.jpg)
ShopIng????
Kat mane?? hehehe...okey..kali nie saya ingin membawa anda semua ke suatu tempat bagi peminat2 serta pengumpul2 tudung dan shwals...tempat yang saya maksudkan adalah......
Jalan Masjid India
&
Jalan Tunku Abdul Rahman
a.k.a
Jalan TAR
nah...happy x??happy x?? bagi mereka yang tidak mengetahui..Jalan TAR & Masjid India adalah kawasan jualan tudung dan selendang yang boleh dikatakn agak murah jugak la..berbanding dengan jenama-jenama terkemuka seperti Ariani, First Lady...kat sini bukan setakat korank nak cari tudung n shwals jer..kain pasang pun melambak..nak yang murah or mahal semua ada..kat sini bukan saja ade kedai2 biasa..turut ade kat sini adalah MYDIN & JAKEL...hihihi..JAKEL nie kat Segamat pun ader..Pusat Memula dorang mulakan perniagaan..Pergghhh...Bangga plak aku menjadi orang Segamat...Cewahh..Berpoyo2 disini plak..hihihi.
..
Selain dari tudung dan kain ela..Baju yang dah siap pun ade..Spec mata tiruan tu ade..Beg tangan!!...herm,jangan cerita la..rambang mata korang tengok kat sini..kalu RM100 tuh..memacam leh dapat..xcaye try la...dan yang pasti korang akan spend lebih dari RM100 hhehehe...sebab saya dah memcubanye..semenjak keje kat Key Ell nie..2x dalam sebulan or lebih kot saya akan datang ke sini..biasa la cari2 tudung...
aritu konvo
pun beli baju kat sini, nak buat mane sempat dah..beli yang already made jelah...senang dan mudah..rege pun xla mahal..yang paling saya suka sekarang nie adalah Jubah Dubai..hehehe..tapi rege die mahal ckit berbanding di UAE la..secara logiknya ok gak price die..dari tambang nak kesana tuh kan.
.
Range harga:
Tudung Bawal : Rm 10 - Rm 70 (Depends on Gred) Shwals : Rm 10- Rm 70++ (Depends on quality)
Tudung Ariani : Rm 30-Rm100++(yg plus2 klu korg beli kt kedai Ariani yer) Tudung Siti Nurhaliza : Rm 10- Rm 50++ Beg Tangan : Rm 10- Rm50++
Baju Kurung : Rm 30++ and above Baju Kurung Pesak Gantung : Rm 50++ and Above Baju Kebaya & Fesyen : Rm 50++(depends on gaya dan labuci) Kain Pasang : Rm 20++(depends pada jenis kain) Kebaya Labuci Indonesia : Rm 200++(yang sesuai la kalu korang nk btunang ker kawen ker) Jubah Dubai: Rm80 + Rm200++
Erm,banyak lagi barang yang dijual disini seperti accersory wanita, alat make up, kasut..macam2 lagi la..cume xterdaya nak senaraikan semua rege die.kalu korang nak lagi kepuasan membeli..datand la sini..ini adalah tempat yang sesuai untuk dikunjungi..
Cara korang nak mai sini..herm ade bnyk cara.
.
1st: Naik Public Transpot..ha..nie adalah cara yang memang biasa aku gunakan la..hehehe..maklum la transpot sendri kat kampung..tapi saya suggest kt korang better la naik public transpot nie..sebab kalu time weekend tu parking penuh..nak2 ari sabtu..sebab ada pasar malam kat sini..ha.time nie jangan cakap la..sangat2 sesak..sebab lagi bnyak gerai dibuka dan banyak pilihan la korang..cume kalu datang hari minggu nie..payah la ckit korang nak menepung tawar..maklum la tgh demand..kadang2 tuh sesetgh kedai..uat xlayan jer ngan korang nie..kalu over sangat menawar..hihihi..bercakap melalui pengalaman..huhu..slalu gak terkena..xpela..kalu ade kedai begitu..better la korang cari kedai lain..banyak lagi kedai kat situ..ada yang boleh menawarkan rege yang korang mahu.
Herm,pic kat bawah nie sebahagian dari ape yang penah aku beli kat sane..take a look la..hihi
..Selain dari tudung dan kain ela..Baju yang dah siap pun ade..Spec mata tiruan tu ade..Beg tangan!!...herm,jangan cerita la..rambang mata korang tengok kat sini..kalu RM100 tuh..memacam leh dapat..xcaye try la...dan yang pasti korang akan spend lebih dari RM100 hhehehe...sebab saya dah memcubanye..semenjak keje kat Key Ell nie..2x dalam sebulan or lebih kot saya akan datang ke sini..biasa la cari2 tudung...
aritu konvo
pun beli baju kat sini, nak buat mane sempat dah..beli yang already made jelah...senang dan mudah..rege pun xla mahal..yang paling saya suka sekarang nie adalah Jubah Dubai..hehehe..tapi rege die mahal ckit berbanding di UAE la..secara logiknya ok gak price die..dari tambang nak kesana tuh kan.
.Range harga:
Tudung Bawal : Rm 10 - Rm 70 (Depends on Gred) Shwals : Rm 10- Rm 70++ (Depends on quality)
Tudung Ariani : Rm 30-Rm100++(yg plus2 klu korg beli kt kedai Ariani yer) Tudung Siti Nurhaliza : Rm 10- Rm 50++ Beg Tangan : Rm 10- Rm50++
Baju Kurung : Rm 30++ and above Baju Kurung Pesak Gantung : Rm 50++ and Above Baju Kebaya & Fesyen : Rm 50++(depends on gaya dan labuci) Kain Pasang : Rm 20++(depends pada jenis kain) Kebaya Labuci Indonesia : Rm 200++(yang sesuai la kalu korang nk btunang ker kawen ker) Jubah Dubai: Rm80 + Rm200++Erm,banyak lagi barang yang dijual disini seperti accersory wanita, alat make up, kasut..macam2 lagi la..cume xterdaya nak senaraikan semua rege die.kalu korang nak lagi kepuasan membeli..datand la sini..ini adalah tempat yang sesuai untuk dikunjungi..
Cara korang nak mai sini..herm ade bnyk cara.
.1st: Naik Public Transpot..ha..nie adalah cara yang memang biasa aku gunakan la..hehehe..maklum la transpot sendri kat kampung..tapi saya suggest kt korang better la naik public transpot nie..sebab kalu time weekend tu parking penuh..nak2 ari sabtu..sebab ada pasar malam kat sini..ha.time nie jangan cakap la..sangat2 sesak..sebab lagi bnyak gerai dibuka dan banyak pilihan la korang..cume kalu datang hari minggu nie..payah la ckit korang nak menepung tawar..maklum la tgh demand..kadang2 tuh sesetgh kedai..uat xlayan jer ngan korang nie..kalu over sangat menawar..hihihi..bercakap melalui pengalaman..huhu..slalu gak terkena..xpela..kalu ade kedai begitu..better la korang cari kedai lain..banyak lagi kedai kat situ..ada yang boleh menawarkan rege yang korang mahu.
Herm,pic kat bawah nie sebahagian dari ape yang penah aku beli kat sane..take a look la..hihi
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
No comments:
Post a Comment