Pages

ChaPteR THrEE HunDrEd 77: GuD ByE my LoVeR..

Salam Alaik',


pengumuman...kini kami sudah tidak menjaga Faiz dan Rejal lagi...mereka telah selamat disedekahkan kepada orang lain...Alhamdulillah...tenang dunia aku seketika...hihihi...siyes beb...aku xlarat nk jage budak dua ekor nie...dah la ganas semacam..ape jenis rabbit pon aku xtau then kencing bersepah...kuat makan n minum...pastu mereka ni addicted dgn plastik..suke giler makan plastik..huhu...giler dah gaknyer...pastu suke gigit besi cage budget dgn mengigit besi tu so besi tertanggal dorang bleh kuar...huhu...

Tuan Empunya Rabbit memang sayang nk bagi orang..tp die xjage..aku yang jage sorang...kencing n tahi die sume aku yg kemas...time duk belai..die la yg pegang...lelame jadi tension gak aku...beberapa hari lepas dia amek kucing plak...siyes to say...kali nie memang aku lepas tangan...sebabnye...niat pertolongan aku asyik disalahertikan...mentang2 aku kate bleh tolong jage...menang 90% aku yang menjage...pengsan mak macam nie..kalu aku xbersihkan cage tu dorang..memang xkn terbersih la..sampai makan n minum pun payah bersuruh...so once dia kate nk bagi orang rabbit tu..aku kate..bagi la..aku siyes dh xtahan nk membersihkan kencing dorang... memang kena jadi rajin la jage dorang nie..sebab sampai terpaksa mop lantai hari2...

kita ni ade masa balik keja kekadang mood xok..bila tengok keadaan arnab yang mcm tu..jadi tension woo..td die msg aku...bagitau yang Kucing tu pn die dah bagi orang..sebab...die kate kucing tu lasak sangat..aku rase bukan sebab tu.,..tp die yg malas nk jage...kena lak kucing tu hanya makan ikan goreng je..so kena la mengoreng ikan...Dia plak bukan jenis memasak..maaf la..aku memang xvolunteer nk memasakkan tuk kucing tu..sebab skali aku bwat sure pasni ko lepas tangan...sebab tu aku xamek port lansung bab jage kucing..aku bukan berkira...tp sometimes tolerate la sikit...ko keje..aku pon keje..so sekarang aman sudah rumah..tinggal baby & snow..

orang nk jage binatang...ko pn nk jugak...aku xkesah...tp same2 la kemas...ni semua aku bwat sorg..lelame jd sakit hati....ni belum keje rumah lagi...aku bela baby n snow..aku kemas dorang...sebab itu tanggungjawab aku..tp ko..lepaskan tanggungjawab ko pada aku,..tulah bila duduk rumah sewa dgn orang nie..kekadang lebih senang sewa sebijik rumah kita duk sorang2 hati xsakit...melayan kerenah manusia..tp sunyi la plak..kang takut lg..hahaha...so bersabar jelah...=)


3 comments:

Imma Yusri said...

huda... faiz ngan rejal ni sape punyer??? anak baby and snow kan??? and sape tuan dia??? kirenyer housemate ko lar ek???

yg kucing tu sape lak yg bela.... byk tanda tanya story ko ni... huhuhu

Mimiey said...

ermm,org cmtu mmg rmai..time kite bsihkan dorg tula best..mnja2..kalo ak xde bby,mmg aku bela kucg.kucg ak dlu mnja giler..knl tuan.nk beriba jek.MIL ak pn ckp cmtuh..tp sbb ad bby,kn anta blk kg..sedih sgt..hu3

C'chanteque Manes said...

Imma: Faiz & Rejal, housemate aku punye arnab..kucing tu pun tuan yg same...huhu...

Mida: alahai..ciannye...yerla..tggu la ank ko besar ckit bru leh bela kucing blek...