Viva Project Paper
Date: 28/Oktober/2008
Time: 9.00 am - 12.00 pm
Vanue: Blok Usahawan & Cendiakawan
Time: 9.00 am - 12.00 pm
Vanue: Blok Usahawan & Cendiakawan
Herm,ramai yang xtau ape itu viva??ape itu projek paper?? ok la...meh la saya cerita sedikit...projek paper tu adalah research atau dalam bahasa melayunya disebut penyelidikan...mase saya diploma dulu saya ingatkan hanya dak master & PHD jer yang buat research rupanya dak degree pn kena uat jugak...ni kalau saya dapat sambung master nanti kena buat research lagi...wah..tekanan sungguh...huhuhu...ok..viva ni plak adalah ujian presentation selepas bersusah payah kite buat research tuh...huhu..tapi dia bukan presentation dalam kelas tuh...yang nie grand ckit la...pakaian kena formal...pertuturan kena jaga..sume dia nk fully english...ha.tgeliat jugak la lidah nk speaking...hehehe.........time nie la nk kena bambu dengan panel..semua research yang kita buat...ade jer yang tak kena..ade jer yang xbetul..pepandai la nk defense diri..huhu
:: :: ::
tetapi...jeng...jeng...jeng...ade cerita ckitsomething bad happen to me during that day...huhu...memang a worst day for me...cerita dari awal...saya merupakan presenter num 3..pada pukul 10.30 pagi...1 group viva ade 4 orang presenter dan 2 0rang panel...my group member adalah bear dak finance as the 1st presenter, 2nd presenter, ayu dak kelas saya then saya and lastly dak finance...xclap name die syikin..
dalam semangat2 nk present nie tiba la giliran saya nk present...huhuhu...sekali pendrive kena virus...huhu..semua file xleh nk open...Ya Allah..hanya tuhan sajalah yang tahu macam mane perasaan time tuh..saya dh buat back up,burn slide tu dlm cd..rupenya dh tsalah burn plak..jadi slidenya xde dlm cd..huhu...time tu gelabah abes la...saya pun cakap kt panel...
"cik, saya nk present guna laptop sy bleh x??" then cik Nurul Haida tu pn tanya...
"Knape?"
"Pendrive kena virus,xleh nk open file"
"ok,cepat skit setting.."
ha.ape lg kelam kabut la cari orang nk pasang laptop..rupanya..orang yang mintak tolong pn xleh nak pasang...masing2 dah blur...sume dah xreti n x tahu...ha.macam nak nangis dbuatnya...bukan macam memang dh nangis ckit..takut sangat..xleh present...gelabah habies..ape yang dhafal sume dh x ingat dah...terus cari advisor num 2...en.sukor...pastu masuk balik bilik present..en,syamsu...panel num 2 cakap...
"apa masalah awak??"
"pendrive kena virus...."
"ha.awk ni..pinjam la pendrive sape2 then awk copy dlm tu..."
hahahaha....memang tak terfikir nak buat mcm tu...benda simple n easy bleh jadi kecoh sebab mgelabah punya hal...ape lagi, si bear la yang tolong...pinjam kan pendrive..then dapat la present..
***
ha.yg duk sebelah kiri aku tu ijoi..dia la yg dtg tolong nk pasangkn laptop tu..
tp xberjaya jugak....huhuhu..
ha.story best lagi...dalam kelam kabut tuh..sempat lagi saya bersembang dengan ijoi depan panel lak tuh...sengal betul ijoi nie..dah la orang tgh bdebar takut xleh nk present..die nk buat rilek plak...lawak gak time tuh..hehehe..semua pic nie di ambil selepas abes viva...
walaupun saya xdapat nak present dengan baik disebabkan gangguan memula tuh..tapi segalanya berakhir dengan sempurna...abes cair make up dbuatnyer...hahaha...
walaupun saya xdapat nak present dengan baik disebabkan gangguan memula tuh..tapi segalanya berakhir dengan sempurna...abes cair make up dbuatnyer...hahaha...
#aku bersama teman baik aku..dalila..#
_-_shida xde..dh balik time nie..ksian die..truk kena hentam dengan panel..huhu_-_
p/s: herm,tapi pic nie dh nmpak macam candid plak...masing-masing ntah kemane hala jer memandang...sabar ajelah..huhuhu
##This my scandal num 2..he3...takdelah...dak kelas saya gak,Zahar namenyer##
~~Single lagi tuh...sape2 berkenan leh mntak num phone k~~
_-_ Sy dengan Mr.Brave_-_
~~Thanx to him too coz helping me during this time...kesian die terpaksa berlari kehulur kehilir sebab nk membantu...he3..~~

~~i'm wif Mr.Kay...scandal num 3...hehe..~~
^^die satu advisor dengan saya...smart plak mamat nie time nie..^^
^^die satu advisor dengan saya...smart plak mamat nie time nie..^^
No comments:
Post a Comment