Pages

ChaPteR HunDrEd 71: CiTa-CiTa SaYa...

Salam Alaik',



Semalam balik umah nanges puas2..owh..apsal ntah aku frust giler2 semalam...xabes2 aku mengungkit....sebenarnya hati aku nie berbelah bagi..tapi memang itu minat aku dari Kecik..tp apakan daya..Rezeki aku bukan disitu...

dan semalam jugak la baru aku sedar...selama nie aku perasan aku tinggi...Huh! sekarang nie nak salahkan sape?? Medical check sebelum nie pernah menyatakan bahawa Ketinggian aku adalah 158cm...tp hakikatnya aku lebih rendah dari yang di jangkakan...

Semalam Aku pergi Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam (IPD Shah Alam) nk test market..nak jadi Inspektor Polis...Malangnya..ketinggian saya tidak melepasi syarat-syarat kelayakan...waa~~ sedey woo...punah satu harapan aku...Nape?? korang xpercaya...hahaha.. siyes..itulah cita-cita aku masa kecik-kecik dulu..sampai sekarang aku masih menyimpan harapan tu...tp kini harapan tinggal kenangan...huhu

dari 6 orang perempuan yang hadir semalam..hanya seorang jer yang lepas..Budak perempuan 1st cuba tuh..aku budget dia dapat dah..melalui ketinggian n berat die nmpak mcm lepas..tp xcukup tinggi...same mcm aku...masa die xlepas jer..aku dh cuak dh..sure aku pn msti xlepas tinggi gak nie...rupa-rupanya..memang betul..aku xlepas pada ketinggian yg dikehendaki...siyes..keluar dr situ..menyumpah jugak la aku..hehehe...trus telefon Abg ngah aku..nk nangis dh time tuh...tahan jer..malu..ramai plak pakcik2 polis duk tengok..kt ctu jgk aku jerit"Xlepas.................huhu" abang aku kate nk tolong pun memang xleh...masalah ketinggian..huhu...Frust!!!

aku suka layan lagu Maher Zain nie..tajuk InsyaAAllah...nie lagu spirit aku la...setiap apa yang kita lakukan percaya pada Allah...malam tadi menangis aku dengar lagu nie...sadis tul aku nie...hehe...but now...aku let it go..bak kate k.ngah aku maybe bukan rezeki aku kt situ..then aku bace Cik Imma..BFF aku nie...huhu~~ btul gak ape yang die kate...Maybe Allah sediakn yang lebih baik dari ape yang aku harapkn..betul jugak..so Nurulhuda terima la kenyataan anda tidak layak menjadi seorang Inspektor Polis...hehehe..

so arini masuk Ofis....Bahar pun bagi semangat...xpe..ade rezeki lain..so xlama lagi ade Projek Baikk punya nak bwat...ini adalah alternative baru la...so kena la cari kerja lain nie...haiya la... tetiba gelabah pagi nie..sebab...xpasal2 kena handle Interview...wallawey...hahaha..Satu pengalaman baru...Big Boss semua xde..nak xnak terpaksa la aku handle...mujur la sorang jer...layan kan jer...1st..kena bwat muka serius...2nd.Kena tanya soalan secara formal contoh "ceritakan tentang diri anda??" ecewah...korang bayangkan la bukan mudah..nak tergelak pun ade gak...mujur budak2 lagi..so xde masalah...so ape jd kat budak tu?? aku terima ker x? aku kiv dulu..hehehe...gelabah gak..budak nie cm minat xminat jer...

InSyaALLAH

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That you are so alone
All you see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way


Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah3x
Insya Allah we`ll find the way



So now...Perjalanan hidup ini perlu diteruskan apa yang berlaku pasti ade hikmah..Jangan mudah mengalah..berjalan dengan perlahan...bersabar dan lalui dengan tenang.

P/s: I'm ok now...

2 comments:

Imma Yusri said...

Wooo mau jadi polis upeneyr cik mek molek nih... ko same tinggi ngan aku lar kan... aku pun dalan range camtu... tapi xtau lar kalau hari demi hari aku semakin mencomel.. kuikuikui...

C'chanteque Manes said...

hehe..yerla kot..ko tinggi brape??
aritu aku ukur 156.5cm..mau x aku frust...0.5cm lg nk ckup 157...waa~~
xpela,...bkn rezeki aku kt cnie...=)