Pages

BICARA HATI......

Salam Alaik',


aku tak SUKA PENGANGGU..!!

Kau Perempuan Aku pun Perempuan...

tapi Kau tak faham hati kaum kau sendiri...

mungkin kau rasa seronok menjadi Perampas..!!

mungkin kau suka dengan nama itu...

tapi TIDAK bagi aku..

aku tak Ganggu hidup Orang...

Jangan Ganggu hidup AKU!!

Aku tak Suka Si CURANG..!!

kau beri kasih ...kau bagi sayang...

awalnya untuk suka-suka...

dan akhirnya Kau tinggalkan dia...

orang yang menyayangi lebih dari segalanya...

Dan mula kau bertindak kejam...

mana Hati dan Perasaan kau...

Mudah melafazkan tanpa rasa bsalah..

Semoga Kau boleh bahagia di atas kesedihan orang lain...

insan yg kau aniaya...

JUJUR la...JUJUR la pada diri sendiri...

JUJUR pada Kata-kata yang kau ucapkan...

bukan JUJUR selepas kau membenci...

SETIA pada Janji yang kau sendiri tepatri...

Jangan Sakiti jika tak tahu erti CINTA sebenar...

kadang-kadang kita tak boleh jangka apa yang akan berlaku...aku sendiri takut..walaupun bukan aku yang lalui..tapi aku pernah lalui...sakit, perit, semua rasa..kalau boleh di cuci dengan Clorox..senang nk lupakan dan bersihkan..kan mudah...tapi ia jadi satu kenangan pahit..pahit sepahit2nya..aku paham perasaan ko..kau kena kuat..kau kena lawan semuanya..bukan ditakdirkan jodoh kamu berdua..Redha la..bila kau redha..kau akn jadi lebih tenang...

p/s: sekali lg aku menangis...;( sejak bila pndai bsajak nie???

______________________________________________________________________________________________________

hurm..igt lg entri kt atas ni? aritu aku satukan dengan entri Besday En.Baby...but then aku rasa mcm xpatut plak..sebab ini bukan masalah aku dan dia..tapi masalah orang lain...orang yang aku maksudkan adalah sedara aku sendiri..perempuan...bru lbih kurng seminggu lebih putus cinta..setelah 6TAHUN bercinta...

herm..lama bukan...masa mula aku tanya dia dalam FB..serius ke mereka dah putus dia kata ya..sebab si Lelakit dah tak mahu kt dia..sebab??? mereka tiada keserasian...tetpi hakikat dan kebenarannya Si Lelaki sudah memiliki cinta baru tanpa disedari oleh sedara aku ni...punya aku rasa bersalah time tu...sebab..aku xmampu nk bagitau kerana Janji...aku telah berjanji xkan bukak rahsia tu..akhir...orang itu sendiri cerita pada Sedara aku yg lelaki ni sudah ade kekasih lain..alhamdulillah..lega hati aku...kebenaran telah terungkap...

kisah xberakhir disitu saja...Raya Haji yg lepas..Budak perempuan ni datang rumah aku semata-mata mencari teman untuk meluahkan rasa hatinya..Aku?? apa yang mampu aku katakan...aku suruh dia bersabar dan berhenti berharap...ya..putus cinta memang sakit...bagi mereka yang pernah melaluinya...sakit kerana kasih sayang yg diberikan dikhianati, pengorbanan yang dilakukan tidak dihargai..cinta yang disemaikan ibarat mencurah air ke daun keladi...xmenjadi apa-apa...

antara perbualan kami:

Aku: Kau bersabar la...aku tau ko rase nk msg, nk kol..nk tanya apa dia buat...dah mkn..rindu ke x...sebab itu dah menjadi rutin kau selama nie..spnjg ko bersama mmg itu soalan yg sering diajukan...skrg kau lost..sbb rutin yg selalu buat ko da xboleh nk bwat..itu yg buatkn kau rase xhappy sekarang ni..
Dia: Kalau boleh..aku nk sgt..bila aku msg dia bls mcm dlu...bila aku call dia jwb baik2..bkn smpai berpuluh miskol..br sekali dia angkat kemudian jawab pun nk xnk..aku sedih..knape dia buat aku mcm nie? apa salah aku?
Aku: Kau xbuat salah..dia yang berubah...kalu kau cuba mcmmane sekali pun..kalau dalam hati dia dah xde cinta utk kau..xde gunanya..sia-sia je...sudah lah..kau berhenti berharap...kau kena benci dia..cari salah dia..
Dia: Kejam kan dia..dia bahagia kt sana..sedangkan aku kt sini mcm separuh mati..dia lansung xingat kat aku..sekali pun dia xpernah nk cari aku..aku je yang terhegeh2 call dia..msg dia...
Aku: terdiam................mcm ni la..kau bnyk2kn solat dan berdoa..itu je jalan untuk kau lega..untuk kau pulih...untuk sebulan dua ni..memang diri kau mcm nie..sedih..makan xlalu..asyik duk tringat..tp solat kau jangn lupa..itu da memadai..

