Pages

ChaPteR FourTHy 3 !GtH: KoReaN CuiSiNe

Yeeeeaaahhhh...kita lupakan seketika masalah cinta..ade cerita best nie..hehehe..semalam..26/08/2009..Al-maklum la..sekarang nie duk layan drama korea..pinjam CD dari K.Sal & K.Mida..sekarang dh abes pun tgk cerita Couple or Trouble tuh..best gak ceritanya..hehehe..
cerita die nie penah kuar kt 8tv..kesah sesorang perempuan kaya yang berlagak tetiba berubah disebabkan dia hilang ingatan..dalam cerita nie die suke makan Jja Jang Myun iaitu Mee kuah kacang Goreng..

so semalam aku dan bestfwen buat keja gila la..dah xtau nk berbuka apa semalam..so kitorang memilih Korean Cuisine nie..hahaha..gila x gila la kitorg nie..
seblom nie pun penah makan gak masakan korea nie..tapi xigt la name makanan die..kire ini kali kedua la kitorang pegi..

Sifu bagi makanan korea nie K.mida and K.sal..opis mate aku..K.sal tu kawan baik die..dorang nie memang addict dengan drama korea..fanatik dorang nie..banyak cd korea dorang ade..seronok dapat pinjamcd dari dorang..thanks k.mida n k.sal..
herm,kate seorang kawan aku..bahaya sungguh aku nie..pengaruh tb agak kuat..haha..mengalahkan kanak-kanak..die kate kalu budak lagi xper gak..nie dah bleh jadi mak budak..hehehe..mujur xde boyfren..kalau x, pening la boyfren aku nak melayan kerenah aku..ngee~~

Makanan yang kiorang makan adalah Jja Jang myun & Bibimbap..Bibimbap nie..adalah nasi campur..ala..yang dalam cerita Fullhouse tu..hehehe..pasti korang tau kan...Bibimbap nie ade tiga jenis, Ayam, Daging or Seafood..Kalau Seafood memang xde telur di atasnye..

Rase kedua-dua makanan nie ok la..tapi xpedas..aku nie memang suke pedas..so bagi yang xsuka lada bleh la mencuba makanan nie..korang tgk kaler jer merah Bibimbap tu..tp xpedas pun..

Owner foodcourt tu orang korea..siap pesan ngan kitorang supaya mixedkan makanan tu..baru la sedap..hehehe..padahal dah tau dah..hehe..
so xdilupakan ade desert..hehe dunot dr big apple..wah..memang seronok la makan semalam..dah la ujan lebat kan..hehehe..layan2..

korang tgk la pic kat bawah nie untuk tatapan korang..hehehe..kat facebook pn aku buh gak..tp pic donut telupe buh..hehehe..ooo.terlupa la..tempat makannye adalah FoodCourt Midvalley Megamall...Range of price dalam Rm 10-Rm20 termasuk tax..


:: Jja Jang Myun ::

:: Bibimbap Ayam ::

:: Nescafe ::

:: Comotkn Pinggan aku ::

:: Mangkok Harmida ::

Sorry pic Big Apple donut xdapt nak disiarkan kerana terlupe nk copy dlm pendrive..^_^

3 comments:

Imma Yusri said...

hai huda... lame x jenguk blog ko.. layan cite korea eh... sihat ker pose2 ni??? dah keje ker???
nanti huda jangan lupe visit my order blog k http://immamakan.blogspot.com/
blog ni aktif sikit... hehehe..

Imma Yusri said...

dah keje kat KL upenyer... mesti dah loaded... bile nak blanje imma makan??? hehehe...

saje lar nak tanyer... ok x idup kat KL... cukup x uit gaji kita jika dibandingkan dengan life kat sane... owg takut jer kalau terpakse kerja or stay kat sane.. huhuhu

C'chanteque Manes said...

huhu..blom loaded lagi..
bru jer start keje kt cni since 4months ago..

nk blanje mkn??jom2 dtg cnie la..blanje korean cuisine..agak sesuai utk food hunting cm imma nie..

erm,memula dlu tkt gak duk kL nie..mcm2 org katekan..huhu..tp Alhamdulillah..bleh jer survive n saving..asalkn pandai nk manage diri...=)

tp klu dpt keje cni,lbh mudah klu dh ade kwn..at least dorg nie bleh la mbantu..