Pages

ChaPteR ThirTy FiVe : Ma LiFe.Ma LoVe...



Erm,xde pape nak tulih pun..tapi saja nak memulih gak..kebosanan kerja kebelakangan nie..maybe because of my ma mood rite now...huhu..jiwa agak kacau bilau...tapi xpela..Ujian ALLAH, semoga aku tabah mengharungi...Korank tengok jew Muka Aku ni HAPPY...tp dalam HATI nie hanya Tuhan saja yang TAHU betapa SAKIT dan PEDIHNYA...huhuhu...

|_ Ikhlaskah Senyumanku???_|

Erm,nak story kat cni pn..duk story benda yang sama berulang kali. Naik bosan plak korank nak bace...tp aku tetap nak story gak...hihihi

Huhuhu...baru la paham..Kenapa timbulnya Perasaan SAKIT HATI... Kadang2 kita cuba nak hapuskan perasaan tu..xnak ade perasaan negatif dalam diri kita, yerla sifat negatif tu kan x bagus.. tetapi kenyataannya bukan kita yang menginginkan perasaan itu, tetapi keadaan yang memaksa...sebenarnya bukan keadaan tapi sikap manusia itu sendiri.

Herm, aku betul2 xpaham..susah sangat ker nak blaku JUJUR nie??? x ker susah bila kita MENIPU...banyak benda perlu dilakukan bila kita MENIPU nie...sbbnye kadang2 aku pn buat jgk..hihihi...tapi bukan sampai memudaratkan...yang pasti bila kita MENIPU tetap BERDOSA..
xkira la kecik ker besar ker..DOSA tetap DOSA...huhuhu... TABAH jgk la aku menghadapi UJIAN nie.. Betul la pesanan kawan-kawan kena banyak BERDOA & BERSABAR, Kalau x SABAR...sendiri yang binasa..huhu.. inilah KEHIDUPAN...xselalunya MANIS, INDAH dan GEMBIRA tetapi disulami dengan PAHIT, DUGAAN, dan SEDIH sebab.... ALLAH memberi Ujian setanding dengan keupayaan SESEORANG itu menghadapinya...Moralnya kena REDHA dengan apa yang berlaku serta jangan pandang kebelakang lagi...yang lepas..biar berlalu..kerana Hari yang mendatang jauh lebih berliku berbanding yang dulu...kerana kita xleh nak menjangka ape yang akan berlaku akan datang...huhuhu..

"BOLEH JADI KAMU MEMBENCI SESUATU PADAHAL IA BAIK UNTUKMU, DAN BOLEH JADI KAMU MENYUKAI SESUATU PADAHAL IA BURUK BAGIMU, ALLAH MENGETAHUI SEDANG KAMU TIDAK"(AL-BAQARAH)

So Lalui hari yang mendatang dengan HATI yang TERBUKA tanpa memikirkan perasaan yang tidak sepatutnya ada..Mampukah aku??? INSYAALLAH, sebab sekarang pun aku sedang melaluinya...huhuhu...Semoga KEKUATAN ini terus berkekalan..Ku Mohon padaMU YA ALLAH. Sekarang nie just follow kehidupan seperti yg diperkatakan oleh seseorang kawan..hihi..

".... BiLA KiTA SaYAnG SEsEoRaNg itu, BErIkAn SebAhAGIAn sAJA daRi KAsIh SAYaNg Itu, Agar KiTa tiDak MeMiLiKi SeBAhAGIan DaRi KeKECEwAaN DaRi KASiH SaYang Itu...."

Betulkan...JODOH semua ditangan ALLAH, sesuatu yang bukan KETENTUAN kita sendiri..AJAL dan REZEKI jugak sama...satu lagi QADA' dan QADAR...huhu..nie memang bukan hal yang kita tau,kita cuma boleh MERANCANG dan BERUSAHA serta BERDOA, selebihnya terletak diTangan PENCIPTA... kadang2 jeles gak tengok membe2 lain..kenapa??yerla..ade yang dah merancang jauh dah..Nak NIKAH la, TUNANG la,KAHWIN la..tapi bab HATI dan PERASAAN nie kita xboleh terburu-buru..bukan apa x nanti ade yg atau TERLUKA atau DILUKAI...bila kita sendiri pernah MERASAI lebih baik kita jangan beri pada orang lain plak..huhu...

malam tadi ade lagi yang bertanya...
"ha, kamu dengan sape sekarang???"
mak aih..soalan cepu dari my big Sis...adoi..xtau nak jawab macammana dah..Jawapan dia adalah
"herm,xde sape2 pun"
penat nak jawab soalan dia nie...sebenarnya xtau soalan dia tu serius ker hape ker..maybe prihatin seorang KAKAK kepada ADIKnya yang sedang mengharungi kEHIDUPAN DUNIA yang penuh LIKU...dah berpuluh kali dah soalan ini ditanya..naik GERAM pn ade gak, LAWAK pn yer..sebab...My Big SIS nie siap tanya kt my BFF lagi..Amboi..gtu skali merisik pasal ADIK dia nie..hahaha...KAKAKku..KAKAKku...silap orang kamu bertanya tuh..hihihi..
lantak la situ...Nak Kirim doa la kat dia..nak pie uat umrah ujung bulan nie..bestnye..Kalau la, aku boleh pergi sekali lagi..hehehe..bahagianya hidup...Doa tuk KEBAHAGIAN sendiri la..hihi..
tapi aku sentiasa ingat satu pesanan die, kalu nak cari TEMAN...pastikan DIA seorang yang boleh MengIMAMkan SOLAT...itu yang PENTING... herm,aku rase sangat2 penting..sebab xsemua LELAKI mampu menjadi IMAM yang SEMPURNA...semua orang melakukan SOLAT namun tiada SIAPA tahu SEMPURNAKAH SOlAT kita tu. Apetah lagi LELAKI... nampak mudah, tetapi comlplicated...tapi terfikir jugak aku..LAYAKKAH aku MEMILIKI SESUATU yang SEMPURNA sedangkan DIRI SENDIRi pun TIDAK SEMPURNA??
telah termaktub di dalam AL_QURAN, surah AN-NUR: 26 " PEREMPUAN YANG BAIK ADALAH UNTUK LELAKI YANG BAIK, BEGITU JUGAKLAH SEBALIKNYA"
ahah.macammane nie??? aku pun tiada jawapan tuk persoalan ini..huhuhu..

Huh..suke merapu la aku nie...sebenarnye kan nak introduce blog nie..perasan x die dh bertukar wajah..menjadi agak ceria sedikit dari sebelum nie..haha..bab2 perasan nie serah ler kat aku..aku memang terer ckit..hihihi..bosan kaler gelap..pink nie menarik ckit..xdela kebudak2an sangat...hahaha..apa-ape pun enjoy la korang membace yer...lame dah aku duk mengadap blog nie..takut orang marah jer..kije xbuat..duk bsenang lenang plak..hehehe..hebatnye aku kn??



No comments: