan na cuba..Laksa Asam or laksa Penang..memang da lame nak makan..cuma xde mase nk pie cr..susah2 bwat sendri jelah...hehe...

4th
Kek Coklat or Cupcakes Coklat

huhu..yang nie pun da lame giler aku xbwat...weekend aritu kesian plak kt Haderah..Duk merayu suh bwat Kek Coklat...bukan xnak bwat time tuh..cuma Nenek Klang die dah pun bg Kek Coklat..so xperlu nk bwat lg yer dak..tp aku pun da lame xbwat Cupcakes...Dulu memang rajin jugak la..mase tu tgh giler blaja bwat cupcakes...

Nak kate aku pandai memasak..xdela..kekadang tuh hangit jugak..tapi..skill tuh adela..kena tanya pada mereka yang selalu merasa air tangan aku..hehe..sure dorang kate best..[Perasannyer...] bak kate dorang lulus la kalo nak kawen..kekeke...tp tulah..masa tidak mengizinkn...tp memang berharap la..dapat bwat semua masakan nie dlm bln nie...hihiu...Chaiyok huda~~

No comments: