Pages

ChaPteR SeVenThY SiX: LuaHaN HaTi SeSoRaNg KeKaSiH


Erm,tau nak luah kat mane..rasenye dalam blog nie jer yang sesuai..ini pun xleh nak mention Name..sebab takut nanti orangnya terasa plak..sebab aku xde hak nak masuk campur urusan pasangan kekasih ini...tetapi terselit rase kesian dan geram kepada pasangan ini..yang kesiannya pada Si Gadis la...Geram plak pada Si Jejakanya...

Semalam...aku bertanya...pada si gadis....Aisha[Bkn nama sebenar] dengan Haqiz[Bukan nama sebenar] hehehe...ini memang kesah benar....
"Aisha...Haziq mana?? cuti lagi ker??"
"Ntah la, Aisha pun xtau"
"Aih..xkan pakwe sendri pun xtau...xkan contact dia kot" aku bertanya.
"Erm,Aisha anta msg n call dia xangkat..xtau nak buat camner..."
Alahai..Kesiannya sepanjang cuti hari raya Aidiladha itu...mereka payah nak berhubung..sebabnya Si Haziq nie hilang tanpa di kesan...Sedih dan kesian aku pada Aisha...
Dalam hati aku berkata" Aisha, lebih baik ko tinggalkan jer lelaki xguna tuh"

Actually bukan sekali si Jejaka nie buat macam tu pada awek dia..dah banyak kali..Sebab tu payahnya bila bercouple dalam office..Bila pakwe MC or EL..semua tanya pada Awek..mana pergi si Pakwenye..Then..aweknya kata xtau..lost contact..Logikkah bila bercinta kau lost contact dengan pakwe ko??? xkan xboleh nak balas 1 sms pun???

dan yang menariknya Pakwe dia nie memang ramai memasang..dan aku pun tau ape yang dia buat sepanjang Raya aritu..Ya ALLAH Ya Tuhanku..sesungguh dengan secara tiba-tiba dadaku terasa sakit kembali..seperti mana pernah terjadi sebelum...Hanya Allah saja yang tau perasaanku...

Nak jer aku cakap dekat si Aisha nie.."Sedarlah...lelaki ini hanya mempermainkan perasaan kau saja...kenapa kau masih buta mata hati lagi???" aku pernah mengalami apa yang di alami oleh Aisha....Aku tau ape yang dia rasa..

Malam tadi aku cerita kat BFF aku.."Da, Dulu dia pun buat aku macam tu gak.."
then Mida tanya lagi " Kenapa dia buat ko macam tu??" aku pun menjawab..." Yerla, dia dah ada pengganti aku...." rase mcam nak menangis jer.."....So aku paham ape yang Aisha rase...Mula-mula aku xsedar...tetapi sampai satu masa aku terpikir..dulu dia rajin msg aku, call aku sekarang nie satu dua msg jer..alasan busy..aku pun student gak...tapi akhirnya aku dapat cari jawapan dia..aku tau aku xkan tertipu selamanya..Allah tu sayangkan aku lagi...." kemudian Mida.."Memang xguna la jantan macam tu..memang patut pun engko tinggalkan dia...."

Semua BFF aku marah..terutama Aliya..dia lebih tau details tentang segala..dia bersama aku ketika aku sedih...ketika aku betul2 kecewa...dia banyak beri semangat pada aku untuk aku bangkit..dia lah kawan aku di dunia dan Akhirat...dia pernah dikecewakan tetapi aku xbersama dia..tapi bila time aku..dia tetap bersama....

Aku berharap sangat agar Aisha tu sedar tentang keburukan Haziq...Aku akui Cinta itu buta dan membuta hati..aku jaga pernah buta cinta suatu ketika dulu..tapi aku xtau macammana nak tolong Aisha..Memang aku BENCI LELAKI seperti Haziq...Mencari Perempuan ketika dia Mahu..Ingat kami nie anak patung ker??? Bila nak main amek dan kelek...bila xsuke letak tepi...Kami pun ada hati dan perasaan jugak..Kasih sayang yang diberikan seikhlas hati bukan di minta balas dengan harta benda tetapi kami inginkan kejujuran dan kesetiaan..Dimanakah segala janji yang diucapkan dulu???

Maaf..bukan niat aku untuk memburukkan diri kamu..tetapi hanya kerana apa yang terjadi di sekelilingku mengingatkan aku kembali yang pernah aku lalui...bukan mudah untuk aku bangkit semula..bukan mudah untuk aku percaya pada cinta manusia...sudah setahun perkara ini berlalu..dan aku masih begini menanti dan mencari cinta...Pernah cinta itu datang...tetapi aku tak yakin..Perempuan memang mudah berubah fikiran sebab itu aku tidak berani untuk bercinta lagi...Takut aku pulak yang mempermainkan perasaan orang..Pernah aku memberi harapan pada seseorang dan akhirnya aku tinggalkan dia...

Kalau kita lepaskan genggaman baru la kita dapat mengenggam lagi...Kalau genggaman yang pertama xmampu dipertahanankan, bagaimana nak kembali mengenggam???? ini yang aku tulis dalam FB aku...Ada lelaki mintak aku lupakan hal yang lalu bukak buku baru..Aku cakap aku dah lupakan..tetapi untuk bukak buku baru itu..aku xtau...

Malam sabtu aritu aku tengok NUR KASIH episod akhir..satu scene antara sarah dengan bapanya menarik minat aku..apabila sarah terlanggar Ibunya,lalu ibunya memarahinya..kebetulan bapanya baru balik dari Masjid lalu menegur perbuatan sarah..kemudian sarah memberitahu bahawa dia sakit perut lalu meminta maaf..bapa dia pun berkata" Jangan meminta maaf jika hati tidak ihklas" means nawaitu dalam hati kita...di situ aku terfikir...

Adakah aku benar-benar memaafkannya???

Adakah aku ikhlas memaafkan???

Adakah aku betul2 redha dengan apa yang ditentukan oleh Allah???


Aku rase aku dah memaafkan...tetapi ntah la...aku sendiri pun xpasti...but hal aku dh lepas..so xperlu nk pk2 lagi tetapi hal yang tgh blaku nie mcm mane nak selamatkan???huhuhu...no idea...=(



No comments: