erm,semasa kite mengerjakan ibadah Haji nie..semua orang serupa,baik Ir ker,doktor ker, Datuk datin ker..sama jer..korang akan di layan sama rata, tiada yang istimewa terutama ketika menunaikan ibadah Haji..iaitu Ukuf di Arafah, Bermabit di Muzalifah, Melontar, Berada di Mina..dan sebagainya...sebab ketika nie..kite duk dlm khemah,makanan pun tiada yang istimewa,nak pie mlontar jalan kaki..so semua buat perkara yang sama..
kt bawah nie adalah sebahagian gambar2 di Madinah...hanya 10hari berada di Madinah..sekejap jer masa berlalu dah nak balik..sedeynye masa tu..rase memang dh xnak balik dah..nak duduk sana sampai bile2..huhu..bjurai jugak la airmata ketika meninggal lapangan terbang Madinah..huhu..salah satu reason ntah bile la dapat dtg lagi di Bumi kesukaan Allah dan tempat Kesayangan Rasulullah...Moga dimurahkan dan diperluaskan lagi rezeki untuk kembali diBumiMu Ya Allah...
[Menyibuk betul dorg nie..dh kite speaking die xphm..kite nk ckp arab xreti..ha,jd la itik n ayam..die ckp arab..sy ckp english..kdg2 melayu..ha3..layan...]
[ Datuk Dr. Mizan b.Hitam dan Isterinya..dorang sangat2 la polite dan rendah diri..
especially wife die...teringat ketika berada diMina..dimana isteri datuk ni..menjaga makcik Hawa..sangat la rajin die menemankan makcik tu..dan die sanggup berdiri ketika menaiki bus dr Arafah menuju ke Muzalifah..time tu mmg rse mcm zaman sekolah,kecik2 dlu..berebut2 naik tuk Bmabit di Muzalifah..hehe..mmg sronok..]
..:: Ayahanda tercinta ::..[Ha, nie lah die ayah angkat ketika berada di Sana..
Pak Wan ni adalah ustaz yg menjaga dan
kire mutawwil ketika berada di Makkah dan Madinah..saya boleh dikata sprti anak die..
sbb die slalu panggil saya anakanda..jadi sy panggil die Ayahanda..
garang nie..huhu...but he really nice person..time nie x abeh2 die duk promote org suh beli Al-Quran besaq pada tgn die tu..rege 60riyal..mmg murah..klu di Malaysia rege die lbh kuang rm300lbh..Di kedai2 Makkah dan Madinah 200-150...kire beli rege kilang la nie..]
..:: Ahah..yg nie sume teman2 rapat::..[yg tgh hulur tepon tu..Cikgu Sharifah Madinah..Nice kn name die..mcm orangnye jugak..die asal serawak..die bnyk membantu dan memberi kaunseling pada saya..thanks Cikgu Pah..u are da best teacher ever after..sebelah die tu..kak.Long.makcik kecoh ckit..tp hati bai..dpn skali bju kurung biru tu Makcik Hawa..dari kiri Mak Ses,Me,and my Mum..]
9hb/march nie..kami ade reunion..huhu..bestnyer...malangnye saya xdapat la nak join dorg..maklum la baru start keje mane leh cuti sesuke hati..bestnye la kalu dapat bertemu dengan dorang semua..bukan senang kan..huhu..semoga dorang sume enjoy la dalam pertemuan tu..huhu..sedey la pulak..ingatkan nak jumpa dgn ayahanda tercinta..=(
.jpg)
.jpg)
.jpg)
No comments:
Post a Comment