Opsss!! Not me ok...i make up xover yer...kekadang jew kwot..hahaha.(bwat jugak tuh...)
ok nie crite pekerja baru dlm ofis aku nie...hihi..bukan nak mengumpat die..cuma make up die tuh a little bit over tuk pegi ke Ofis.huhu..sampai aku pn tatau da na jawab ape dengan sume kakak2 kat Ofis nie...
aku plak..jenis ikut angin...kalu aku rse nk make up..aku make up la beriye ckit..kekadang tuh..bedak pun xpkai..hehehe...tp xpakai bedak tuh..skali jelah aku bwat..then lepas tuh xpenah berlaku lg dlm hidup aku..paling koman pn..aku pakai bedak jer..itu dah terlewat bangun tdo la tuh..huhu~~
Semalam lagi best, ade orang tanye kt aku..
"Amboi..bulu mata..bukan main lagi eyh..pakai bulu mata palsu ker??"
then aku jawab..
"hello...Bulu mata ori tau..xmain la palsu2 nie"
hehehe~~nilah jadinye kalu terlebih mekup ckit...tp still menarik dan menawan kalbu(ahah! Perasan...)
Siyes..barang sesiapa yang memakai mascara maybelline tuh..confirm korang akan memiliki bulu mata yang panjang..xperlu nak pakai bulu mata paslu..leceh dow...bangun pepagi duk nak pasang bulu mata tuh..huhu..xkuase i..better i spend mase tuk tido..lagi baik...tp dak ofis aku ok jer..kalah bulu mata Rozita Che Wan u...hihihi..
start dari awal...tips belajar make up nie aku blaja mase aku degree tu. Dalam subjek Bel 200 kalu aku xsilap...subjek nie die ajar kiter mcm mane cara nak attend interview and segalanya la yang berkenaan nak mintk keje nie..daripada cara nak bwat surat apply smpai la nak pegi interview..Lecturer aku dlu siap potong markah kalu masuk kelas x pakai kasut tertutup, pkaian kemas samada baju kurung or baju formal iaitu kemaja dan muka kena ade make up skit xbleh plain jer...huhuhu~~
kat bawah nie adalah satu contoh make up untuk ke pejabat. Simple tapi still kelihatan menarik.
for me, xperlu nk make up pie ofis nie..cukup la sekadar sedap mata memandang udah ler...lelebih pun bkn dame nie tlg beli alat solek tu sume..sdn bhd jugak kn..huhu~~ so berpada-pada la..jangan sampai orang memuji kita jadi angkuh dan jangan sampai orang kutuk muka kita rse huduh...huhu~~

6 comments:
sape lar yg ngumpat ni beb??? weiii aku nak panjangkan bulu mate... ni pendek dan leebat... susah tol nak shape kan... huk3...
hehe..aku pn tgolong skali sbenarnyer...aku syorkn ko maybelline punye mascara tuh..kalu ppuan ramai yg puji la...lelaki nie more tu memerli jer..huhuhu
aduh... nak kena cari mascara maybelline lar gamaknyer.. aku rase ade byk jenis... which one ek??? need ur suggestion jugak...
hihihi..sbenarnye aku lupe name die..kalu x dr td lg aku da gtau name die..
bru kjp td..aku google tuk ko.name die maybelline cat eyes mascara..mmg senang nk pakai, xcomot n die memanjangkn bulu mata...try it..=)
ko mmg lar huda... aku dah lar short duit, last ko rekemen mascara... aduh, kuatnyer nafsu ku utk shopping... adoiyaa...
ala~~ xpela,...dapat gaji nnt baru beli..pkai jer mascara yg ade nie dlu...hehehe~~
Post a Comment