Kenduri Menyambut Ramadhan
Tarikh:3l1 JuLai 2009 (Jumaat mlm Sabtu)
Masa: 8.00 mlm - 11.00 mlm
Tempat: Teratak Cik Ct
Masa: 8.00 mlm - 11.00 mlm
Tempat: Teratak Cik Ct
Kenduri nie adalah acara tahunan keluarga saya...memang setiap tahun xpenah lagi missed buat kenduri menyambut Ramadhan nie..nie kire adat dikampung saya la..tempat orang lain saya xtau la...sesetengah tempat memang ade buat majlis nie...semua adik beradik aku ade time kenduri nie kecuali family akak aku kerana ketika majlis itu berlansung akak aku sedang mengerjakan ibadah urmah...huhuhu..siyes...aku memang jeles ngan die sbb dah 2x die pie..aku baru skali..huhuuu...
okey.berbalik pada kenduri td...seronok buat kenduri nak2 bile duk kampung..semua orang bergotong-royong membuat persiapan dari aktiviti memasak sehingga aktiviti mengemas dapur...huhu.aktiviti yg paling aku xsuke..menu yang disediakan memang best..Selera kampung la kata...
bila duk kampung nie jiran2 pn datang menolong la..tp mak saya ler panggil sume orang..jiran sebelah rumah jer..tukang masak pada kenduri ini adalah adik beradik aku dan menantu mak aku...hihihi..bertuah la mak aku...k.long,k.angah and along yang duk bertungkus lumus menyediakan makanan..
Menu:
[Main Dishes]
:: Nasi PuTeH ::
:: Dalca Daging ::
:: Ayam Masak Kicap ::
:: Acar Darat ::
.JPG)
:: Air Barli ::
.JPG)
Erm,kali nie makanan Alhamdulillah semuanye habis..hihi..sedap la tuh..hahaha..perasan sungguh aku nie..aku punye sanggup la cuti half day sebab kenduri nie...seronoknye la...hihhiii...
yerla..time nie la dapat berkumpul ngan adik bradik..xbestnye kali nie..dorang nie asyik pkena aku jer...
Duk tanye ape???
"Bila Nak Kawen??"
Uihhhh...cepumas tul pertanyaan nie...sensitif jiwa dan raga aku...angah aku lagi la best...siap kate ade calon tuk aku..giler la dorang nie...cheq nie muda lagi tuk sume tu..and i'm not ready yet tuk tu sume..bukan mudah kahwin nie..dan ini bukan pekara yang bleh dipandang ringan..nak disaat aku tiada calon dan pernah merasai sakitnya bila kita dikhianati..so i need some time to heels what i feel ritenow...huhu..
back to the story..decoration kt atas tu aku la yg susun kt dpn...kitorang buat ala carte jer...dulu2 bleh arr makan berhidang..semua susun kt atas tikar..tp yang pasti cara gitu lg best dr bufet nie..
huhuhuhu..ape kan daya tiada sape yang rajin nak basuh pinggan banyak2..hihi..termasuk la aku..
ok la nak balik nie..sebenarnya aku puasa arini..puasa sunat tuk Nisfu Syaaban...so kepada yang turut berpuasa Selamat berbuka Puasa (^___^)
:: Nasi PuTeH ::
:: Dalca Daging ::
:: Ayam Masak Kicap ::
:: Acar Darat ::
[Desert/ Kuih Muih]
:: Kuih Koci ::
:: Karipap ::
:: Popia inti Kentang ::
:: Butter Cake ::
:: Pandan Sponge Cake ::
:: Dadih ::
:: Rambutan Gading & Anak sekolah ::
:: Pisang Emas :
:
:: Teh O Panas :::: Kuih Koci ::
:: Karipap ::
:: Popia inti Kentang ::
:: Butter Cake ::
:: Pandan Sponge Cake ::
:: Dadih ::
:: Rambutan Gading & Anak sekolah ::
:: Pisang Emas :
[Air]
:: Air Barli ::
Erm,kali nie makanan Alhamdulillah semuanye habis..hihi..sedap la tuh..hahaha..perasan sungguh aku nie..aku punye sanggup la cuti half day sebab kenduri nie...seronoknye la...hihhiii...
yerla..time nie la dapat berkumpul ngan adik bradik..xbestnye kali nie..dorang nie asyik pkena aku jer...
Duk tanye ape???
"Bila Nak Kawen??"
Uihhhh...cepumas tul pertanyaan nie...sensitif jiwa dan raga aku...angah aku lagi la best...siap kate ade calon tuk aku..giler la dorang nie...cheq nie muda lagi tuk sume tu..and i'm not ready yet tuk tu sume..bukan mudah kahwin nie..dan ini bukan pekara yang bleh dipandang ringan..nak disaat aku tiada calon dan pernah merasai sakitnya bila kita dikhianati..so i need some time to heels what i feel ritenow...huhu..
back to the story..decoration kt atas tu aku la yg susun kt dpn...kitorang buat ala carte jer...dulu2 bleh arr makan berhidang..semua susun kt atas tikar..tp yang pasti cara gitu lg best dr bufet nie..
huhuhuhu..ape kan daya tiada sape yang rajin nak basuh pinggan banyak2..hihi..termasuk la aku..
ok la nak balik nie..sebenarnya aku puasa arini..puasa sunat tuk Nisfu Syaaban...so kepada yang turut berpuasa Selamat berbuka Puasa (^___^)
No comments:
Post a Comment