dan lama selepas itu baru la dia bukak cerita...rupa-rupanya sebelum ni pun lelaki itu pernah curang..masa awal tahun..tapi kemudian dia baik balik..dari situ memang ade kebenaran bila si lelaki kata dh setahun dia xde hati pd perempuan ni...die bersama sebab kesian...ya..aku nampak dkt situ..wah..kalu aku jadi dia..aku pun sakit..aku pon rasa pedihnya...mungkin si lelaki xsampai hati nk tinggalkan perempuan ini..sampai atau tidak..kejam atau tak..kau kena berterus terang..kau lelaki..jangan jadi pengecut...bila aku dengar cerita dia..aku rase Sedara aku ni dah macam diperbodohkan dan dipergunakan...apa yang dia tak berkorban untuk lelaki tu..tp akhirnya...ucap selamat tinggal yang diberikan...

hai Lelaki...bila kau dah xsayang..kau xcinta..berterus terang la..jujur..kenyataan jujur kau tu memang menyakitkan..memang akan mengecewakan...tp lagi lama kau simpan..ia mungkin boleh menjd dendam bg orang yng menyintai kau...

last sekali sebelum dia balik..aku cakap..

"M.....kau lupakan la dia...dia memang dah lama xde hati dengan kau..mungkin apa yang aku ckp ni menambahkn lagi sakit yg kau rasa..tp ini kebenaran yang kau tpksa hadapi..dia pernah curang dgn kau seblum ni..bererti memang xda cinta lg untuk kau dalam hati dia...mungkin benar dia bersama dengan kau sebab kesian..sebab xnak tengok kau sedih...tp sampai 1 masa..dia dah xmampu nk tipu diri dia lagi...memang dia dh xmampu nk cintakan kau...ko kena berusaha lupakan dia..jangan contact dia..kau boleh..kau kuat...mungkin kau cuba xcari dia selama 2-3 hari...biar dia rasa kehilangan kau seketika..bila kau dah xtahan baru kau call..mungkin itu jalan yg terbaik..."

dia hanya tersenyum..air mata bergenang kembali...

aku pernah lalui semua ni..aku sendiri xkuat nak hadapi..but aku rasa dia bertuah..ada kawan-kawan yang boleh support dia...masa mula-mula aritu aku cakap dorang ada harapan untuk bersama kembali...tp bila dia cakap si lelaki pernah curang..maka..firasat aku..lupakan la...dia bukan yang terbaik untuk kau...cepat-cepat la cari penganti..kalau la cari penganti tu mcm beli ikan kat pasar...mudah kan..tp hakikatnya..makan bertahun untuk jumpa yang serasi dan bersesuaian dengan diri kita...dengan perasaan tidak percayakan cinta lelaki..mungkin boleh jd tmbah lg setahun dua..

perjalanan cinta aku pun jauh lagi...tiada sape bercinta berharap cinta tu setengah jalan semua nak sampai ke akhir hayat...tp Jodoh bukan ketentuan kita..kita hanya mampu merancang...yg tentukan yg Maha Esa..;)


2 comments:

Imma Yusri said...

ko jd cikgu kaunseling nampak... gud2...

aku baru pasan, sal 'angan cik chanteque'... ko dah beli DSLR ek????

C'chanteque Manes said...

hehehe..tp aku rs sdara aku marah kt aku...sbb aku ckp mcm tu..smpai la xde contact aku...aku cuma ckp knyataan je..die xleh trima lak..xpela..aku phm situasi dia..

hehehe..ala..dlsr murahan je..