Pages

ChaPteR NinETy OnE: SoLaT IsThiKARaH


hehehe...ketika aku duk print keje ofis td..tetiba ternampak kertas cara-cara menunaikan Solat Isthikarah...kecoh seketika kat opis nie..hahaha...bese la..kalu bab kawen nie..memang lagu jer semua orang..mane xnye...al-maklum la..dalam ofis aku nie ramai sangat yang bakal mendirikan rumahtangga..kakak depan meja aku nie pn nak Nikah ujung bulan nie...Bff aku pun nak kawen bulan 3 nie...huhu...cepat betul masa berlalu..herm,sedar xsedar umur pun dah 25..bukan kecik lagi..cukup dewasa sudah...

Aku pernah buat Solat nie suatu ketika dahulu...mendapat petunjuk dariNYA...Alhamdulillah, bukan dia yang dijadikan UntukKu...bersyukur la jugak...dulu petunjuknya samar2...so rasenya...sekarang nie rase nak buat lagi...memohon petunjuk...petunjuk kepada sesuatu kebaikan untuk diri sendiri..terkejut jugak BFF aku..bila aku cakap nak buat solat nie...Dia tanya ada pilihan ker?? aku bukan nak buat pilihan tetapi nak memastikan sesuatu....as i told her...aku rase xsedap hati sekarang nie..dan macam biasa...aku memang bukan manusia yang suka menurut kata hati...orang kata ikut hati mati, ikut rasa binasa....tetapi bila akal yang memikirkan pun xboleh nak berfikir secara logik lagi..i think this is the better way...

Moga-moga aku memperoleh kebaikan daripada apa yang aku cuba lakukan...

sambil tuh...aku akan menambah rakan blogger lagi..cewah!!! ade hati nk jadi SIFU aku nie..hehe..xdelah nak jadi sifu..cuma mengajar and membantu apa yang perlu jelah...aku pun bukan pandai sangat blogger nie..Suke tengok Blog Imma..Cun dan menarik jer..blog aku nie..sempoi jer..ikut suke aku la..nak tulih ape...hehehe...

3 comments:

Imma Yusri said...

Aku nampak ko puji blog aku... Imma tu prefer ke aku ker???? hehehe...

Solat Istikarah... Dulu aku pernah buat... Dan aku mimpikan si dia... tp dlm mimpi tu xde lar menunjukan aku bersama dia... just aku jumpa dia... but mungkin tu mainan syaitan sebenarnya, x jadi pun ng si dia... tgk skrg, single n available... hehehe

C'chanteque Manes said...

hurm..mmg aku puji blog ko la..xkn nk kena tulih name penuh kot..hehehe..tp blog ko mmg best la..nk2 yg mkn2 tuh..hehehe

lor..yerker..xpe2..ade calon nnt cuba lagi...dia ade bnyk cara..dulu masa aku gie Haji..ade cikgu tu ajar..dia kata mimpi xleh caya sangat..so aku pn mgunakan kedua-dua cara yang cikgu tu ajar..and yang tido tuh..keputusannya tetap sama..so kire btul la tuh..=)

Imma Yusri said...

hoho...slalunyer owg ckp petunjuk melalui mimpi... upenyer xleh pakai ker??? nampaknyer kena amek lebih byk iktiar ni... baru lar leh dapat petunjuk Allah... Insyaallah...