Wah...sedar xsedar dah post yang ke seratus dah dalam blog aku nie...hampir setahun lebih aku membinanya...hehehe....Tahniah buat diriku...hihihi..
huh! arini aku nak buat luahan rase hati...Ya Allah...Sakitnye la hati..Geram yang teramat...kat sape??? huhuhu...kat semua housemate2 aku... aku nie dalam proses mencari rumah sewa yang baru...kalau ikut hati memang xmo pindah dah...xlarat nak pungah barang...tapi dari terus menanggung kesakitan...adalah lebih baiknya aku mengundur diri..ecewah...sadis jer...huhu~~
tapi inilah kenyataan hidup aku..Dak rumah aku nie teramat la pengotor orangnye...dah la pengotor plus lak pemalas bukan saja itu malah teramat la suka mencurik makanan orang...nggee~~ yang beperangai gitu sekor jer..memang dasar CEPLOS!!!.. yang lain tu..P&P la...Pengotor serta pemalas.....
Latest story adalah baru balik CNY nie..aku xtau la dorang nie hidung ape...masuk jer rumah dah bau macam bangkai...aku n mida budget sampah kitorang la..sebab b4 balik kampung aritu kitorang memasak..makan nasi..segala sampah makanan tu adik mida xbuang kt tempat pembuangan dia tinggalkan kat bawah sinki..budget sampah kiteorg la yang berbau..rupe2nye...makanan dorang yg tetinggal di atas meja tu yang berbau...makan tu diletakkn di bawah tudung saji..penuh dengan ulat2 skali...tengok la betapa pengotornye...
yang menambahkan lagi kegeraman tuh...ade sekor minah tu..join makan sekali dengan kawan dia yg masak tuh...kawan dia yang masak tu dah balik kg..minggu dpn baru balik cni..ape la salahnye ko tolong basuhkan pinggan kawan ko tuh..nie sampai naik berulat dah...dan Mangkuk yang 2 ekor balik kampung nie pun SENGAL!!! dah tau ko nak balik kampung kemaskan la dulu makanan yang korang tinggalkan..ingat ade orang gaji nak tolong basuh ker...dah selama nie korang tinggal pinggan mangkuk kitorang tolong basuh..nie sampai dah berulat xde maknanya la nak tolong....
semalam kitorang tengok diorang dh kemaskan makan tu..pinggan mangkuknya letak bawah sinki..bukan nak basuhkan..xpela..bersihkan meja makan tuh separuh jalan..still ade tertinggal ulat-ulat atas meja.... done...
Si CEPLOS nie plak...suke curik makanan orang...memula xtau siapa pencurik makanannye..tetapi mase tu cuti...dalam umah tu semua orang balik kampung tinggal dia sorang jer xbalik..then aku ade la beli keropok lekor...ade 10 batang...aku kire siap2 dah..sebab dah tau ade CEPLOS dalam umah tu..Isnin gie keje mcm biasa...balik keje kira balik..dah ilang sebatang...sebelom nie timbul mcm2 isu pasal makanan ilang..bila kita cakap xnak ngaku..kate kami nie tuduh macam2 sekarang dh betul pun..sebabnya rakan2 dorang sume sampai rumah selepas kiteorg ade kat umah...macam2 lagi makan kitorang nie ilang...so now dah tau sape Ceplosnye...dia Bijak plak..makanan sendri simpan dalam bilik..yerlah..dia beli Maggi jer..memang la bleh simpan dalam bilik..kiotrang nie...dengan bwang..ikan bilis..aje tido dengan Cik Siti...huhuhu...
ntah hape2 la korang nie..masing2 dah besor panjang..dah tau halal & haram..xkan semua nak kena gitau kot...dah la korang tuh student..blaja lagi..memakan makanan yang tidak dihalalkan oleh orang..menjadi darah daging sendri korang rase berkat ker korang blaja...hurmmm....pk la sendri...aduh! nak cari umah sewa lain nie...huhuhu...actually aku suka umah tu..fully furniture...senang...xyah nak beli katil dan almari..semua ade..tetapi disebabkan xsebulu dengan dak umah..kena la pindah jgk..huhuhu~~
2 comments:
adoiya.... terukyer kalau dak umah camtu??? xtahan bile ko kate ulat pun dah beranak pinak atas meja... ape kes ni??? xkan dak2 lain tu x reti2 nak kemas... isk3...klu aku jd ko pun, aku lari dah... xtahan wehhh...
hurm..tulah...sakit hati aku n kwn aku sorg gie..mlm nie nak meeting ckit dgn dorg...
dorang nie makin kita diam, makin menjadi-jadi buat prangai..geram btul...kalu bleh nk jer aku sepuk2 sekor..huhu~~
memang nak lari nie..cuma keadaan n masa lak xsesuai..bnyk hal nk buat bulan nie..kena la btahan dlu...huhu~~
Post a Comment