Pages

Melaka yukkk...!!!!

Salam Alaik',

al-kisah Maulidur Rasul aritu..kami merayap kat Bandaraya Bersejarah iaitu MELAKA...memasing yang tak tahu jalan dan suke memandai-mandai bwat jalan sendiri..main pakai redah jeh datang sini...tempat yang kami pegi adalah...trip ni start dari Jementah -->Serom --> Melaka...

1st:


 Kami masuk Muzium Istana Melaka...hahaha..dtg sini masuk muzium jeh...da tak tau nk kemane kan..takut gak tengok Patung2 dalam Muzium nie..huhu~~


Cupppp...!!! nak mengedik cikit...hik3...Kalu aku kawen nanti..aku nak bwat pelamin stail Balai Rong Di Raja nih...(betul ke balai rong??main sebat je aku..) giler gempak woooo...tapi xdela umat2 yang nak duduk kat tetepi tu seramai dalam pic nie..may Bendahara2 kiri dan kanan tu akan digantikan dengan ahli family ke dua pihak...yg tetengah tu xdela...hehe..berangan jelah yerk...hihihi





Keluar dari Muzium...ternampak Baby Kembar anak Mat Salleh yg Comel dalam Stroller tuh...cute giler...nak Baby mcm tu jugak...!!! 



 
 Pastu...kami pegi menangkap Gambar kt Kota A-Famosa..gambar xde..mls nak upload...then merayap2 kt tepi-tepi tuh..last sekali naik Muzium Kapal...bertungkus lumus mereka ni nk bentikan kapal yerkk..pastu..duk beli barang dalam kapal...hahaha...lawak jeh...

Then balik lepak makan Mc'D kat Dataran Pahlawan..pergi pun dah petang dalam kul 2 gitu..so xbanyak tempat la buleh merayap...nk dijadikan cerita...so ini peringatan la...bak kata orang..masuk kandang kambing mengembek & masuk kandang Lembu mengembu..kan?? time park keta tuh...da nampak da notis..dilarang meletak kenderaan selepas pukul 6..ada 3 Notis kat situ..memang terang benderang dah....tapi degil..! kenkonon xjadi hape...padahnye...hampir xleh nak balik umah..sebab??? selepas pukul 6 dorang akan bukak pasar malam smpai pukul 12-2pagi...hahaha...padan muka memasing..! kan..!

tempat letak keta aku tuh..btul2 kt tempat pakcik jual kebab...hadoi mak aih...rasa bersalah pun ada..nak marah pun...bukan marah pakcik tu..cuak pun ada..macam2 rasa la..setelah pujuk punya pujuk..dengan gaya nak tak nk pakcik tuh..dia sudi mengalihkan kebab dia..bagi kete kami keluar..Mekasih bebanyak..kalu x..sure aku kena marah ngan Mak aku..sebab balik tetengah pagi..uhuhuhu~~

itu pon da kena marah dah..sampai umah kul 10 malam...padan muka!! uhuhu~~


keesokkan harinya..Acara lompat melompat..hahaha...suke bebudak ni main lompat2..jenuh la korang..gambar yang jadi sekeping dua..nk melompat berpuluh kali..ajab badan!

2 comments:

Imma Yusri said...

nak belajar sejarah balik ker???? kekeke

C'chanteque Manes said...

hahaha..yerlah..silap xhambek pic story tentang hang tuah dlm Muzium istana tu..aku bce dr awal smpai abes tu..tp dgn cara terbalik...hahaha~