Pages

ChaPteR HunDrEd 14: DeRitA MeRinDu II



Kau katakan cinta gunakan akal
Bila aku gunakan, kau yang menyangkal
Bagaimana nak kekal

Kau katakan cinta gunakan minda
Bila aku gunakan, kau yang tak percaya
Bagaimana nak bahagia

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu
Tak ku kenal lagi engkau siapa

(Rap)
Dan aku cuba sedaya upaya
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa
Bagaimana hendak ku lupa
bayangan wajahmu selalu di depan mata
harum baumu masih dapat ku hidu
Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..
Aku pilih derita..

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

Mungkinkah esok atau lusa walau biarpun lama
Akan ku biar tiada ku tetap kan setia
Entah bila akan tiba sampai jua harimu yang sama
Esok seperti semalaman yang tak berubah

(Ulang) (2x)
Kaulah tanda tanya.. kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula
Kaulah tanda tanya.. kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula

(Rap)
Seandainya kau berada di depan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Supaya dapatku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu
Apalagi memandangku
Setelah ku turutkan segala kemahuan kau mainkan perasaan
Begitu mudah kau ucapkan terimalah saja kenyataan..
Aku masih terkilan

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

(Rap)
Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

Untuk renungan bersama...apa yang terkandung dalam lirik nie memang betul...Mencintai Orang yang xmencintai kita amat menyakitkan...Sesuatu yang sentiasa diingat sampai bila...dan bila cinta baru...Pengalaman lalu sentiasa diingati..disebabkn perasaan terlalu berhati-hati..ade hati yang terluka lagi...huhu...Ntah la..bukan xnak melupakan...cuma tiada keyakinan...keyakinan itu tidak seperti dulu....Hanya orang yang kuat saja mampu bersama denganku..merasai susah dan sakit aku...xsemua orang akan memahami itu...mungkin aku terlalu selfish..nk orang paham aku tp aku xmemahami orang...Ego kerana takut terluka lagi tapi orang yang kt sisi aku plak terluka...huhu

orang yang pernah mempermainkan perasaan orang...dia xkan paham perasaan orang yang dipermainkan...sakit...kesan..semua dia xkan tahu...yang dia tahu dia bahagia dengan orang yang disayangi dan dicintai...mungkin kadangkala akan timbul perasaan "adakah aku akan timbal balik dengan apa yang pernah dilakukan??" ini adalah menurut orang yang aku kenali dan aku mula sayangi....dia ada perasaan itu apabila dia pernah mempermainkan perasaan orang suatu ketika dahulu...

cuma pada ketika dan saat ini aku cuma berharap aku bukan seperti dia yang suka mempermainkan hati dan perasaan orang lain...haiya..tetiba jer teringat hal yang sudah lama berlalu pergi...Nana Call tadi..rse mcm nak nangis jer...Tahniah buat dia kerana akan melalui phasa hidup yang baru...Me??rileks la dlu...hihihi...

8 comments:

Imma Yusri said...

xtahan beb ngan ayat ko... derita merindu kerana mengenangkan pengkhianatan yang di terima... baru2 ni pun aku asek terkenang... sampai mendoakan bukan2 kat org tu... terlalu kejam kan??? tp nak wat camne, hati ni terlalu sakit diperbodohkan camtu... huhuhuhu... touching nyer aku kali nih

C'chanteque Manes said...

ha..ni lah jadinye bila dh terlalu borink..mula la aku pk bukan2...huhu..

hehehe..ko same mcm aku...rsenye kita nie ade sifat berdendam kot...aku pn mcm tu gak...kalu ko tnye aku..aku rse tindakan tu xla kejam..he deserve it..hehehe...kadang2 kita mmg xnk doakn mcm tu..tp dh dia yang mintk kita doakn gtu..huhu...so kena trima la...

same mcm crita org marah ketuk paku kt dinding then tanggalkn blek paku tu, ade kesan pd dinding...mcm tulah ape yg dorang bwat pd kita...

bila bab hati dan perasaan nie aku mmg seorang yg kejam kot..sbb aku xbwat pd orang apa yg orang bwat pd aku..sbb tu aku jd marah...

ntah la imma..bila gaknye aku bleh lupakan apa yg dibwat kt aku..aku dh ilang ingtan br aku lupa gaknye...huhu...

Imma Yusri said...

tu lar, berdendam ni bukan nyer bagus... last2 mkn diri gak... tp bile dah jd camni, perkataan maap tu dah xde utk dia... ape yg aku nak, aku nak dia kehilangan segala-galanya... kejamnyer aku.... mlm semalam pun aku dah nangis... selalu sebelum tido akan ade kenangan2 indah nak dikenang, tp sekarang terkenang pengkhianatan dia kat kita... mana lar aku nak tahan... ish... sakit sangat...

jauh dlm hati mengharapkan mereka berdua mengembalikan senyuman aku dulu... dan diorang lak amek air mata aku...

C'chanteque Manes said...

hurm..btul tuh..memula dlu aku pk leh maapkn..tp rupanye ssh nk maafkn org nie..even aku yg dh ade someone special pn..aku still xleh lupa ape yg dia bwat kt aku dlu..kdg2 aku tkut nnt Orng yang baru nie bwat benda yg sme..huhu~~

huhu..sedihnye ayat ko yg last tuh..jgn la mcm tu...nmpknye kite kna bnyk bsabr la...kena kuat lalui semua nie..mybe akn ade yg lbh baik menanti..kn2??hehehe

Imma Yusri said...

tragis ek??? hehehe... tp tu lar hasrat aku skrg... huhuhu...

ko tulis ko dah de someone spesel skrg ni??? sape tu yg bertuah tu??? x cite pon... =(

C'chanteque Manes said...

hehehe...
bertuah ker dpt aku nie??
mcm malang jer nsib die...
kekeke...
jenuh la jgk nk mlayan kerenah aku nie...
erm...smpai masa nnt ko tau la..
biarlah rahsia dahulu..=)

Imma Yusri said...

ofcos bertuah... ok, hope inilah cinta ko, jodoh ko yg sebenar... amiinnn.... aku doakan kawan kesayangan aku ni bahagia ngan cinta dia...

C'chanteque Manes said...

Thanks kawan...=)
sayang ko sgt2...