Pages

ChaPteR THrEE HunDrEd 26:CinTa ITu MeStI IKHLAS CinTA...


[Klik di Pic utk Ke Blognyer...]
Salam Alaik',

just nak share kt korang tentang kesah Kakak nie..Luahan rasa hati Seorang Isteri yang kehilangan Suami Tercinta...Siyes very2 touch bace blog die nie..huk3..sedey wey...Kehilangan boyfren yg xde ikatan sah pn sedey inikan suami..tul x..

Klik di Gambar tuk tumbesaran...

okeh..aku suke entri di atas nie...Korang bukak la blog akak nie..die pon dah lame xupdate blog die..Just hope She can be strong..Bukan semua orang mampu mengharungi apa yang dia Harungi..kena lak duk Overseas..Moga kakak nie tabah menjalani kehidupannya...die kate

"CINTA ITU MESTI IKHLAS CINTA"


Sejujurnya zaman sekarang nie bukan mudah nak memcari orang yang betul-betul ikhlas menyintai diri kita..menerima segala kekurangan, keburukan dan kecacatan..ade sesetengahnya..mulut kata lain, tapi hakikatnya dan kenyataannya lain..ada jugak orang yang menyintai atas sebab lain...mungkin kerana cantik, paras rupa atau harta...yerla..kalu ikut perpatah melayu kan..."dari mana datangnya CInta..dari Mata turun ke Hati..." Mata selalunya akan suka memandang luaran yang cantik..dari situ Manusia akn terpesona dan akhirnya jatuh cinta..namun..setelah mereka menilai dari pelbagai sudut..tiba-tiba mereka rasa xsesuai..xserasi..padahal duk mengedik dgn orang lain..

bila kita ikhlas menyintai seseorang nie...kita xkan malu untuk mendampingi...xkan malu untuk menyatakan kepada orang ramai..dia la kekasihku...xkan malu menyatakan rasa cinta..xkan malu bila bersama...hihihi...maknanya...susah senang akan bersama...itu yang aku lalui sekarang nie...serius..aku sangat2 bahagia...bukan mudah nk memcari orang yg mampu membahagiakn kita serta die pon rase bahagia dengan diri kita...tolak ansur itu penting...so kalu dah jumpa dengan orang yang btul mampu bahagiakan kita...hargailah...jangan biarkan die berlalu pergi..kelak menyesal dikemudian hari..

then jangan mempermainkan perasaan orang..kita xtau lagi apa akan jadi pada diri kita kemudian hari..jangan sangka kita akan bahagia bila kita dah menghancurkan perasaan orang lain...hidup kite ade life cycle...kdg2 kita berada di atas ade mase mase kita jatuh...disaat kedua2 masa ini tiba..kita kena beringat la..segalanya berpunca dari diri kita sendiri..kita yang menyebabkan segala keburukan itu berlaku...so fikir-fikir la..selamat beramal..ngeeee~~

4 comments:

Imma Yusri said...

betui ckp ko.. jgn hancurkan hati insan yg x bersalah.... kang pusing2 ke kite balik....

C'chanteque Manes said...

tau xpe..kalu xnk pusing2 situ..jangan mainkn perasaan org yer...hihii...sape mkn cili padi die rase pedas la...

Mrs Cekelat said...

aku rase siyes, aku x sanggup bace blog dia... mmg berjurai air mate aku bace blog dia... aku dah tgk start dr husband dia masih idup, sampai meninggal.. siyes, sgt2 sedih...

C'chanteque Manes said...

huhuu..tulah kan..aku pon bace nanges..emo btul aku...