Pages

Story Morry...

Salam Alaik',

 hehehe..lama jugak aku tak update blog aku ni yer...ntah la..kebelakangan ni takde mood nak menulis..huhu..bila la nk jd mcm dulu balik..kencang menulis dalam blog..

Kisah 1: BANDUNG

Last month aku pegi Bandung, dengan hati yg tak berapa nk pergi tu..akhirnye jejak jugak kaki aku kt Bandung tu...Review tentang Bandung..Memang surga membeli belah..aku rasa orang Malaysia je yg banyak datang sini..Perkara yang paling aku tak suka..aku Bodoh nk guna duit rupiah..aduh mbak..rupiah2 gitu..puluhan rupiah...ratusan puluh rupiah..erk! pening mak..Alhamdulillah..target yg aku hajat nak beli kt sana tercapai..sikit je ko aku bwa duit xsampai 1k pon..bagusnye cukup untuk 5hr..hehe..tempat yg aku rasa palinngggggg menarik aku pegi kt Bandung ialah KAWAH PUTIH...otw ni pegi perjalanan mcm pegi Cameron..ade ladang strawberry, blueberry, pastu orang tanam daum bawang..ladang teh..pemandangan mmg terbaik...Best lg sini dari Takungban Perahu..cuma bau belerang tu lagi kuat dr Takungan Perahu..

Kisah 2: Pindah OFFICE

Last month jugak aku tukar office..dari duk dekat ngan rumah..sekarang hampir stgh jam perjalanan..mujur merempit..hehe..btahan la lagi...yg tak tertahannye..Hujan setiap petang..adeh! Ofis baru mmg psiko..mane taknye..bersebelahan dengan Mall...huhu...ari2 nk singgah kedai2 kt sebelah ofis ni..guane tuh??


Kisah 3: PRU 13

Untuk pertama kalinya aku keluar mengundi..hehehe..exsaited + nerves..keke..semuanya berjalan dengan lancar..cuma ade kejadian yang tak diingini beberapa hari sebelum PRU..emo aku tau..aku baru balik kerja..tetibe ade sorang pakcik ni tegur aku..then die kata baju yg aku pkai..aku sokong parti politik tuh.,.aku cakap la tak..ewah..emo pulak pakcik ni..tetibe tinggi suara dekat depan pintu lift tu..siap cakap kt semua orang kat situ aku sokong parti politik tu tapi tak ngaku..malu giler beb..then ade sorang abang tu ckp..bnyk bersabar dik..pakcik tu mroyan..hehe..ye..sy bersabar la ni..sebab aku pk die orang tua..tapi orang tua yg tak matang..kalau dia matang takkan emosi dikhalayak ramai..mencik!

Kisah 4: BANDUNG LAGIK..!!!!

Herm..sorry la...memang seronok pergi bandung..tapi belum tergerak hati lagi nak pergi untuk kali kedua..or ketiga..ramai yang berusaha ajak aku pergi lagi..nanti-nanti la..bukan masa terdekat ni...aku ade prancangan lain..cukup sekali untuk Bandung...Korang yang banyak duit..pergilah..jangan sesedap rasa kata orang sombong tak nak pergi..bengang aku! ko nak kasi aku duit ker?? tak pon kan..so jangan paksa aku lg...kat Malaysia pon boleh shopping..tak de beza pon..mungkin KL 2x ganda..tapi jika ditambah rege flight+hotel+transport lg..sama je aku rasa...aku  rasa dorang ni kena mandrem dengan bibik bandung tuh..aku tak exsaited lansung nak pegi lg..tapi yang lelain ni..berkobar-kobar..hurrrmmm...

 

No comments: