Pages

Tahniah Harimau Malaya...!!!!

Salam Alaik',


hahaha..sume org duk sebok hupdate pasal bola...aku pun xnk ketinggalan..sebab..semalam beriye bagai aku pegi menonton bola..tepat jam ofis menunjukkan pukul 5.30, aku terus blah..sampai terlupa nak amek sweater..lebih memalangkan lagi...dah nak sampai umah hujan plak..huhu~ redah jelah..xjauh mane dah...sampai je rumah, aku kemas cage baby snow, sempat sapu ruang tamu, kemas dapur & masak nasi.cadangnye nk bawa bekal nasi goreng pegi keje..kenkonon nk masak pagi tadi..haram..haha~

dek kerana semangat tuh, siap pakai baju kaler kuning lagik...hohoho..giler fanatik aahhh...! sempat la gaduh2 manja ngan En.Baby gara-gara lambat hihi..then lepak Mapley dr kul 7lebih sampai kul 11 lebih...adeh! aku dah risau bagai dah...biar la penantian aku ni berbaloi...dh la esok keje..huhuhu...

siyes...memang best la tengok bola reramai nie...time bersorak..sume sahut..time tu maki hamun pn sama..hahaha~ time duk kutuk Indon tuh...memang xhenggat la memasing...begitu patriotiknye la memasing ni menyokong...aku menjerit time bola nk goal n bola goal...mcm2 perasaan time tengok bola ni..nk marah ade..takut ade..happy ade..semua lah...hihi..

 


dan saat yang paling mencemaskan bila time penalti..yerla..ni penentuan kalah menang, emas atau perak...huhu..En.baby kata pun..kalu penalti ni ikut luck..huhu..hope malaysia ade luck la...hape lagi setiap kali pemain malaysia punye penalti..masing2 brsorak.."goal..!! goal..!!goal..!!goal..!!" siap hentak meja mapley tuh..tension je Waitress mapley tu tgk..hahaha~ bila part Indonesia plak...berharap pada Khairul Fahmi dapat jage bola dengan baik...then kutuk pemain Indon..hahaha...detik yang paling mendebarkan adelah Penalti Badrol..satu kedai senyap jer...dan bila bola slow motion je masuk gawang...sekali masing2 bersorak,,memang xhengat la...termasuk la aku...tp xsefanatik orang itu la..sebab kaki dia dah get ready naik ats kerusi mapley...nk bsorak bagai punye pasal...hahaha...siyes memang fun..

then lepas tu Penyokong Malaysia ni reramai nyanyi lagu Patriotik..that moment aku rase kagum sgt...xsangka sampai macm ni skali sokong padu Penyokong Malaysia..yerla..Negara sendiri kan..shud be Proud la kan...hehe...then time nk balik lak..sume pkat2 main hon2 keta n motor..then bsorak bagai..mcm org gile..main pkai jerit jer..xkira la kenal ke x..kalu same penyokong sendiri tu..jerit saje lah..hahaha..gila kn! dari kita yang xminat bola pun jadi terminat..gara-gara penyokong nie...hihi.

akhirnya Malaysia menang dengan Penalti 5-4, yeah..tahniah bwat Harimau Malaya...kesian korg..Esok nk bjuang tuk saringan Olimpik plak..n saya akan menontonnye secara Live dari Bukit Jalil..hik3...best2...so skrg kurangkn bercakap..simpan sore utk esok..



P/s: Weh Indonesia...Bina la stadium baru...Hancor da gwa tgk korg punye padang...ahhahah~

P/ss: Mekaseh jgk kat En.Baby sebab hantar Nasi kat kite tengahari tadi..;) syg kamu berganda...


No comments: