Pages

ChaPteR TwO HunDrEd 88: KeSaYanGaNkU...

Salam Alaik',

Masih ingat entri ini Kemunculan terulung...Klik Disini... hihihihi..

hokeh...mesti korg tertanya-tanya kan...ape kebendanya yg aku nk share nie...

hehehe...apsal?? suspen keh??

Rileks la...xde benda je pn...sy just nk tunjuk....



nie ha...halmet baru sy...hihihi...suspen jer kn...

halmet di beli gara-gara...halmet En.Alham kite hilang dicuri orang...

haih..kesian die...gie keje terpksa pakai halmet buruk..yg cecantik..die suh aku yg pakai...

tetapi...

halmet ini hanya dapat di pakai seminggu jer...

tetibe si dia mendapat pekerjaan baru plak...

huhuhuhu~~

tersadai la halmet tuh...

hihihihi....

tersadainye tidak la lame kerana....

saya telah membawa...
wave kesayangan datang ke KL...hohoho...

saya jadi Minah Rempit sekarang nie...hik3...

dasyatkn...inilah kesayangan aku...berjasa betul moto nie...di beli kerana dapat Sambung Blaja...Degree kt Segamat...Thanks to my Mom...bertuahnye la sy kn...sayang aku kt moto nie...motor cari rezeki la katekan...

motor ini di ambil gara-gara seminggu pemergian Kapten Alham berjuang utk masa depan die...saya bersusah payah menaiki bus tuk pergi kerja...time nie mmg azab la...kul 6 pg dh kena bangun and be make sure..kul 7 dah keluar rumah..sebab terpaksa menaiki 2 kali bus untuk sampai ke tempat kerja..itu pn still sampai lewat...masuk keje 8.30 a.m..aku smpai kul 9 lbh..mmg otai...dh ler bru msuk keje..balik keje pn same..huhu...giler penat aku...kalu sebulan aku buat mcm nie...confirm mmg slim la aku..hihihi...

so then aku mengambil keputusan untuk mengambil Motor...setelah mengadakan perbincangan dengan Mohor-Mohor Besar Familyku..mereka pon bersetuju untuk membenarkan aku bawa motor nie..aku tau..yang paling susah hati is my Bonda...huhu...time ckp dgn die tuh...mintk izin n restu...die mcm berat je nk lepas..aku tau die risau tentang keselamatan aku...siap suh beli keta lg..die kate kete lg semalam...huhu..masalah aku nie..msih xcekap lg nk bw kete...huhuhu...

hokeh..dh hampir 2 minggu aku ke kerja dengan Wavvie aku nie..hihihi...alhamdulillah..semua ok...cuma..1st day bawa moto tuh..kecut perut gak la...terutama time nk mencelah2 tuh..atau korg panggil cilok2...2x kali la langgar cermin kete org...hihihi..sorry tuan kete...tp bile dh lame2 bw moto nie..keberanian itu tinggi la...kekeke..(Yerker????) kekadang tuh kecut gak la...wehihihi...

cuma satu jeh yg aku geram pd kereta2 nie...bile korang nk tukar or masuk line lain..tolong la bagi signal then jgn lupe tgk cermin belakang ..ini tidak masuk jer..hangin2...sbbnye...die yg xberhati-hati..orang lain plak jd mangsa especially motor...mmg bongokla korg nie...kalu dh tercium kete die..die nk byr xpe..kite gak yg salah..sbb langar belakang...so tolong la be carefull die jalan raya..Saya pun bayar cukai jalan gak...bukan kamu yg berkereta jer...especially mereka yg duduk di KL nie...huhuhu

p/s:untuk makluman anda...P tuh hanya tempelan saje...saya bkn lagi pemandu percubaan..bguna P tuh..kalu bw slow pn..orang xleh nk marah..sbb bdk baru blaja..kekeke...


2 comments:

Imma Yusri said...

wahhhh ko jadi minah rempit sekarang??? ni mesti sbb mr kapten yg sarankan kan?? kan??? kan???

C'chanteque Manes said...

hurm..salah satu reason gak la..dr aku beli motor lain..bek aku amek moto aku kt kg..hihi..

then last day aku nek bus aku di ganggu lelaki gatal....itu yg xleh blah...mmg time tuh..nangis2 mntk mak aku moto..by hook or by crook msti ade moto..tobat aku xmo naik bus lg...huhuhu...=(