Pages

ChaPteR FifThY OnE: M3NanT! C!nTa....

Salam...
erm.lamanya x update blog nie..maklum la..agak bz sedikit kebelakangan ini...huhu.. Alhamdulillah..raya dapat disambut dengan meriah sekali disamping keluarga tercinta...
taun nie..sy seorang duk anyam ketupat..hehe..besh2..50 biji sensorang buat...then buat cupcakes..Alhamdulillah..menjadi jugak cupcakesnye...seronoknye la mmg xterkata la...hehehe..
lagipun memang dah tugas setiap taun kena uat kek..taun hanya buat cupcakes and kek coklat..masak memasak semuanya serah pada k.uda..Ummi..memang rileks sungguh taun nie..tp gatai tangan jugak nak memasak..btahan jelah...

Pagi raya..1st,pergi Solat Aidilfitri, Kemudian memziarahi pusara Ayahanda tercinta..hampir 5tahun meninggalkn kami..then Sesi Bermaafan..pastu beraya Rumah Along...Dalam tengahari tu,sekali lagi aku dikejutkan, Sepasang Suami Isteri datang ke rumah membawa perkhabaran gembira buat diri aku tetapi tidak pada mereka...Adat kehidupan...ada manis dan pahitnya...sebagai manusia..kita hanya merancang, segalanya atas ketentuan yg Maha Esa juga...
hati gembira memang x terkira...hehehe...Terima Kasih Ya Allah atas ketentuanMU...^_^

Raya ketiga..balik kampung sebelah Arwah Abah...memang besh sgt2..sbb dh lama xbalik sana...totally kampung sungguh..maklum la rumah papan dikelilingi dengan pokok2 kopi dan sawit..serius memang aku suke suasana macam sbb umah aku sekarang nie dh xmacam tuh..huhu...rase happening sangat jumpa pak saudara n mak saudara...actually..syahdu ckit masa jumpe Pak Man..sbb Rupa die serupa dengan Arwah Abah...Rase cam nak nangis jer tgk n salam dia aritu...Kalau lah.........tp xmungkin yang pergi akan kembali lagi...Rindunyer...huhu..=(

Korang nk tgk pic..semuanya ade dalam facebook...sorry la yer malas nak upload pic kt cnie...sape yang xde fb saya...add la saye...=)

Ok..xmo sedih2..tutup buku..open new book plak...Menanti Cinta....that's what i feel rite now..fitrah manusia..xlari dari perasaan ingin disayangi dan menyayangi..tapi mampukah aku?? belajar untuk memahami hati orang lain bukan mudah...tapi semakin aku cuba..semakin sukar pulak...aisyeh...siapa dia??...aku sendiri pn xtau...biarlah...sampai masa akan ada seseorang untukku...jangan sesekali aku merungut...Telah termaktub dalam janji Allah..Kita diuji mengikut keupayaan kita...jadi hadapi dengan tabah wahai nurulhuda...lirik lagu nie same dengan perasaan aku sekarang nie...

Menanti Cinta - Krisdayanti
Sejak lama aku berdiri
dalam sepinya rongga hati
tak satu pun burung
mampu menjawab
* hanya padaMu ku bertanya
lewat setiap sujudku ini
siapa kah nanti
cinta untukku

reff:
Wahai penilai hati lihat batinku
nyaris bernanah karna luka tersayat
merana menantikan cinta dan kasih hidupku

Rahasia itu hanya Kau yang tahu
namun aku tak mau jadi tuna cinta
tuntun hatiku dalam sabar menanti jodohku

repeat *
repeat reff

Rahasia itu hanya Kau yang tahu
namun aku tak mau jadi tuna cinta
namun harus ku ikhlaskan nasib cintaku padaMu

No comments: