Pages

ChaPteR FifThY FoUr: ToLoNg SaYa....

herm,actually aku xtau nak uat title ape tuk blog aku arini...it's all about my feeling around this week and last week..huhu..macam2 perasaan ade...happy, serabut, sedih..(sedih nie xbrape sure la..hehehe)

alahai..sekarang nie aku pening dengan akak aku sendiri...huhu..Sibuk suh cari BoyFriend..haha..dia xtau yang sebenarnya adeq die nie yang cerewet..huhu..maaf..bkn nak blagak..tapi itulah hakikat sebenarnya..aku ngaku..semenjak di tinggalkan suatu masa dahulu(sebenarnya aku yang tinggalkan die..mane tahan dapat EX-BF macam die)..kalu ikut DIA..terus2an la nak menipu aku hidup-hidup...maaf la yer...bukan sengaja nak memburukkan..tetapi sakit yang dia bagi tu memang meninggalkan luka yang dalam, dalam hidup aku...aku xberdendam tapi ntah la...sebab sakit hati kot aku jadi macam nie..memandang lelaki ingat semua macam dia jer..xbaik aku kan..tapi sekarang xdah la...Alhamdulillah aku terima hakikat die bukan milik aku..Semoga dia bahagia dengan Insan yang dicintai..n doakan aku bertemu dengan orang menyintai aku sepenuh hatinya...dan aku juga mencintai Hamba Allah dengan sepenuh hati aku..huhu..

almost one year dah..menyendiri..mungkin ini lebih mudah bagi aku..cuma kadang2 tu rase lonely gak..tapi aku ade bestfwen yang sentiasa menemani..hihii..actually xla sampai one year..aritu aku ade gak kawan rapat dengan seseorang..but then aku, aku mintak putus..sebab aku rase..aku xbersedia lagi..aku rase aku close dengan die sebab aku nak lupakan Mamat tu..so aku decide..biar emosi aku stabil dulu..aku takut aku jadi macam mamat tu..Dia sayang aku bagai nak rak..sedangkan aku xde feeling...aku rase macam jahat sangat..orang kate cinta boleh dipupuk...tapi aku memang payah nak pupuk perasaan tu..kenapa la kan?? kalau aku tengok orang senang2 jer dia cari cinta baru..arini broke up..minggu depan dah couple dengan orang lain..sedangkan aku..xmudah nak buat macam tu..Jangan kate orang lain..Ex-Bf aku, xbreak lagi dengan aku pn dah sediakan pengganti..Mudahnya la kan..huhu..

Akak aku tu..macam la mudah nak cari boyfriend..mungkin die kesian kat aku kot..maklum la..aku cerita kat die bestfwen aku nak tunang xlama lagi..aku plak xde hala tuju..hehehe..aku jawab kat die rileks..ade Jodoh xkemana..dari aku duk tergesa-gesa cari BF dapat yang ntah hape2..aku jugak yg susah..huhu..then akak aku kate nak cari lelaki carilah lelaki single yang xde anak..Abg ipar aku pun terkejut dgn statement akak aku..Apehal la plak??dh single comfirm la xde anak..then die kate yerla..ade gak lelaki yang amek anak angkat or anak kandung sendri..hahaha..lawak la plak..aku xpenah pk ke arah tu..jauh betul akak aku pk...

arini aku buh details, ciri-ciri lelaki impian aku..cewaahhh...hahaha...yang penting..dia mesti la serasi dengan aku..boleh terima kekurangan serta kelebihan aku..erm,aku nie lebih bnyak kekurangan dari kelebihan..so..kepada Jejaka diluarkan sana terima lah saya seadanya...rupa jatuh number dua..yang penting die sayang aku sepenuh hatinya..cewah..tapi serius nie...selain itu..orang tu mesti la contra dari aku..kepala gila-gila..ade sense of humor..penting tuh..adela kaku jer kan..tidak terlalu mengikut cara aku..jadi diri dia sendri...itu the most important thing la..ha.satu lagi keburukan aku..aku nie kuat merajuk..pepandai la nak pujuk yer..hehehe.then aku nie..kepala angin..ikut suke aku jer..nak marah ker, xnk layan orang ker..ikut suke aku la..kadang-kadang jer aku nie baik..sedikit sebanyak korang tau la macam mane nak mendekati aku nie..haha..promote diri plak...

Takut jugak nak bercinta lagi...kadang-kadang kenangan lalu tu tetap menghantui..adeh..mintak aku dikuatkan iman la..bab cinta nie aku memang rase hidup aku complicated ckit..apasal ntah..huhu..sadis tul la..kena kuatkan lagi Cinta aku pada Illahi...Dia la petunjuk segalanya...DIA yang menciptakn kebahagiaan..segalanya berserah padanya...

Semalam terbace fb seseorang cinta tanpa status...adakah aku telah terjebak??atau dia menyatakan perasaan dia pada orang lain..adeh la..serius..aku sendri xpaham..baru jer rase nak happy2..kadang2 terfikir jugak..bila agaknya kebahagian itu milik aku...i'm lost...totally down and lost rite now..bila cakap direct nie mudah..cepat lega..semua orang paham ape yang disampaikan..tetapi..takut la plak..takut tersalah paham..so silent would be better..sebab tu aku suke lari..lari dari perasaan aku sendiri..orang kata lebih baik bersemuka..macam mane nak bersemuka..ntah..yang pasti aku nak pergi jauh2 dah nie..bkn aku moody..bila aku xpaham..aku lebih suka xterlibat dalam sebarang perasaan..walaupun sebenarnya aku sedikit terkilan..sebab aku konfius..aku xtau benda tu related dengan aku ker..atau..ape yang disampaikan untuk orang lain then aku yg tersyok sendiri..rase macam nak nangis jer sekarang nie...huhu..then aku dh nanges dh pun..puas hati kalu dh nanges..tapi xlega gak..hal lain plak yang jadi..

Ya Allah..cekalkan hati hamba mu nie..sebenarnya aku betul2 xlarat sekarang nie..rase nak demam pun ade..macammane kalu ape yang ditujukan untuk orang lain..legakah aku??? sama jer..for sure,aku akan terus menghilangkan diri..

Arini Penerbangan Pertama Jemaah Haji untuk tahun 2009..teringat kenangan lalu plak..i wish to menghadap Illahi sekali lagi..dan hidup disana..alangkah bahagianya..memang xterpikir apa2 tentang malaysia..tiada gundah dan gulana..hanya buat Amal jer..tersangat la bertuah bila dapat mengerjakan ibadah Haji nie..terasa nak pergi berulang kali jer..Semoga hajatku kesampaian..hihiii..




No comments: