Pages

ChaPteR TwO HunDrEd 14: MoRaLNyA???

Salam Alaik',

Alkisahnyer.......

Semalam pagi ade seorang Agent nie telah memainkan hati dan perasaanku..huk3..
die call my hp number, die kate i got an interview in the company xx...walaupun xbrape yakin so i dunt trust him because he always call me to follow up their cases...but nak di jadikan cerita...Petang semalam pada pukul 6.45 ptg..Someone dari Hr Company yang agak terkemuka jugak la. Die nak Offer me an interview tetapi aku yang masih kesengalan kerana ingatkan Agent2 aku yang bengong duk memainkan perasaan aku...

So aku cakap kat En.HR tuh..."Erm..betul ker awak HR dari Kompeni XX nie??" then mamat tuh cam terkejut...die pun jawab.."Ha,Yerlah..ape yang membuatkan awak xpercaya dari Kompeni XX" aku pun jawab la balek.."Erm, Dah awak call sy lepas office hour, bleh percaya ke??" then die duk cakap ape ntah..aku pun xbrape nak dengar..aku cuma sempat say Sorry...Sebab maybe die memang betul dari Company XX..aku cakap sorry jer..dia pun letak phone dan membiarkan aku terpinga-pinga.huhu..Marah kat aku kot...sedey la jugak..kalu betul aku dapat interview tuh..maknanya aku dah menolak tuah...waaa~~

satu lagi, disebabkan setiap pagi aku slalu duk dengan panggilan hangit hot fm, so aku budget kekawan nak pekenakan aku panggil hangit. Sengalnye la aku nie kan??Kan??hahahaha~~

herm...ape pendapat korang?? salah aku ker sebab pk En.Hr tuh nak main2 kan aku?? atau salah agent2 aku yang kesengalan tuh atau.......sampai ke hari nie, xde lagi En.Hr tuh call lagi..huk3.. tapi..(ini kes xpuas hati lagi nie...) btul la aku cakap...logik ker orang nak panggil interview lepas waktu bekerja?? dah la nak dekat kul 7..selama ni kalau ade yang call pun sure dalam waktu office hour..xpenah lagi call waktu camtu..huhuhu...

for now..aku cuma pk bukan rezeki aku la..maybe jugak orang nak mempermainkan aku dan kalau betul pun die nak call tuk panggil interview..logik la sikit, waktu yang die call aku tuh bukan la waktu yang sesuai..so aku?? kena la berusaha lebih lagi...mencari rezeki di tempat lain..huhu

Moral dari kes aku nie...korang pk la sendiri...aku pun xsure salah aku ker or salah En.Hr tuh ker or Salah orang yang mempermainkan aku?? =(

4 comments:

Imma Yusri said...

ko jgn huda... aku dulu org utm kol aku kul9.40mlm... lagi giler lambat.. dia kate aku kena panggil interbiu... aku pun ade jer tanya,"ni betul2 ker?" siap gelak mamat HR tuh... hahaha... pastu ade lar follow up ngan email... tp swasta ni camtu lar... diorg tepon mane dan jer...

C'chanteque Manes said...

owh..ok la tuh die gelak..yg nie marah trus..comfirm die reject aku dh..huhu~~

alahai, rugi la aku~~

Imma Yusri said...

patut ko baget da xdapat... xpe2... bkn rezki ko... ade yg menanti lebih baik kat tempat lain...

C'chanteque Manes said...

itulah..redha jelah..huhu