Pages

ChaPteR TwEnTy: Hari Ini DaLam SeJaRaH

29/Januari/2009...hari ini dalam sejarah kerana setelah umur mencecah 23tahun 2bulan saya menjejakkan kaki ke sebuah tempat yang tidak penah saya jejaki sejak dari kecil lagi...tempat nie bukan la jauh dari rumah pun..tetapi xtau la nape xpenah pergi..hehehe...

::Nie la die kwn lama..Siti Sara Ronnie...::
(maaf sara klu salah eja nama..huhu)

kawan..sorang tu bestfwen, sorang lagi kawan lama yang dh lama xdijumpai sejak zaman sekolah lagi..huhu..lama gak tuh..dekat 7tahun gitu...selepas kitorg merayap kat bandar segamat, kitorg pegi dekat ulu jementah..kat Kampung Paya Jakas...hehe..kampung Aliya nie...kitorang duk lepak minum ABC kat citu...tapi saya xsuke makan ABC..msti xabes makan ABC..huhuhu..apsal ntah..so saya minum air sirap bandung laici..memang best...
tetiba pakcik kat kedai tu tanya.."Xnk pegi jeram ker??" saya n sara saling memandang...saya pn menjawab.."Pakcik...seumur idup saya, blum penah lagi saya jejakkn kaki kt ctu" hehehe..pengakuan berani mati nie...name jer duduk jementah...boleh plak xpenah pergi...budak sekolah tadika pun dah puas mandi manda kt ctu...kesian betul saya nie..."lor,agak iyer...kesian kamu nie..."balas pakcik tu...dalam diam tu sara pun cakap " aku pun xpenah pergi tempat"
hehehe..selamat..ade geng...memang kami kena gelak lar...

:: Sebahagian dari pemandangan di Jeram Hulu Paya Jakas ::


:: Tdo lak minah nie...hehehe..::

kisahnya bermula dari pergi mencari kerja kat bandar segamat dengan di temani dua orang
so..kami pun ajak siti pergi ke tempat tu...jauh jgk nak pergi..memang betul hulu kampung tempatnya...tetapi time hujan amat tidak di galakkan pergi..bukan sebab air dalam..tetapi jalan nak mnuju ker Jeram Hulu Paya Jakas tu memang agak curam,clap2 bleh jatuh...huhu..
menurut kata siti jeram nie terbahagi tujuh tingkat...kami hanya pergi sampai tingkat dua jer..xlarat nak merempit jauh2..dekat tingkat tujuh ade air terjun..kalau teruskan perjalanan lagi boleh pergi ke punjak Gunung Ledang...kire mengikut laluan hutan la nie...memang menarik tempatnya...tetapi digalakkan pergi beramai dalam kumpulan sebab tempatnya agak sunyi dan tersembunyi...tetapi ramai jer budak2 sekolah datang situ..huhuhu..

No comments: