Pages

ChaPteR HunDrEd 57: iLLeGaL THiNgS....

Salam Alaik',

Why...bila aku nk bwat something yang illegal..yang selalunya orang lain buat xkan kantoi..tetapi aku baru nak cuba for sure ade mende lain yang akan menghalang??? keadaan ini selalu berlaku pada aku dari dulu lagi...huhu...Sometimes nak gak merasa apa yang orang buat kat aku...Contohnya...kalu keluar Dating sure ade jer Ahli Keluarga aku mencari...Membe aku kate "Ko nie Golongan yg Dilindungi" maknanya...bila nak bwat Jahat tuh..akan ade sesuatu mengingatkan..huhu..yerker??

aku pn xsure..tp bila pk2 blek mcm betul...cuma satu jer...kenapa plak kejahatan itu xdilindungi drpd aku??...huhuhu...aku nk bwat jahat xbleh..tp orang yang slalu aniaya aku...tp satu jelah...sejauh mane orang tu cuba nak menyembunyikan...Kebenaran pasti akan terbongkar..nak2 bila instinct aku merasakan ada sesuatu yang xbetul...comfirm...adela benda akan jadi nanti..antara cepat atau lambat jer hal itu..hurm..mcm ade 6th sense plak aku nie...hehehe... ntah..rase bukan mcm tu..maknanya mmg btul la aku nie dilindungi..bila ade kejahatan...kebenaran akan muncul..maknanya..Allah sayangkan aku...Aku jer sebagai umatNya kurang bersyukur di atas kurniaan yang dibagi...huhu...Ampunkan hambaMu ini...Sesungguhnya hamba sememangnya Lalai dan leka...

tapi itulah...aku nie suka menyalahkan Takdir..huhu..xbaikkan?? xsepatutnya aku jadi mcm tu...aku kena redha dengan setiap apa yang berlaku...aku akan mengambil masa yang lama untuk menerima hakikat...huhu..pastu bila orang tu dh bwat salah..jgn harap la aku akan maafkan...mmg sukar...xtau nape...bukan Ego...Cuma korang tu[Kpd sesiapa yang berkenaan] xpernah pk perasaan orang lain...nie jelah cara nak ajar korang nie...walaupun aku tahu..."What goes Around will comes around"...suke hati aku jer nk menghukum orang...layak kah aku???huhu~~


2 comments:

Imma Yusri said...

bersyukur wat, ko x leh wat dosa... syurga ganjarannyer... biar lar owg wat kite, janji kita tau kita di tempat yg betui...

C'chanteque Manes said...

hehe..
betul3..
tp ade gak bwat2 dosa..
antra sdr ngan xsdr jer lah...
huhuhu