Pages

ChaPteR NinETy NiNe: KeTiKa CinTA BerTaSbIh II


Hehehe...AlHamdulillah..Akhirnya...dapat jugak aku tengok KETIKA CINTA BERTASBIH THE MOVIE siri 1 & 2....setelah lama aku menunggu dan menanti...nak bace novel dia x abes2 lagi..kena beli buku betul baru bleh baca..sebelum nie aku baca guna pdf...naik sengal biji mata...huhu..

Thanks to My Habibi Qalbi kerana dia yang bagi cerita nie...Jalan cerita bleh tahan la..cuma slow sedikit..rase lebih kurang mcam bace buku dia...banyak sangat part2 yang menarik dalam cerita especially kat puisi tentang cinta..B4 this pun aku dah story dah tentang puisi tuh...cuma bila tengok cerita nie..rupa-rupanya panjang jugak puisi dia tuh...tapi memang TERBAEK la puisi dia...ngee~~ saya suke..saya suke..saya suke..hehehe...

Cuma hero & heroin dia x secantik dan sehansem dalam Ayat-Ayat Cinta...cuma for me AYAT-AYAT CINTA lagi TERBAEK la...actually dua2 Movie nie Memang BEST la..macam Ayat-ayat Cinta scene dia xbuat betul2 kt Mesir..tuk KCB totaly dia buat kat sane..so Jalan cerita nampak real ckit...kalu hero & heroin dia menarik..mesti cerita nie nampak lagi attractive...jalan cerita dah ckup menarik dah...huhu~~

haaa~~ satu lagi part yang aku suke dalam cerita nie adalah...Ketika Si Furqan pergi Meminang si Anna Althafunnisa nie...aku suka SYARAT2 yang dikenakan oleh Anna kepada Furqan..terutama sekali syarat yang kedua....hehehe...buat BAKAL SUAMIKU...Sila take NOTE about this things....

" Syarat yang kedua...saya mahu dinikahi tapi dengan SYARAT...selama SAYA MASIH HIDUP dan MASIH BISA MENUNAIKAN KEWAJIBAN sebagai SEORANG ISTERI...Mas Furqan TIDAK BOLEH MENIKAHI WANITA LAIN......."
[Ayat dia nie..lebih kurang jerla..xhafal sangat]

so memula tuh Si Furqan tu kata Anna nie memgharamkan Poligami tetapi Anna kata x...dia xsebut perkataan Haram...dia buat lagi perumpamaan...saya tidak suka makan jengkol(betul ker nie?sorry la xbrape sure..) maka si suaminya tidak boleh makan jengkol TETAPI tidak bereti dia memgharamkan suaminya makan jengkol...

pastu ayat last tuh ANNA..." Saya mahu menjadi seperti SITI FATIMAH R.A yang seumur hidupnya tidak pernah dimadukan oleh Saidina Ali R.A..saya ingin seperti SITI KHADIJAH R.A yang tidak dimadukan oleh Rasulullah sepanjang hidupnya....."huhuhu...so touch ayat dia ini..

kat bawah nie aku sertakn sekali..sedutan yang aku suka...hehehe...





Yang 2nd Movie nie..banyak cerita tentang Khairul Azzam nie nak mencari Jodoh yang sesuai untuk dirinya...Endingnyer......Erm..Korang tonton sendri la...xsurprise la cerita semua kat sini kan...hehehe....

erm,banyak iktibar yang bleh di ambil dari cerita nie..kalu di fikir2kan nampak macam xlogik..sebab...semua watak2 yang baik2 aja dalam story nie...Contohnya Perkahwinan & Perceraian Anna dan Furqan...Dorang nie dalam golongan yang bijak pandai..not supposenye perceraian itu berlaku kan...tapi dalam kehidupan banyak benda yang kita xboleh nak duga...huhuhu~

for me..Bace Novel lagi best dari tengok Movie nie..hehehe..walaupun xabes bace...Sebab bila dah bace imiginasi tu lebih tinggi..harapan pada movie tu nakkn cerita nie best..tapi Kurang menyengat sedikit..ini just pandangan aku..terpulang pada individu tu sendiri....

Tuhan Berikan Aku Cinta - Ayushita

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta



nie antara lagu kesukaan aku..bleh dikatakan semua lagu dalam cerita nie aku suka...Paling suka Menanti Cinta...Haramkah pun best jugak..ngee~~ xtau nak memilih dah....enjoy la yerk...

4 comments:

Imma Yusri said...

apsal KCB ade 2 part??? aku x tgk lagi... nak abeskan novel dulu.... cam best jer prelude yg ko wat ni... teringin nak tgk syarat2 yg anna bg tuh... hehehe

C'chanteque Manes said...

ala..same cm novel la..ade 2 siri..movie dia pun ade 2siri gak...ha.syarat2 Anna tuh mmg aku suke..hehehe~
dia bijak bkata-kata...tu yg best..cari la crite dia..kalu ko nak dr aku pun bleh gak..
aku nyer crita nie cetak rompak la..buh dlm pndrive jer..hihihi

Imma Yusri said...

ofcos nak cari... mesti lar nak tgk... cite grand of the year... hehehehe...klu ade 2 siri maknanye KCB ni ade 2 movie yang berbeza lar ek???

C'chanteque Manes said...

hihihi..cari jangan xcari...
yurp..jalan crite same jer cm dalam novel..tapi adela slot2 yg ade n xde dalam tuh..xdela sme sbijik...tapi ok gak la critenye...huhu~~