.jpg)
Salam Alaik',
Koc Wanita ini adalah Gerabak Komuter tuk Wanita. Gerabak ini mula diperkenalkan pada 28/04/2010 baru-baru ini, dimana Gerabak dibahagian tengah yang mempunyai pelekat berwarna Pink adalah Gerabak khas untuk Wanita. Dengan mengunakan tema" Wanita sahaja sepanjang masa, Ladies Only at all time"...dan hari ini..saya keluar berjalan-jalan di Kuala Lumpur dan berpeluang menaiki Koc Wanita itu...hehehe..
.jpg)
bagus jugak bwat mcm nie..bila time peak hour tuh xperlu la nak berhimpit antara lelaki dan perempuan..xdela dorang nie mengambil kesempatan...maklum la...time2 sesak nie la..ade garpu merayap...then dapat menghindari bau yang kurang menyenangkan..hahaha...siyes nie weh...kalu dah reramai tuh...memcam bau ade...huhu..xleh tahan idung..nak2 kalu duk sebelah lelaki warganegara bangladesh...perghhh~ mau pengsan dibwatnye...huhu...
.jpg)
dan satu lagi...lebih selamat untuk warga Tua, Ibu Mengandung dan juga orang kurang upaya...ade gak khabar2 angin yang mgatakan ade sesetengah pihak yang tidak bersetuju dengan cara mcm nie...pada aku..ok jew...Geli la kalu time sesak2 tu bergesel2 dengan lelaki..at least ppuan sama ppuan secure ckit..hehe...rasenye banyak kelebihan dari kekurangan la...cuma kalu Couple yang nek train tuh...terpksa berpisah ngan BF or GF mereka...
dan arini naik Koc Wanita nie...ade jugak kaum Adam yang BUTA HURUF dan XPaham Bahasa..mana xnya...dah tenterangan kat stesen KL Sentral dieorang bwat pengasingan antara lelaki dan wanita..namun masih ade lagi yang tidak mengikuti arahan...yang xpatut tuh...dah ditegur oleh pegawai yang bertugas pun masih bwat xendah lagi...walau bagaimana pun disebabkan pegawai2 KTM nie menjalankan tugas yang baik...maka xdapat lelaki2 yang degil nie naik Koc Wanita...kesian la pegawai2 nie..hal2 remeh macam tuh pun nak kena jaga disebabkan manusia yang tidak reti bahasa nie....
.jpg)
Rasenye..kena ada tindakan yang tegas la untuk mengatasi masalah sedemikian...namun pada hari Khamis aritu...ade isu yang menarik..aku dengar dkat radio Hot.FM....hahaha....isu yang diketengahkan oleh Farah dan Faizal adalah mengenai Koc Wanita ini..maka dengan itu,ade seorang mak nyah nie..menelefon dan bertanya...Nama dia Sally...die kata bagus la bwat pengasingan nie tp ade masalah dengan dia...sebab die xtau nak naik Koc yang mane satu...kalu naik Koc lelaki..die rase janggal..sebab berpakaian wanita...tetapi nak naik Koc Wanita..dia adalah Lelaki...hahaha...Kesian...tulah..Farah dan Faizal pun xde jawapan...tp Farah Fauzana kate masuk jelah..koc Wanita..sbb pegawai yg menjaga tuh x cek ic pn...erm..btul jgk..kirenye kena pndai2 sendri la...hehehe...
lebih menarik lagi kawasan menunggu die stesen2 biasa pun diasingkan untuk lelaki dan wanita...kalau di Pantai Dalam..Tiang Kaler Pink tuh Kawasan menunggu Perempuan...Pic2 kat atas nie adalah sebahagian untuk tatapan korang...=)
.jpg)
bagus jugak bwat mcm nie..bila time peak hour tuh xperlu la nak berhimpit antara lelaki dan perempuan..xdela dorang nie mengambil kesempatan...maklum la...time2 sesak nie la..ade garpu merayap...then dapat menghindari bau yang kurang menyenangkan..hahaha...siyes nie weh...kalu dah reramai tuh...memcam bau ade...huhu..xleh tahan idung..nak2 kalu duk sebelah lelaki warganegara bangladesh...perghhh~ mau pengsan dibwatnye...huhu...
.jpg)
dan satu lagi...lebih selamat untuk warga Tua, Ibu Mengandung dan juga orang kurang upaya...ade gak khabar2 angin yang mgatakan ade sesetengah pihak yang tidak bersetuju dengan cara mcm nie...pada aku..ok jew...Geli la kalu time sesak2 tu bergesel2 dengan lelaki..at least ppuan sama ppuan secure ckit..hehe...rasenye banyak kelebihan dari kekurangan la...cuma kalu Couple yang nek train tuh...terpksa berpisah ngan BF or GF mereka...
dan arini naik Koc Wanita nie...ade jugak kaum Adam yang BUTA HURUF dan XPaham Bahasa..mana xnya...dah tenterangan kat stesen KL Sentral dieorang bwat pengasingan antara lelaki dan wanita..namun masih ade lagi yang tidak mengikuti arahan...yang xpatut tuh...dah ditegur oleh pegawai yang bertugas pun masih bwat xendah lagi...walau bagaimana pun disebabkan pegawai2 KTM nie menjalankan tugas yang baik...maka xdapat lelaki2 yang degil nie naik Koc Wanita...kesian la pegawai2 nie..hal2 remeh macam tuh pun nak kena jaga disebabkan manusia yang tidak reti bahasa nie....
.jpg)
Rasenye..kena ada tindakan yang tegas la untuk mengatasi masalah sedemikian...namun pada hari Khamis aritu...ade isu yang menarik..aku dengar dkat radio Hot.FM....hahaha....isu yang diketengahkan oleh Farah dan Faizal adalah mengenai Koc Wanita ini..maka dengan itu,ade seorang mak nyah nie..menelefon dan bertanya...Nama dia Sally...die kata bagus la bwat pengasingan nie tp ade masalah dengan dia...sebab die xtau nak naik Koc yang mane satu...kalu naik Koc lelaki..die rase janggal..sebab berpakaian wanita...tetapi nak naik Koc Wanita..dia adalah Lelaki...hahaha...Kesian...tulah..Farah dan Faizal pun xde jawapan...tp Farah Fauzana kate masuk jelah..koc Wanita..sbb pegawai yg menjaga tuh x cek ic pn...erm..btul jgk..kirenye kena pndai2 sendri la...hehehe...
lebih menarik lagi kawasan menunggu die stesen2 biasa pun diasingkan untuk lelaki dan wanita...kalau di Pantai Dalam..Tiang Kaler Pink tuh Kawasan menunggu Perempuan...Pic2 kat atas nie adalah sebahagian untuk tatapan korang...=)

4 comments:
hoho... nanti g mid valley leh naik koc wanita... xde lar himpit2 ngan mat indon, mat burma.. huhuhu
alamak...lupe nak mention...koc nie blum dlaksanakan tuk laluan Rawang ke Seremban...Dorang baru test market tuk laluan Sentul ke P.Klang jer..
so masih terpaksa berhimpit la jwbnyer..huhu~
dah kuar bite pg td, coach wanita akan dilancarkan dari rawang ke seremban... yipieee... g mid valley xyah sendeng2 ngan mat burma lagi... awuuuu
huhu..xde maknanye..kalu time dh ramai tuh..main serbu jer sume org...huhu..ntah hape2 ntah..nk kne ade org jage gak..huhu
Post a Comment