entry yang ker 101 dalmation...hehehe....
alkisah yer berlaku pada semalam hari...bila mana Cincin Kesayanganku...Kehilangan seketika...huhu...bederau darah cheq semalam...tapi..kesilapan bermula dari diri sendiri...mase masuk toilet semalam aku pie tanggalkan cincin tu...pas kuar toilet tuh...lupa la plak nak amek balik..huhu...then dah petang tuh...around 3 0'clock baru lah aku menyedari kehilangannya...huhuhu...itu pun selepas aku melihat pic aku memakai cincin tu..
Alamak..tgk kat jari sendiri xde...huhu~~ Gelabah la aku..
dengan penuh semangat jitunye aku pun berlari la menuju ke toilet...masuk jer dalam tu..tgk2...xde ditempat yang aku letak..."Ya Allah..Cincin aku.." itu jelah yang terdetik dalam hati...terasa aura kepanasan menyirap keseluruh badan..dari aku duk rase sejuk td...huhu...abes la cincin kesayangan aku...huhu...aku pun keluar dari toilet terjumpa K.Ta & Sarina...aku pun..merengek trus...haha..mcm bdk kecik...
"K.Ta~~~ Cincin saya hilang....huhu"
K.Ta Pun menjawab..."Lor.Cincin uda ker??"
ha~~maknanye cincin ade la tuh...ade sedikit kelegaan..then Sarina pun menjawab...
"Herm,td kat atas dorang duk bising2 tanye ade sape ilang cincin x...tapi xde sape mengaku..."
aku pn bertanya" lor..yeke..pada sape cincin tu sekarang??"
Sarina menjawab lagi..."Pada K.Zura..k.Zura yang pegang..."
Aku tetap xpuas hati.."Comfirm???"
Sarina naik geram dh..hehehe..." YERRR...pada K.Zura...Pie la tanye dia kat atas..."
"Hik3..alrite2..sy naik dlu yer..."
Ha..hape lagi..dengan sepantas kilatnye aku naik ke atas...Tersengih-sengih la aku jumpa K.Zura...K.Zura memandang tanpa rase bersalah jer..huhu..then dia tanye..."Ha.Nak ape??"
"Huhuhu..ade jumpa Cincin x??"tanye aku...
"Ha.Akak dah bg pada Nomi..."
dalam hati aku terdetik..apsal plak pada Nomi..Cincin dia hilang jugak ker?? ahh..sudah...huhu...salah cincin ker??huhu..penuh suspen betul...
K.Zura sambung cakap lagi..."try la tanye Nomi..Akak bagi cincin tu pada dia..dia mintak td"
huhuhu..sudah...cuaknye..."Cincin tu bentuk dia mcmmane??ade batu x??"aku tanye K.Zura.."Haah..ade batu..awak cuba la tanye die dulu..."
huhuhu..penuh cabaran la nak mencari cincin nie dari toilet pie naik tingkat 3 pastu kena trun balik ke tingkat 2...hehe..sebenarnye xdela mencabar sangat..tapi disebabkan dah sayang kat Cincin tu...huhuhu..aku pun turun bawah..tanye kat Nomi..Nomi pun kate memang ade pada dia..dia pun pulangkan Cincin tu pada aku...dia kate.."Ha...Nasib baik x gie gadai cincin nie..mau untung banyak..."
aku lak jawab..."Gadai pun xlaku..bukan emas betul...hehehe...thanks yer pulangkan balik.."
Lega hati aku..then terjumpa sarina..beriye tunjuk tangan kat dia.."dah Jumpa...hehehe"
"amboi..sukenyer..mesti cincin boyfriend bagi nie...sbb tu sayang sangat"
"Salah....hehehe"
"Aik..ala...xnak ngaku la tuh..."
"Hehehe...betul la..sebab Cincin nie made from Madinah"
"Wah..patut la sayang sangat...."
"Ha..tau xpun xkan ade tukar gantinye tau..sbb tu sayang sangat...huhuhu"
Rupa-rupanya Untie Cleaner yang jumpa dulu...pastu dia pie hantar kat atas...dorang cakap dah kecoh seketika la pasal cincin tapi xde orang ngaku...almaklum la..la nie aku nie duk ceruk alam ckit..huhu..macam duk kat pulau jerjak jer sejak duk dalam bilik nie..balik2 duk ngadap baha...cm skrg xde baha..baha cuti..Tahniah Uat dia..dapat Baby Gurl..hehe..kan main happy lagi...dari Wife blom bersalin sampai dah bersalin...asyik update status kt FB jer...sabar jelah..
Cincin nie aku beli..2hari sebelum nak balik Malaysia...batu dia ade 2 kaler...satu purple nie n satu lagi merah delima..merah delima tu sangat cantik..tapi aku xbeli yang tu..sesekali teringat menyesal plak xbeli..yang tu cantik jugak..xpela..seandainya ade rezeki lagi aku menjejakkan kaki..aku akan cari cincin...something yang meaningful la dalam hidup aku cincin...
Ade satu lagi Cincin aku dah hilangkan sebaik saja aku sampai di Airport Jeddah...herm..aku rase bukan jodoh aku dengan cincin tu..sebab tu la..cincin tu hilang..actually bukan hilang..cincin tu terjatuh di dalam Kapal terbang..tapi aku xmenyedarinya...aku xrse sebab aku careless tapi dh mmg cincin tu bukan milik aku...
.jpg)
2 comments:
nasib bace sampai abes..klu x aku dah tuduh tu cincin dr bakal suami ker??? kekeke
hehehe..
saje jer bikin suspen ckit...=)
uih...bakal suami??
hehehe...
lambat lg kot...
(^_^)v
Post a Comment