Na...di pagi hari bangun terus jer update blog...hehehe...Al-maklum la...sudah menerima kembali segala khazanah yang sememangnye hak milik aku sejak dulu lagi...tetapi telah di pinjam oleh Abang Kesayanganku..huhu..setahun lebih baru dapat balik...My Laptop & broadband kesayangan....so xyah susah2 nak main tenet kat ofis...Kalu Kak Mida nk block Internet aku pun xper...ngee~~ tapi die memang xbleh nak block...sebab?? keje aku memang memerlukan internet..kekeke...Tp die bleh la block segala entertainment aku..huhuhu..a
Ok la..ari ini saya ingin menceritakan keperluan harian saya...apa yang saya guna dari dalam bilik air..sehingga nak keluar pergi kerja or berjalan2...actually saya seorang yang agak particular tentang kerbersihan diri serta kebersihan orang disekeliling saya..saya kurang mengemari orang yang memiliki bau badan yang teramat kuat...huhuhu....dalam ofis saya adela satu dua umat yang memiliki bau badan..huhu...dah die perempuan...alahai...
okey untuk menjadikan muka saya berseri-seri...saya mengunakan...Produk Kecantikan Natasha 2 in 1 iaitu sabun pencuci muka dan krim malam dan tambah satu lagi toner dia...saya start mengunakan produk ini sejak tahun 2007 lagi...lame kan..3tahun dah..So far Alhamdulillah..Kulit muka ok..cuma kadang2 tuh jerawat masih lagi mencemburui..huhu...pernah gak cuba menukar..cuba memakai Sri Mawar...tetapi tidak la bersesuaian dengan kulit muka saya yang sememangnye dari dulu lagi alergi produk kecantikan muka yang wangi...then pakai nak pakai die memang complicated ckit..bnyk sangat step...untuk maklumat anda semua..saya memang pemalas ckit kalu barangan yang bnyak step nie..huhuhu..untuk barangan natasha nie simple jer..sebab tu suke...hehe..sekarang pun just pakai sabun dia jer...rase2 tetiba jerawat naik tuh..baru la nak pakai krim malam n toner...keke..truk betul aku nie...[hik3...ternyata xckup particular lg aku nie...]
selanjutnye penjagaan Rambut..Rambut adalah Mahkota wanita...huhuhu...Saya memiliki rambut yang sangat lurus..tapi kini rambut saya menjadi lain..hehe..untuk shampoo & conditioner rambut saya menguna Cairol Herbal Essence...actually baru jer lagi memgunakannye baru xbaru gak la..dah 3bulan..sebelum nie pakai Head & Shoulders...huhu...shampoo memang kurang bagus...tapi amat bsesuaian bagi orang yang menghadapi masalah kelemumur...aku pun tergolong sekali la..kekurangan shampoo nie rambut menjadi kasar dan mudah gugur..manakala kekurangan Cairol nie plak..kelemumur xilang..huhu..alternative lain..sometimes saya pakai jugak Head & Shoulders tuh...huhu..nie mendapat advise dr Salon Rambut yer...dia kate bleh bwat macm bagi mengelak rambut menjadi kasar n mudah gugur...untuk barangan mandian saya mengunakan Shower Foam Lux and Scrub dari Jenama Gurdian lavender...Shower Lux nie best...Buih die sangat pekat dan dia sangat wangi...dan jugak Penjagaan Wanita..hik3...Gurls paham la kan..ape itu...

then Lotion badan..saya mengunakan Safi Balqis since Degree lagi...tapi mula pakai Lotion dari sekolah menengah lagi...huhu..memula dulu pakai Baby Johnson jer..Masuk Diploma..dah pandai pakai Nevia...best jugak bau dia tapi dia lambat menyerap dan bila berpeluh jadi melekit2 huhu...xsuka mcam tuh..then baru la bertukar kepada Safi Balqis nie...memang best..lotion dia...bau sangat wangi dan ianya cepat observe dalam kulit so tidak melekit walaupun berpeluh..waktu pemakaian tidak mengira waktu..dalam ofis pun ade satu botol besar..hehe..memang suka mandi lotion nie..rase segar jer bila bau lotion..my deodorant saya pakai Nivea Spray Energy Fresh.bau dia mcm lelaki ckit..tp tahan lame tu yg suke tuh..hehe
.

last sekali untuk thouch up muka dan fragrance for my body...kebanyakan barang yang saya guna adalah Maybelline, Silky girl & Ellianto...Barangan Maybelline adalah Foundation, Concealer, Loose Powder, Mascara, Eyesshadow & Lipstick...Silky Girl plak Compact Powder, Blusher & Eyes Shadow..Ellianto..saya suka lipstick and Lipgloss dia..Before dis guna lipgloss Maybelline tapi xbest sangat..because my bibir nie cepat kering dan saya memang suka shining di bibir..hik3....Mascara so far yang terbaik memang dari Maybelline...pernah pakai Revlon & ade satu lg punye Jenama xingat la plak..dua2 nie kurang bagus so xpernah la nak tukar jenama lain lg serik..huhu..sekarang Pakai Volume Express Cat Eyes..yang nie memang best..Bulu mata nmpak panjang dan lebat..sampai mendapat pujian la..so i syor kan to dat amoi..Mascara nie..xtau la dia beli ker x...hehehe...
Frangrance Pilihan dari body Shop iaitu Perfume Oil Vanilla & Strawberry..sangat2 wangi..sebelom nie pernah pakai Drewberry dan Perfume Paris Hilton..Yang Paris Hilton nie jika ade rezeki lebih nak beli gak lagi sebab bau dia sangat best..huhu...Erm,Eyes Liner yang dari Avon Butik tapi jarang sangat pakai eyes liner sebab mata kelihatan xbalance...ni saje lah..ade lagi sebenarnye..tapi xlarat nak story semua.next time kite story accessory yang saya ade plak..

.jpg)
2 comments:
iklan produk je nih??? kekeke... Natasya ek??? x mengelupas ker??? kwn aku pakai mengelupas... tu aku x brani nak pakai... huhuhu
Hehehe..Iklan produk yg aku pkai..
So far..aku pkai xmgelupas pn..ok jer..huhu..lame dh pkai..smpai dh xterpkai dh..pkai bila perlu jer..hihi..
[Yg sebenarnye pemalas..hik!]
Post a Comment