Pages

PeaCe Of MALAYSIA....

Salam Alaik',


cuma mampu berharap agar Malaysia kembali seperti dahulu...Jauh lebih aman dan damai...Mampukah??huhu..siyes..menangis aku tgk video ni..bukan kerana orang-orang dipukul tapi melihat keadaan KL yg sentiasa aman dan damai..tempat aku bershopping bagai dijadikan tempat rusuhan...nampak keadaan huru hara di Kuala lumpur pada 9 July aritu...

aku tidak menyokong mane2 pihak...tetapi Kerajaan perlu lakukan sesuatu jika mahu tahkta mereka kekal...pihak lawan plak akan berkerja keras utk mendapatkan takhta kerajaan...Kalu difikirkan memang tak patut bersih ini diadakan..Namun cara ape lagi yang Rakyat ada untuk menyuarakan hak mereka...agak terkejut apabila Anak Perempuan Mantan Perdana Menteri Malaysia pon join skali Perhimpuan Bersih ini...maknanya ramai pihak mahukan perubahan dalam corak pemerintahan di Malaysia...

yang pasti BERSIH agak menyusah kami jugak...sebab..1st salah seorang daripada anggota trip ke Sabah xdapat join gara-gara cutinya dibekukan...tau x..brape lame dh kiteorg plan percutian nie..booking tiket dr tahun lepas tuh..tapi gara-gara bersih...Duit tiket burn cmgtu jer...then masa kiteorg di Sabah...semua jalan-jalan yg berdekatan Komplek kerajaan dan Istana di tutup..dan banyak Polis dan FRU berjaga-jaga disetiap jalanan untuk memastikan tiada perhimpunan Bersih berlaku di Sabah..Alhamdulillah..memang tiada perarakan tetapi gara-gara jalan ditutup..kami yang ketika itu ingin menghadiri Majlis Perkahwinan berdekatan dengan Jalan2 di komplek kerajaan terpaksa mengikut jalan jauh dan berkali-kali sesat...padahal tempat majlis teramat la dekat sekiranya laluan utamanya tidak ditutup...lastly kami sampai lambat ke majlis itu dan bernasib baik kerana tuan rumah menyambut kedatangan kami...terima kasih banyak...

Ape-ape pn berharap agar Malaysia tidak menjadi seperti di negara barat..sehingga berlakunya peperangan dan pemberontakan..huhu..mintak dijauhkan sesangat..Hope ade keamanan di Malaysia nie.InsyaAllah...Peace no War...


No comments: