Anda Memerlukan Pekerjaan???
PWTC
pada
13 NoV - 15 Nov 2009
mulai
10Pagi - 7 malam...
pada
13 NoV - 15 Nov 2009
mulai
10Pagi - 7 malam...
Pada pertengahan tahun aritu dalam bulan May..My Career Fair pernah diadakan ditempat yang sama..time tu aku jadi employer & JobSeeker sekali...hehehe..sambil2 jage booth Company..Aku merayap cari Kerja Lain..Tapi dalam banyak2 keje yang aku apply tuh satu jer yang mengena..Huhuhu..tu pun dapat Interview jer..tuk proceed to da next step xde rezki..korang bleh klik kt Pic tuh..tuk more details yer...so pesanan buat korang yang datang ker Career Fair nie yer...
1.PENAMPILAN
Pakai la pakaian yang proper..walaupun korang xnak pakai pakaian FORMAL...i mean pakaian KASUAL...Tolong la kelihatan KEMAS dan BERSIH...melalui pengalaman yang lepas la..aku as The Employer..Memang kami xreject korang punya resume depan2..But bile korang blah dr Booth Company..Kitorang akan remarks personaliti korang tuh...Kalau dah selekeh jer..sape nak amek kerja kan..walau pun result korang gempak..Korang kena ingat la..time nie la korang nak marketkan diri korang...
Setiap company yang datang nie..kadang-kadang vacancies yang tawarankan tuh terhad..kalau hati dorang..hari Jumaat punya resume jer dah cukup tuk cari pekerja..bile dh ramai2 nie comfirm yang terbaik dari yang baik akan terpilih..sebelom nak pergi tu..mandi la dlu,gosok gigi..pakai minyak wangi lebih2 ckit..sebab korang akan bersesak-sesak time career fair nie nnt..caye la..aku memang x tahan la nak interview orang kena yang ade bau badan dan mulut..pergh!! menahan nafas tau x??huhuhu..kasihani la kami sebagai employer nie..
2.KESOPANAN
Yang penting gak...JANGAN la MULUT korang tu CELUPAR sangat..Cakap la baik2 kalau nak tanye dengan lebih detail Position yang korang berminat tuh..selagi Employer mampu menjawab dan melayan..diorang akan melayan korang dengan baik..Sebab korang yang nak mintak kerja kan..satu lagi kalu Company tu suruh isi form..korang buat jer..jangan la MERUNGUT BUAT MUKA or depan employer..Itu semua menunjukkan attitude korang sebagai bakal Pekerja...Yerlah..baru suh isi form dah merungut...macam korang nak keje nanti??so xleh nak arah korang la eyh..aku sendiri pun nyampah tengok orang macam tuh..tapi kitorang yang penat nie still bleh tersenyum melayan kerenah korang.
Erm.Nie dua perkara yang penting la..selain itu bawa la DOKUMEN2 yang korang rase perlu dan jage dengan baik..maklum la dalam ramai-ramai tuh macam2 bleh jadi..kalu dah tercicir ker hilang ker payah la korang nak jumpe Balik..Dan yang penting BAWA HARDCOPY RESUME secukupnya nak lebih senang bawa sekali SOFTCOPY RESUME...sebab ade sesetengah company die xnak Hardcopy punye..Resume korang pun..xperlu la berhelai-helai..sehelai dah cukup yang penting lengkap.
AKhir kata dari Penaja...hehehehe...

Erm.Nie dua perkara yang penting la..selain itu bawa la DOKUMEN2 yang korang rase perlu dan jage dengan baik..maklum la dalam ramai-ramai tuh macam2 bleh jadi..kalu dah tercicir ker hilang ker payah la korang nak jumpe Balik..Dan yang penting BAWA HARDCOPY RESUME secukupnya nak lebih senang bawa sekali SOFTCOPY RESUME...sebab ade sesetengah company die xnak Hardcopy punye..Resume korang pun..xperlu la berhelai-helai..sehelai dah cukup yang penting lengkap.
AKhir kata dari Penaja...hehehehe...
...SEMOGA BERJAYA MEMILIKI KERJAYA YANG DIIMPIKAN...
SELAMAT MENCUBA!!!!
SELAMAT MENCUBA!!!!

No comments:
Post a Comment