Pages

ChaPteR HunDrEd 47: DoA DaN JoDoH...

Salam Alaik'

Doa.
arini saya nak share something yang menarik untuk anda semua. sebuah Doa yang sesuai untuk orang yang masih single mcm Saya n Cik Imma..hik2...Tolong promote name ko skali nie imma...dan juga kepada sesiapa yang sudah memiliki Pasangan namun masih lambat lagi nak mendirikan rumahtangga.. Doa nie ade orang forward kt dlm personal email saya..So saya bace dan kongsikan kepada anda semua. Mudahan-mudahan kita sama-sama mendapat keberkatan. InsyaAllah..Doa ini dipetik daripada buku bertajuk Ikhtiar Penyembuh Penyakit oleh Tuan Guru Dato Dr Haron Din.

Saya rase doa nie sesuai dpraktikkan sebab dia pendek, ringkas dan mudah diingati. Maklum kekadang ade jugak doa bertemu jodoh yang panjang. betul x...so sebagai manusia kita kena berusaha, berdoa dan akhir sekali tawakal dengan apa kita lakukan.


Ada Jodoh Bila Muka Serupa.

Na~~ bende nie mesti korang bese dengar...ayat nie " wah.muka korang serupa la...ade jodoh nie...mesti korang nie jodoh panjang...." itu pun kalu couple korang tu serupa. Maaf la yer..saya manusia yang tidak mempercayai pada Wajah serupa nie...senang kate serik la jugak...dulu kalu orang kate serupa tuh...berbunga-bunga..pastu sure kate Terima Kasih..but kalu ade orang kate gitu...jawapanku " Amin...mudah2an apa yang diperkataan menjadi Kenyataan..." kekadang pelik gak..tang mana yang serupa pn xtau la..padahal bila sendri tengok mcm xserupa jer...hehe...yerlah kan pandangan sendiri dengan pandangan mata orang nie berbeza..so penilaian orang terhadap kita pun berbeza la..betul kan...

Percintaan Jarak Jauh

Uda percaya ker Percintaan Jarak Jauh?? erm...pk panjang gak aku..percaya ker?? jawapannyer..xsangat...then bleh plak cik bedah cakap...." Camne Ida leh kekal lama gaknye kan?" huhuhu...aku pun jawab balik..depends pada couple tu sendiri..Sejauh mana dia sayangkan Boy or Girls dia and segala apa yang dia dah korbankan untuk orang yang dia sayang..kalu dah lelaki or perempuan tuh just nk bwat girly2 jer...for sure la hubungan tu xkekal lama...let the relationship goes by it's flow...cuma jangan letakkan kepercayaan 100% pada pasangan. Bila dah berjauhan nie mcam2 boleh berlaku...huhu~

p/s: ekceli nak story pasal doa tuh jer..dah melalut ke lain dah...layan la eyh..=)

4 comments:

Imma Yusri said...

Bangge aku, ko sebut nameku dlm post ini.... kembang kincup aku...kuikuikui... aku cilok yer doa ni... nak buh kat blog aku gak... huhuhu...

huda, camne nak remove sumpah2 tuh??? siyes, aku susah giler nak bace post ko...

C'chanteque Manes said...

hehehe...amek dan sebarkan la...nnt dapat pahala..hihi...

Erk?? sumpah2 yg mane nie??intro tuh ker??

Mimiey said...

ko ckp kt cik bedah tuh,kn jujur,pcya n setia lar....tu jer...he3...

C'chanteque Manes said...

ecewah...yerla..nnt aku smpaikn..
bcakap mlalui pengalaman la nie yerk..=)