Pages

ChaPteR TwO HunDrEd 20: MaXis vs CeLCoM

Salam Alaik',

hurm..nie alkesah aku arini...hehe..Laptop pn da Ok..So now Broadband plak meragam..ekceli aku da ade BB da..Celcom BB..Cuma xberbayor jer...So xleh la nak guna..then..Celcom BB aku jenis Slot Card punye..pendek kate Antik la.huhu..aku gune dr zaman Degree dlu..huhu...lame tuh..almost 3yrs la kot...So now nk tukar Modem die jer sebenarnye..Da pie survey kat Low Yatt n Times Square...Agak Mahal jugak la..Range rege sume dalam 200rat to 500 rat...So as the solution baik la aku terminate Celcom BB yang lame dan bertukar pada Package BB yang ade sekarang...

Cuma Pilihan aku hanya pada Celcom or Maxis..Sebab Dua2 Telco nie coverage die better then others BB...nk lagi power Pakai UNIFY...speed giler gempak yg nie...tp..Coverage still ting tong lagi..hehe..nie la untungnye keje ngan Telco..sume tenet aku tau..yang xtau orang tiao aku pasal Lappy...mmg $i@l tul la...huhu..xpe..pengajaran bwat aku...huhu~~

then aku bwat la soklan cepumas kt dlm FB td...hihi..aku tau..most people who addicted to FB for sure they using BB to connect. So Banyak la Feedback yang aku dapat...huhu..Rasenye Balance kwot between Celcom n Maxis..cuma Maxis nie murah ckit dari Celcom..dan td aku Call CS Maxis...hehe..tip top plak layanan die arini..slalunye hampeh jer call CS2 telco nie..huhu...Die kate Maxis punye BB depends on Moden n Coverage kt tmpat tuh...huhu~~ camtuh yer..Kalu beli modem mahal speed die maybe laju la kot plus plak duk bando kt KL nie..Cer Balik Jementah...Ok keh??Umah aku tuh Ulu2 ckit..huhu~~ So far coverage BB kt Kg aku ok..cuma Maxis nie..xtau la...hehe..Nampaknye pemberat aku lebih kepada Maxis nie..hehe..tp sayang plak Celcom BB aku tuh..huhu~~ So how now?? wait n see jelah..Yang pasti Dua2nye aku suke...hehe...

dan..didalam surveying tuh terjumpe plak promo dr Celcom nie..Netbook Hp tuh..waa~~ da la mmg aku mengidam dari dlu lagi Netbook nie...Dulu Celcom uat promo tuk Kad Kredit jew..Sorry..i xpakai kad Krdt..xmo tanggung hutang..hutang yang sedia ade pn xbayo lg..huhu~~


then aku da pn mencuba Maxis BB...huhu...Not bad la speed die..much better dr Celcom..cuma kalu kt Umah sewa n kampung xtau la...tp kat Ofis, kalah line LAN ofis nie..kekeke...Keputusan xde lg..so wait n see la...huhu!!

No comments: