haih~ nie kesah tragis aku di Oum...adeh...minggu ni adelah minggu Audit utk fakulti yang aku bkerja sekarang nie...so semalam kena masuk meeting untuk pembukaan audit..tetengah nk start meeting tuh..tetibe Boss aku tanye...ade sesiape bleh tolong bwat kn air? sbb mase tu ade sorang auditor baru sampai..sementara nk tunggu kawan die sorg lagi...Boss suruh buat air plak..kemudian die trus pndang muka aku..."Huda, u tolong bwat kan air bleh???" aku tercengang seketika..."Hah!!!" masalahnye bukan aku xreti nk buatkan air..aku xtau protokol2 korang nie...kang lain plak jdnyer..Boss suruh aku bwat 1 cawan jer untuk Auditor yg baru sampai tuh..
ok la..sebagai pekerja baru..aku pon menurut perintah jer..aku pon pegi pantry buat air..aku masukkan coffee 3 in 1 dalam cawan then masukkan air panas...dah siap tu baru perasan...rupa-rupanya gula xde..ahhh..sudah..mcmmane nie..abes sume kabinet aku bukak memang gula xde..dh abes..huhu~ malang la orang nie terpaksa minum coffee pahit..aku selongkar punye selongkar terjumpe la 1 sachet kecik gula yg kt hotel punye...gula tu jelah aku buh..walaupn xkn rse manis..at least ade rase sipi2 manis jd la..aku sertakn sekali dengan coffeemate...on da way nk pie ke meeting room tserempak dengan Man..die nie pon staff fakulti aku...sekali die kate..."Eh, bukan secawan la..." Ha!! dlm hati aku...td boss kate secawan je...huhuhu..sudah salah bwat air ker...
aku bagitau Man.."mcmmane nk bwat air..gula xde..nie pon main godek2 kt pantry tu" Man menjawab..."lor..gula abes ker...xcukup air nie..slalu k.ros bwat 1 jug besar..." perrrgghhh..terer la plak aku nk bwat air kan..huhu~ aku jawab blek.."masalahnyer cmner nk bwt air 1 jug..gula xde..huhu" Man bleh tersengih jer..adeh! skali Rosliza datang...haha penyelamat keadaan...sampai2 die trus ckp..."Man, hantar air nie ke depan...ade gula Sachet kt tmpt kak Ros gie amek.." Man pon mgikut arahan jer...
Then k.Ros kate bwat jer air Teh 1 jug..biar xde gula...huhu..then aku pn bwat air Teh tuh..air lak xckup panas dh cair jeh kaler teh aku..adeh! tension btul..bwat air punye senang pon bleh fail..Last2 aku jerang balik air..aku rendam 3 uncang teh..haa! hambek ko...bru comel kaler air tehnyer...kalu x..sure aku kena complaint..mase ondaway hantar air tuh..Man ckp kt aku.."pasni Huda la kena bwat air...sebelum nie K.Ros..." huhuhu...xpasal-pasal kena jadi team lady plak...
semalam jumpe Bos...so die briefing sikit tentang keja aku kt cnie...so die bagitau gak pasal kena bwat air..nmpknye memang itulah tugas aku kt cni..tp itulah tugas Admin sebenarnyer..Kalu ikutkan mase Aku Kt MH pn aku kena bwat mcmtu...tp aku xbwat pn...hehehehe...now, btul2 kena bwat...hambek ko..

No comments:
Post a Comment