Salam Alaik',
erm, dh lame xupdate belog nie kan..duk merapu letak lelagu jer..hehe..sebenarnye xde idea na sembang ape...hee~~
nie na crite alkesah dirumah..semalam tibul la kerajinan aku nak membuat cucur kentang...semenjak Bff aku xde nie..aku memang da jarang masak...nak masak pun jadi rugi n membazir kat aku..sebab aku sorang jer yg makan...so malam td, kuar pie makan ngan k.Ta balik tuh singgah kedai beli daun bawang, kentang, lada & telur...semangat neh nak buat cucurnye...sampai rumah..aku salin baju..trus masuk dapur..bancuh siap2 adunan pagi td tinggal goreng jer...
So siap2 jer aku ayak tepung..then me bukak la peti ais..nak cari Cili Kisar...Peliknye..xde...huhu..ok then amek ikan bilis dalam peti ais..Ikan bilis tu k.Ta yang punye...Aku tgk tinggal sikit...aik..pelik nie..rasenye baru sekali aku masak...xkan la aku salah pandang...huhu...then aku bukak la kt bahagian Sayur2 tuh...dalam tuh ade buah mangga...Mak bg..kononnye nk bg kat Akak aku..tp xbhantar2...so terbiar la dalam tuh..aku tengok2 jer..Buahnye tinggal 3 biji..aih...betul2 pelik nie...padahal buah tuh banyak...aku just masak buat kerabu mangga aritu jer...Sah dlm umah aku ade CEPLOS...(setahu aku..hantu ceplos nie baik..bkn mcuri...)..akceli xde la nk tuduh2..tp bila dalam umah tuh tinggal berdua jer...so nk syak sape lg..then aku plak memang jarang masak..so bila kehilangan barang tuh terasa la jugak...
hai la..tension jer aku...xpasal-pasal lari dari topik dah...nk cerite pasal cucur kentang aku tuh..xde mood dh..hehe..lagipun cucur aku tuh termasin ckit...yang siotnye Si Bahar punye complaint..."aku makan dari nk cari yang xmasin...xpie ntah..dr td aku mkn same jer" da separuh cucur aku die makan baru nk kutuk..tu pun pasal semua duk kate masin kalu x..sure die xkate pape..huhu.
Pasal ceplos nie...bkn la na marah..tp geram la jgk...Nk makan mintak la..jangan la mencurik...aku bukan la manusia yang kejam xkan memberi makan..bila dah jadi cmnie kan xbest..duk ungkit2 plak..hilang dh pahala aku di hari Jumaat yg mulia nie...
ok la sesi luahan geram da tamat~ out..

No comments:
Post a Comment