Pages

ChaPteR HunDrEd 8: STuDy....

huhuhu...udah lama rasanya saya meninggalkan buku-buku sekolah nie..sekarang kena study balik...sebab nak amek MTEST tuk KPLI[ Kursus Perguruan Lepasan Ijazah]...Ini adalah kali kedua saya mencuba nasib...InsyaAllah..Dengan Berkat usaha dalam masa yang singkat nie..huhu..serta berdoa kepada Allah...moga ade la rezeki untuk saya...huhu...

Malam nie dah rugi study dah xstudy...sebab td dah study benda len..hahaha...xpela kan....ngee~, sekarang saya cuma ade 3hari untuk menelaah buku ini...Sempat ker? InsyaAllah...so kepada lepasan Ijazah yang telah memohon KPLI..seelok2nya korang beli la buku tuk study...soalan xsusah..tapi kalu xstudy blur la jugak nak menjawab...terutama bagi yang pertama kali mengambil test nie...nie buku yang aku beli dari tahun lepas pd 26/03/2009 di MPH Jusco.

Tajuk buku: Bimbingan & Latihan Persediaan MTEST (Malaysian Teacher Selection Test) & Temudga.
Terbitan: Multimedia Sdn Bhd
Harga: RM 23.90
Isi Kandungan: Nota, Panduan & Latihan MTEST, 3 set kertas Model Ujian MTEST & Contoh Jawapan dan Topik & Panduan Temu duga.
[Pic buku tu dkemudian hari yer..xsempat nk upload]

Settle KPLI nie...Kena bersiap sedia untuk DPLI plak[Diploma Perguruan Lepasan Ijazah] Permohanan dh siap isi...La nie ade sedikit lagi nak kena settle...huhu..harap Tahun nie adela rezeki untuk aku..sebab yang nie pun tuk yang 2nd time punya..1st time aritu..xberjaya...sedih jugak tp xsedih sangat sebab semua batch aku xberjaya untuk pergi Test dia...Maybe sebab xgrad lagi kot time tuh..huhuhu...berbeza dr tahun lepas..xbanyak subjek pilihan yang ditawarkan..pilihan subjek pn hanya 1 jer...tahun lepas bleh plih 2 subjek...ade macam terhad plak..tp ade bagusnye jugak..xdela pening nak settlekan permohonan...

dah la kantoi dengan Big Boss isi form nie..huhuhu...siap la aku...sure kena basuh abes2an neh nnt..tggu jelah..bwat sementara waktu..baik aku siapkan keje opis..haha..[ala2 bodek jgk la..]aku nie xpndai nak membodek just show off aku rajin bwat keje sudah...hehehe....ok la..Kepada sesiapa yang mendapat MTEST nie jugak...

Gudluck la korang Semua...

All The Best!!

2 comments:

Imma Yusri said...

gud luck sis... hehehe... bakal cikgu lar kawan aku nih... nanti da jd cikgu senang ko nak bisnes cupcake... kekeke

C'chanteque Manes said...

Tq2..hik3..InsyaAllah, hope ade rezeki aku menjadi seorang pengajar..huhu~~

Ha.tulah..pending lame dh business neh..bru nk start...ade jer probnyer...just sempat promote kt dak ofis jer..huhu