Pages

ChaPteR ThirTy EigtH: TeRimA KaSiH CinTA....♥♥♥

FRIST STORY LOVE.....

Terima Kasih Cinta...
Untuk Segalanya... kau Berikan lagi... Kesempatan Itu...


hehehe..gempak jer title blog aku nie kan..story nie berlaku masa bulan 6 aritu. Masa aku balik kampung..Kisah diantara aku dan anak2 buahku...Yerla..dorang nie jerlah CINTA HATIKu...PEnGUBAT DUKA dan LARA...herm,beriye la dorang nie..tengah duk sembang2 dengan mak n kak long kat ruang tamu bercerita tentang gambar konvo..dorang nie datang bawa satu kotak...duk tertolak2 sesama sendri nak serah kotak tu...aku pun ape lagi..duk sergah dorang...hehe..makcik yg garang aku nie..(^_^)

"Ha,pehalnyer tuh??"
kedengaran sore dorang duk berbisik di celah2 dinding.
"ko la bagi"...
"Ko la"...
"ala,ucu dah tanye tuh,bagi jelah"
penyudah kak didie memberanikan diri menyerahkan kotak yang sudah siap berbalut..
"Nah....nie tuk ucu...dari kitorang semua"
sambil tersengih2 menghulurkan kotak tu pada aku..
"apa nie??"
aku bertanya pada didie
"ala..ucu bukak la dulu"
sambil dorang semua ketawa...ha,bila dorang ketawa nie tu yang membuatkan aku suspen nie...bukan leh harap bebudak nie..suke pekena aku..huhu..aku pun menjawab..
"korank nie nak pekenakan ucun eyh??, ringan jer kotak nie...korank bubuh ape dalam nie??"
Didie,Husna,Wafiq n Suha still lagi duk ketawa...beriya plak tuh dorang ketawa...hui,memang la aku xpercaya dengan bebudak nie..huhu..dh ler kotak tu ringan jer..bila digoncang adela barang dalam tu...so aku pun bukak la kotak tu..

SURPRISE!!!!


ha.nie la yang aku dapat...actually ade 2keping surat dalam tu lagi..yang aku buh pic kire name card yang dibuat oleh diorang sendiri..walaupun tulisan dorang nie comot..hehehe...tapi memberi seribu makna pada aku..Siti Nurkhaleeda binti Mohd Kamal, Nur Hasanatul Husna binti Md Azlee, Mohd Hasunul Wafiq binti Md Azlee dan Nur Hasantun Nasuha binti Md Azlee..nie nama anak buah aku yang bagi key chain kaler pink, nampak kan..tergantung kat tepi kertas tu..

Dua kertas tu dari husna and Didie...

"Untuk UCU yang Tersayang....
Sayang Ucu Selamanya...
daripada: Nur Hasanatul Husna"


"To My Lovely UCU....
Love Ucu Forever & Ever...
From: Siti Nurkhaleeda"

hehehe..same jer kan ayat dorang tu..cume satu tu di translate dalam Bahasa Melayu dan satu lagi dalam English..tapi ape2..ape2 aku tetap terharu dengan dorang nie..nak tau kenapa???

sebab.....

Aku adalah seorang makcik yang GARANG dengan anak buah...dahula la..sekarang nie aku xla segarang dulu...bila ditanya korang suke mak teh ker mak ucu?? pastu jawapannya mak teh..mak ucu garang...hihihi...actually aku bukan garang...aku nie KASAR , pandai melayan budak..kalau suruh aku jadi baby sitter..memang aku boleh..bukan nak puji diri sendiri..hihi(tp aku dh puji pn) yerla..aku pernah jage derah masa mak die pergi urmah dlu..sebab tulah aku sangat2 close dengan derah berbanding anak buah yang lain..tapi bukan bermaksud aku xsayang anak buah aku yang lain..aku sayang semuanya...tiada lebih atau kurang..

SECOND LOVE STORY....

Nie story tentang Haderah binti Izddy plak..si kecil yang cute miut..mulut die pun cute muit jugak..cakap teramat la petah..adik die pn same..adik die lagi la..baru setahun lebih..huhu..
diorang nie bakal pergi umrah ujung bulan nie..so aritu pergi Jalan Tunku Abdul Rahman(TAR) tolong belikan tudung untuk si Haderah nie..punya la seronok die...siap pesan...
"Nanti Ucu Bellykn tudung derah eyh...derah nak karller meyrah..."hehehe..si kecik nie memang...cakap berslang ckit...beli jadi belly...kaler jadi Karller..merah jadi meyrah..hihi..bese la..budak2..hihihi...

sorry la..pic derah nie..kabur ckit..xbrape clear..xreti duk diam time org nak amek pic die..sebab mase tu die nampak train komuter lalu...huhuhu


ha..yang nie adeq die Muhammad bin Izddy..pic nie di ambil mase makan yong tau fu kat umah sewa aku di Pantai Dalam...Bagi kat die Sup Yong tau fu yang panas tu..bukan main bising lagi mulut die.."ucu hot...hot..."budak satu tahun cakap sebiji-sebiji la..mane reti uat ayat penuh lagi..macam akak die..satu ayat yang best die pandai cakap bila orang marah dia..
"Aaaaaayoo..tak tahu...Aaaaayooo tak tahu" pastu mula bergaduh dengan akak die...dorang nie berdua jer..tapi suke buli mak usu die nie...huhuhu..tekanan dibuatnye..nak marah...xleh..budak..bukan die tau apa pn...huhu..redha jelah..


No comments: