hai..kerajaan naungan Barisan Nasional..sedarlah kamu semua nie dah salah membuat perancangan..korg rase patut ker harga tol tu dinaikkn didalam keadaan kegawatan ekonomi nie??
hairan la dieorg nie..membuat sesuatu tindakan tidak pernah memikirkan kebajikan rakyat...jadi korg nie xleh marah kalu ramai yg kluar dr BN and masuk parti lain..Alasan yang diberikan oleh Menteri Kerja Raya pun ntah pape ntah...takut sbb kerajaan terpaksa membayar pampasan pada syarikat Tol..alahai...xkan kerajaan xdpt keuntungan dr penggunaan Tol tu..
rase secara logik pun org bleh pk..sekarang nie smakin bertambah pengguna jalan raya..kalu x,masakkan kadar kemalangan jalan raya meningkat, kesesakkan lalu lintas ketika waktu pagi dan petang berkalu..
hampir setiap hari orang yg sama menguntungkan pihak tol tu..satu lagi..Pihak kerajaan ni xpandai merancang strategi, dh tentu la korg tu nk menghadapi pilihan raya kecil..tidak sedarkah korang bahawa kenaikan harga tol ini boleh memberi kesan semasa pilihan raya nanti??
tulah die..masalah politik malaysia kini satu..tiada siapa yang menegakkan kepenting rakyat semua dibuat atas dasar kepentingan kedudukan diri sendri di dalam kuasa tertinggi agar mereka rase selamat..akhir, rakyat yang tertindas..sama saja baik parti kerajaan mahupun pembangkang..tiada bezanya....
ahah..cerita pasal KJ plak...saya rase die nie memang poyo!!!...mentang2 nak dekat pemilihan UMNO nie..baru la nak tayang muka...kalu x..jangan harap la nak nampak muka tu..Baru kini la nak bersuara isu pemuda UMNO la, isu PPSMI la...nampak sangat die ni muncul bila ade kepentingan diri dia sendiri..hairan betul diorang nie..isu pendidikan pun nak dilibatkan dengan politik..kenapa mesti nak di mansuhkan PPSMI nie??tiada kebaikan?? banyak kelebihan dia. Kita hidup dalam negara Majmuk..nak jadi kan B.Melayu macam negara Jepun,mereka hanya mengunakan bahasa jepun sendiri.Semua buku ditranslate ke dalam bahasa jepun..Malaysia belum mampu lagi untuk buat sebegitu..

sebab??mesti akan berlaku pertikaian antara kaum..surelynyer..sebab rakyat dMalaysia nie belum bersatu hati lagi.Masing2 mementingkan kepentingan kaum masing2. cuba kalau kaum itu tidak di banding2kan sure negara kita amam jer...
Kalau PPSMI nie mendatangkan masalah di kawasan pedalaman dan perkampungan, guru sendiri perlu mempunyai inisiatif untuk memperbetulkan keadaan. bukankah guru2 yang mengajar Sains dan Math dlm english telah diberi kursus yang sempurna.Kenapa mereka tidak mempraktikkn?? sedarlah,mereka perlu membantu anak2 ini.Disini pun boleh timbul satu lagi..pada masa kini kebanyakkan mereka yang bekerja bukan kerana minat dalam pekerjaan tersebut tetapi kerana gaji atau pekerjaan itu mudah dilaksanakan..sebab itu banyak timbul komplain tentang ketidak puasan hati pengguna terutama terhadap pekerja2 kerajaan ini...
bagi pekerjaan kerajaan ini,korang perlu sedar jugak..dalam situasi politik negara yg tidak stabil nie..korang kne beringat tentang kebajikkan korg..klu kerajaan sedia ada ni lingkup..kehidupan korang pun turut terjejas jugak..hahaha..hape la yang aku merapu nie...tapi saya memang xpuashati dgn KJ tu..pendek kate saya memang xsuke die..KJ POYO!!!
no wonder la..Chedet kate dia BUDAK MENTAH..ini memang kenyataan...=)
No comments:
Post a Comment